Varjust välja: Mika Häkkineni lahkumise järel sai David Coulthard McLareni (mitteametlikuks) esinumbriks. Ühtlasi on ta üks peamisi tiitlinõudlejaid. DaimlerChrysler

Vormel-1 hooaja alguseni on jäänud vähem kui kuu. Testsõidud käivad täie hooga ja eeldatav jõudude vahekord hakkab tasapisi paika loksuma. Ent tegelikult on ju kõik lahtine. Kas Michael Schumacher võidab kolmanda tiitli järjest? Kas hooaeg kujuneb tema ja Montoya kahevõitluseks? Kas Ferrari põhikonkurendiks kujuneb Williams või McLaren? Kas GP võitjate hulka lisandub mõni uus nimi?

Kellel läheb hästi...

Arvatavasti on Ferrari ja McLaren tänavugi esimesed viiulid. Ferraril pole veel selge, kas hooaega alustatakse uue või mulluse autoga. Seevastu uhiuus McLaren MP 4-17 oli esimesest testipäevast peale väga konkurentsivõimeline, nagu ka Mika Häkkineni asendav Kimi Räikkönen. McLareni mure on aga Mercedese jõuallikate mõnikümmend vähemhobujõudu.

Kolmas tipptiim Williams ei ole uut autot seni rivaalidega võrdselt jooksma saanud. BMW mootorid on vägevad, probleeme näib olevat šassiga.

Meeldivalt on üllatanud Sauber, mullune neljanda koha meeskond. Väike Šveitsi tiim ei taha tänavugi latti madalamale lasta. Sauberid on näidanud McLarenite ja Ferraridega võrreldavaid aegu. Väga hästi on sõitnud ka tiimi teine piloot, debütant Felipe Massa.

Tõusuteel näib olevat Renault (endine Benetton). Uus auto oli vanaga võrreldavalt kiire kohe esimesel testipäeval. Päris tippu Renault vahest veel ei küüni. Aga kui kõik plaanipäraselt läheb, võivad nii Jenson Button kui ka Jarno Trulli hooaja teisel poolel kerkida isegi esikohanõudlejate hulka.

...ja kellel kehvasti

Kõige halvemini läks Alain Prostil. Mullune hooaeg lõppes erilise eduta, see-eest aga suurte võlgadega. Et uusi rahastajaid leida ei õnnestunud, kuulutati 28. jaanuaril välja pankrot ning Prosti meeskond läheb likvideerimisele.

Teine väiksem tiim, Minardi on mullusega võrreldes tunduvalt paremas seisus. Ettevalmistused on sujunud plaanipäraselt, ehkki teiste meekondadega koos testimas pole käidud. Malaislase Alex Yoongi kõrval palgati teiseks piloodiks austraallane Mark Webber, mulluse F3000-sarja teine mees. Tiimiomanik Paul Stoddart loodab hooaja jooksul koguda kaks punkti. Eesmärk tundub tagasihoidlik, kuid Minardi viimane punktikoht pärineb 1999. aastast.

Kahe aasta eest suure hurraaga vormelitsirkusse saabunud Jaguar ei saa ka tänavu tõenäoliselt järjele. Uus auto osutus konstruktsioonivigade tõttu väga halvasti juhitavaks ja testsõitude kõrval tuleb meeskonnal tegelda ka auto ümberprojekteerimisega. Emafirmas Ford toimunud juhtkonnavahetus arvatakse mõjutavat ka Jaguari F1-meeskonda. Jänkidest leivaisadele ei mahu pähe, et edutu vormel-1-programm neelab rohkem raha kui Põhja-Ameerikas edukad CART ja NASCAR kokku.

Keskmikud

Tänavune uustulnuk Toyota on Jaguari vigadest õppinud – kui ambitsioonikaid plaane hautaksegi, ei tooda neid vähemalt avalikkuse ette. Testsõitude põhjal pole Toyotal ka midagi hõisata. Uus auto on küll märkimisväärselt parem kui mullune katastroofiliselt aeglane testsõiduk, ent jääb siiski konkurentidele alla. Mika Salo kiiruses ei kahtle keegi, küsimärgiks on aga teise sõitja Alan McNishi võimed. Sportautodel hiilanud šotlasel on olnud ilmseid kohanemisraskusi.

Honda jõuallikaid kasutavad Jordan ja BAR pole seni millegagi silma paistnud. Paljunäinud vaatlejatele tundub, et Honda ei võta seekord vormelimootorite ehitamist täie tõsidusega. Meeskondade mullused kehvad tulemused ja mittemidagiütlevad testiajad näivad seda teooriat kinnitavat. Sõitjate kvaliteedis küsimus kindlasti pole. Jordanit rooliv uustulnuk Takuma Sato on tõenäoliselt parim Jaapani piloot, kes kunagi vormel-1 sarjas osalenud.

Suur küsimärk on Arrowsi meeskond. Testidel pole käidud ning ainsana pole Arrows veel teatanud oma teise sõitja nime. Brasiillase Enrique Bernoldi koht on tänu kaasa toodud sponsorrahale garanteeritud. Teist istet himustavad nii mullu tiimi palgal olnud Jos Verstappen kui ka Prosti pankroti tõttu töötuks jäänud Heinz-Harald Frentzen. Värskeimate kuulujuttude kohaselt olla Frentzen siiski Arrowsi pakkumise tagasi lükanud.

Testsõidud Barcelonas
14. jaanuar – 3. veebruar

Jrk

Sõitja P>

Meeskond

Parim aeg

1

Alexander Wurz (T)

McLaren

1.17,328

2

Kimi Räikkönen P>

McLaren*

1.17,775

3

Nick Heidfeld

Sauber*

1.17,891

4

Rubens Barrichello

Ferrari

1.18,112

5

David Coulthard

McLaren

1.18,236

6

Michael Schumacher

Ferrari

1.18,470

7

Felipe Massa

Sauber*

1.18,605

8 P>

Marc Gene (T)

Williams

1.18,806

9

Antonio Pizzonia (T)

Williams

1.19,013

10 P>

Olivier Panis

BAR

1.19,182

11

David Coulthard

McLaren*

1.19,194

12

Ralf Schumacher

Williams*

1.19,238

13

Ralf Schumacher

Williams

1.19,266

14

Juan Pablo Montoya

Williams

1.19,373

15

Pedro De La Rosa

Jaguar*

1.19,543

16 P>

Juan Pablo Montoya

Williams*

1.19,680

17

Alan McNish

Toyota*

1.19,831

18

Olivier Panis

BAR*

1.19,915

19

Anthony Davidson (T)

BAR

1.19,929

20

D>

Fernando Alonso (T)

Renault

1.20,029

21

Jarno Trulli

Renault*

1.20,071

2 2

Jarno Trulli

Renault

1.20,082

23

Jenson Button

Renault*

1.20,097

2 4

Giancarlo Fisichella

Jordan

1.20,109

25

Mika Salo

Toyota*

1.20,245

26 P>

Jacques Villeneuve

BAR*

1.20,312

2 7

Takuma Sato

Jordan

1.20,351

28

Eddie Irvine

Jaguar*

1.20,477

29

Marcel Lasée (T)

Jordan

1.20,531

30

Giancarlo Fisichella

Jordan*

1.21,091

31

Alexander Wurz (T)

McLaren*

1.21,100

32 P>

Takuma Sato

Jordan*

1.22,048

33 P>

Andre Lotterer (T)

Jaguar

1.26,590

T - testsõitja

* - 2002. aasta auto