Toome ühe tüüpilise näite: klient elab Austraalias ja sõidab kolmeks nädalaks Euroopasse puhkama, külastades kümmet riiki. Selle asemel, et kasutada oma Austraalia SIM-kaardiga hirmkallist rändlusteenust või soetada igast riigist eraldi kohalik SIM (eri numbritega mõistagi), võib ta hankida Austraaliast endale TravelSimi, mida saab kasutada kõikides riikides - soodsalt ja ühe numbriga. See on ettemaksukaart ja ei too kõnekuludes hiljem mingeid halbu üllatusi.
Top Connecti TravelSimi müüjad on erinevad, nendeks võivad olla nii reisibürood kui ka telekomifirmad (Eestis kaarti ei müüdagi!).
Top Connect (2012)
*Käive 62,6 miljonit eurot

*Kasum 9 miljonit eurot

*Töötajate arv

Eestis 100, Baltikumis kokku 200

*Käibe jaotus

võrdsete osakaaludega viis regiooni:

-Lähis-Ida,

-Põhja-Ameerika,

-Ida-Euroopa,

-Lääne-Euroopa ja

-Austraalia.

*Max ja Anthony Rivshini osalus 100%

Ja on üks väike "maagia" veel: TravelSimiga on kõik kõned sissetulevad kõned, mis on välja minevatest kõnedest reeglina soodsamad.
Top Connect on sisuliselt globaalne virtuaaloperaator, kes näiteks Eestis kasutab EMT võrku.

Otsisid ärile turvalist keskkonda

Esmapilgul võib tunduda imelik, miks Kanadas elavad Valgevene päritolu vennad Max (37) ja Anthony Rivshin (31) seda äri Eesti kaudu ajavad.
Rivshinid on firma omanikud ja juhid. Nad kasvasid üles Nõukogude ajal Minskis, sealt emigreerusid nende vanemad 1991. aastal, kui olukord oli äärmiselt ebastabiilne, Kanadasse.
"Isa otsis turvalist riiki Euroopas, kus äri teha ning kust saaks teenuseid eksportida. Seaduslik baas pidi paigas olema, Venemaa ega Valgevene ei tulnud kõne allagi," räägib vanem vend Max.
Top Connectile panigi 1995. aastal aluse vendade isa Mikhail Rivshin, kellelt pojad töökust, ausust ja äris asjade tasakaalus hoidmist õppisid.

"Isal oli Eestis sõpru, kellega tal oli ärilisi kokkupuuteid. Ta võttis nendega ühendust. Eestis olid 1990ndate keskpaigaks juba seadused paigas ja ärikliima hea - täpselt seda meil vaja oligi. Nii saigi Eesti meie äride baasiks," lisab Anthony.

Pärast seda, kui Mikhail seitsme aasta eest suri, võtsid pojad firma juhtimise üle ja on tüüri juures koos. Max vaatab rohkem "üldpilti", Anthony süveneb detailidesse. Nii täiendatakse teineteist.
"Jätkasime edukalt seda, mida tema alustas. Viimase seitsme aasta jooksul on aastatulu kümnekordistunud. Oleme Eesti kontorile lisaks avanud esindused Lätis ja Leedus, mis on nüüd stabiilselt kasumlikud," on Max uhke.

Firmas on palju müügimehi ja Max jälgib, et nende töö oleks tulemuslik. Anthony lahendab jooksvaid probleeme, samuti hoolitseb selle eest, et müügimehed saaksid müügipreemiad võimalikult kohe, mitte aasta lõpus.

Max ütleb, et IT-firmas sõltub väga palju ideest. "Pead pidevalt tulema välja uute suurepäraste toodete ja teenustega, mille elutsükkel on aina lühem. Uue tootega tuleb turg äärmiselt kiiresti võita ja siis edasi liikuda, sest varem või hiljem on turg üle küllastunud ja pead jälle millegi uuega välja tulema," räägib ta.

Anthony lisab, et klient on edu võti. "Meil teavad kõik, et töötame kliendile. Isegi kui klient esitab meile tühisena tunduvaid küsimusi või on tal tühisena tunduv probleem."
TravelSimi kaardi populaarsus rajaneb suuresti ülimadalatel rändlustasudel. Aga Euroopa Liit tahab rändlustasud üldse ära kaotada - mis saaks ettevõttest siis?
Max ütleb, et siis sureb TravelSim Euroopa Liidus välja ja tuleb leida uus nišš.
Ent muutused on vaid liidusisesed, positiivsest küljest langeksid ka firma kulud, mis on kasulik väljaspool liitu.

Meeldiks olla rändlusteenustega tipus

Ambitsioonid on Rivshinitel suured - nad on öelnud, et tulevikus võiks Top Connect telekomiettevõttena olla võrreldav Google'i või Apple'iga interneti-teenuste turul.
"Meile meeldiks olla Apple. Meil on ressursid, inimesed, turundus, partnerid, tarnijad - kõik komponendid - paigas. Rändlusteenuste valdkonnas tahame olla suurimad. Meie roaming-kaart on juba suurim, aga pikk tee on veel ees," ütlevad vennad.

Top Connect saab Anthony arvates laieneda ka Balti riikides. Majanduslanguse ajal 2008. aastal ostis Top Connect väiksemaid konkurente, võttes üle ka nende kliendid. Mullu osteti Lätis mobiilsidele keskendunud Triateli äri. Pisemate konkurentide allaneelamine jätkub.
"Lätist ja Leedust pole me võtnud dividende kümme aastat. Kellelgi pole samasugust pühendumist," ütleb Max.

Jätkub ka laienemine maailmakaardil uutesse riikidesse. Mida rohkem turge, kus Top Connecti teenuseid kasutada saab, seda tugevam on firma.
Rivshinid usuvad, et suur potentsiaal on Aasias, Kesk-Aasias, Lõuna-Ameerikas ja Aafrikas.
"Hiina koduturule pole mõtet pürgida - seal on väga keerulised reeglid, võib kulutada palju raha, aga nad ei luba sul ikkagi edukad olla. Aga kui meie kliendid reisivad Hiinasse, saame neile teenust pakkuda. See võttis palju aega ja poliitikat, aga sai tehtud," räägib Max.
Veel tahavad vennad pidevalt töötada kvaliteedi parandamiseks ning tuua turule täiesti uusi rändlusega seotud tooteid ja teenuseid. Näiteks kevadel tullakse välja andmeside rändluse projektiga.

Anthony: "Keegi ei tea täpselt, kuidas inimesed kümne aasta pärast suhtlevad - kas telefoni või mõne muu seadmega. Igatahes tahame olla firma, mis neid teenuseid osutab."

Töö käib ajavahega võideldes

Seitsmetunnise ajavahe tõttu on vendadel Eestis baseeruvat äri Kanadast juhtida üsna keeruline, ent mitte võimatu. Tõusevad nad tavaliselt vara - Anthony kell 6, Max kell 8. Eestis on siis pärastlõuna. Järgnevad konverentsikõned Eestisse ja partneritele üle maailma.
Rikkaks vennad end ei pea. Omada palju ei soovi. Kallid sportautod neid ei huvita. Ütlevad, et raha teeb lihtsalt vabaks kulutuste jälgimisest.
Vennad leiavad, et töötajate palgad peavad olema konkurentsivõimelised ja üle sektori keskmise. Oma töötajatele pakuvad nad mitmesuguseid koolitusi ja sportimisvõimalusi, sest kõva töö kõrvalt peab oskama ka puhata.

Mõlemad vennad on saanud majandusalase kõrghariduse Yorki ülikoolis. Anthony lõpetas keskkooli Kanadas. Max võttis äri juhtimisest osa ülikoolis käies.
Nad räägivad vabalt valgevene, vene ja inglise keelt, küll aga mitte eesti keelt.
Anthony sõnul võib Valgevene taust küll aidata äri teha, kuid tegelikult ei käi äri rahvuspõhiselt, vaid filosoofia- ja ideedepõhiselt.

Anthonyle meeldib golf, jõutrenn ja suusatamine, samuti reisimine Euroopa erilistes paikades nagu näiteks Island. Max teeb tervisejooksu ja on pereinimene: tal on kaks last. Ütleb, et kuna tema naine on hõivatud omaenda kinnisvarafirmaga, siis on tema "hobi" viimasel ajal laste transportimine kooli, lasteaeda ja ringidesse.

Vabadel hetkedel loeb Max raamatuid ajaloost ja majandusest - Keynesi teooriast, George Sorosist, Henry Fordist, Steve Jobsist jt. Max: "Mulle meeldivad Fordi julged ideed masstootmise käivitamisel, tootmise efektiivsemaks tegemisel ja tema palgapoliitika. Ta kahekordistas teatavasti oma töölistel palka, kui tal jäi krooniliselt puudu laienemiseks vajalikest töökätest. Meiegi oleme alati hin-naliidrid, alati toome hindu alla, aga kasvame ikka rohkem kui teised."

Teine tõdemus Fordilt, mis Maxi paelub, käib kasumi kohta: lõppkokkuvõttes pole kasum oluline. "Tähtis on omada konkurentsivõimelist toodet. Kui see on, tuleb kasum nii või teisiti. Kui klientidele toode ei meeldi, siis lõpetad halvasti. Vaadake kas või Nokiat," ütleb ta.

Mure Eesti pärast: pole panku

Maxi sõnul rajati firma Eestisse algusest peale globaalse äri tegemiseks.
Vennad käisid esimest korda Eestis 1998 ja külastavad Eestit mitu korda aastas.
Eesti suurim probleem on Maxi arvates see, et siin pole oma pangandussüsteemi. Kui pisipangad välja jätta, on kõik pangad välisomanduses. "Niikaua, kui Eestil pole oma panku ja panganduse üle kontrolli, ei saa Eesti edukaks. Filipiinid ja Mehhiko ekspordivad palju, aga neid ei saa pidada edukateks riikideks. Ma pole kunagi näinud edukat riiki, kel pole oma panku," ütleb Max.