Varsti algab vormelihooaeg
Vormel-1 hooaja alguseni on jäänud vähem kui kuu. Testsõidud käivad täie hooga ja eeldatav jõudude vahekord hakkab tasapisi paika loksuma. Ent tegelikult on ju kõik lahtine. Kas Michael Schumacher võidab kolmanda tiitli järjest? Kas hooaeg kujuneb tema ja Montoya kahevõitluseks? Kas Ferrari põhikonkurendiks kujuneb Williams või McLaren? Kas GP võitjate hulka lisandub mõni uus nimi?
Kellel läheb hästi...
Arvatavasti on Ferrari ja McLaren tänavugi esimesed viiulid. Ferraril pole veel selge, kas hooaega alustatakse uue või mulluse autoga. Seevastu uhiuus McLaren MP 4-17 oli esimesest testipäevast peale väga konkurentsivõimeline, nagu ka Mika Häkkineni asendav Kimi Räikkönen. McLareni mure on aga Mercedese jõuallikate mõnikümmend vähemhobujõudu.
Kolmas tipptiim Williams ei ole uut autot seni rivaalidega võrdselt jooksma saanud. BMW mootorid on vägevad, probleeme näib olevat šassiga.
Meeldivalt on üllatanud Sauber, mullune neljanda koha meeskond. Väike Šveitsi tiim ei taha tänavugi latti madalamale lasta. Sauberid on näidanud McLarenite ja Ferraridega võrreldavaid aegu. Väga hästi on sõitnud ka tiimi teine piloot, debütant Felipe Massa.
Tõusuteel näib olevat Renault (endine Benetton). Uus auto oli vanaga võrreldavalt kiire kohe esimesel testipäeval. Päris tippu Renault vahest veel ei küüni. Aga kui kõik plaanipäraselt läheb, võivad nii Jenson Button kui ka Jarno Trulli hooaja teisel poolel kerkida isegi esikohanõudlejate hulka.
...ja kellel kehvasti
Kõige halvemini läks Alain Prostil. Mullune hooaeg lõppes erilise eduta, see-eest aga suurte võlgadega. Et uusi rahastajaid leida ei õnnestunud, kuulutati 28. jaanuaril välja pankrot ning Prosti meeskond läheb likvideerimisele.
Teine väiksem tiim, Minardi on mullusega võrreldes tunduvalt paremas seisus. Ettevalmistused on sujunud plaanipäraselt, ehkki teiste meekondadega koos testimas pole käidud. Malaislase Alex Yoongi kõrval palgati teiseks piloodiks austraallane Mark Webber, mulluse F3000-sarja teine mees. Tiimiomanik Paul Stoddart loodab hooaja jooksul koguda kaks punkti. Eesmärk tundub tagasihoidlik, kuid Minardi viimane punktikoht pärineb 1999. aastast.
Kahe aasta eest suure hurraaga vormelitsirkusse saabunud Jaguar ei saa ka tänavu tõenäoliselt järjele. Uus auto osutus konstruktsioonivigade tõttu väga halvasti juhitavaks ja testsõitude kõrval tuleb meeskonnal tegelda ka auto ümberprojekteerimisega. Emafirmas Ford toimunud juhtkonnavahetus arvatakse mõjutavat ka Jaguari F1-meeskonda. Jänkidest leivaisadele ei mahu pähe, et edutu vormel-1-programm neelab rohkem raha kui Põhja-Ameerikas edukad CART ja NASCAR kokku.
Keskmikud
Tänavune uustulnuk Toyota on Jaguari vigadest õppinud – kui ambitsioonikaid plaane hautaksegi, ei tooda neid vähemalt avalikkuse ette. Testsõitude põhjal pole Toyotal ka midagi hõisata. Uus auto on küll märkimisväärselt parem kui mullune katastroofiliselt aeglane testsõiduk, ent jääb siiski konkurentidele alla. Mika Salo kiiruses ei kahtle keegi, küsimärgiks on aga teise sõitja Alan McNishi võimed. Sportautodel hiilanud šotlasel on olnud ilmseid kohanemisraskusi.
Honda jõuallikaid kasutavad Jordan ja BAR pole seni millegagi silma paistnud. Paljunäinud vaatlejatele tundub, et Honda ei võta seekord vormelimootorite ehitamist täie tõsidusega. Meeskondade mullused kehvad tulemused ja mittemidagiütlevad testiajad näivad seda teooriat kinnitavat. Sõitjate kvaliteedis küsimus kindlasti pole. Jordanit rooliv uustulnuk Takuma Sato on tõenäoliselt parim Jaapani piloot, kes kunagi vormel-1 sarjas osalenud.
Suur küsimärk on Arrowsi meeskond. Testidel pole käidud ning ainsana pole Arrows veel teatanud oma teise sõitja nime. Brasiillase Enrique Bernoldi koht on tänu kaasa toodud sponsorrahale garanteeritud. Teist istet himustavad nii mullu tiimi palgal olnud Jos Verstappen kui ka Prosti pankroti tõttu töötuks jäänud Heinz-Harald Frentzen. Värskeimate kuulujuttude kohaselt olla Frentzen siiski Arrowsi pakkumise tagasi lükanud.
Jrk | Sõitja P> | Meeskond | Parim aeg |
1 | Alexander Wurz (T) | McLaren | 1.17,328 |
2 | Kimi Räikkönen P> | McLaren* | 1.17,775 |
3 | Nick Heidfeld | Sauber* | 1.17,891 |
4 | Rubens Barrichello | Ferrari | 1.18,112 |
5 | David Coulthard | McLaren | 1.18,236 |
6 | Michael Schumacher | Ferrari | 1.18,470 |
7 | Felipe Massa | Sauber* | 1.18,605 |
8 P> | Marc Gene (T) | Williams | 1.18,806 |
9 | Antonio Pizzonia (T) | Williams | 1.19,013 |
10 P> | Olivier Panis | BAR | 1.19,182 |
11 | David Coulthard | McLaren* | 1.19,194 |
12 | Ralf Schumacher | Williams* | 1.19,238 |
13 | Ralf Schumacher | Williams | 1.19,266 |
14 | Juan Pablo Montoya | Williams | 1.19,373 |
15 | Pedro De La Rosa | Jaguar* | 1.19,543 |
16 P> | Juan Pablo Montoya | Williams* | 1.19,680 |
17 | Alan McNish | Toyota* | 1.19,831 |
18 | Olivier Panis | BAR* | 1.19,915 |
19 | Anthony Davidson (T) | BAR | 1.19,929 |
20 D> | Fernando Alonso (T) | Renault | 1.20,029 |
21 | Jarno Trulli | Renault* | 1.20,071 |
2 2 | Jarno Trulli | Renault | 1.20,082 |
23 | Jenson Button | Renault* | 1.20,097 |
2 4 | Giancarlo Fisichella | Jordan | 1.20,109 |
25 | Mika Salo | Toyota* | 1.20,245 |
26 P> | Jacques Villeneuve | BAR* | 1.20,312 |
2 7 | Takuma Sato | Jordan | 1.20,351 |
28 | Eddie Irvine | Jaguar* | 1.20,477 |
29 | Marcel Lasée (T) | Jordan | 1.20,531 |
30 | Giancarlo Fisichella | Jordan* | 1.21,091 |
31 | Alexander Wurz (T) | McLaren* | 1.21,100 |
32 P> | Takuma Sato | Jordan* | 1.22,048 |
33 P> | Andre Lotterer (T) | Jaguar | 1.26,590 |
T - testsõitja
* - 2002. aasta auto