24.05.2007, 00:00
Viikna üllatusi täis ärimudel
Tivoli Tuur väidab oma veebiküljel, et kogub
aastast aastasse 750 000 – 900 000 külastust üle Eesti. Tuuri
operaatori Leif Rahvusvahelise Meelelahutuse OÜ viimane avalik aruanne
(2005. aasta kohta) ütleb, et firma käive oli 2,1 miljonit
krooni. See tähendab, et tulu ühe külastaja kohta (eeldusel, et
neid oli 750 000) oli vaid 2,8 krooni. Kasum aga oli vaid 32 senti.
Mis on päris imekspandav, sest samal ajal iseloomustavad Lauri Viikna (pildil) äri krõbedad hinnad. Kusjuures Viikna võttis piletiraha mõnuga ka väikelastelt, mida läänes tavaliselt ei tehta.
Tänavu müüb firma uudisena päevapiletit, mille hind on 500 krooni. Kõige odavam karussellipilet maksab 30 krooni.
Majandustulemusi vaadates torkab silma seadmete oluline kulumine. Viikna luges karussellide ja muude lõbustusseadmete kasulikuks elueaks viis aastat, muude masinate puhul seitse aastat.
Nädalavahetusel põlema läinud karusselli Enterprise kohta on Viikna öelnud vaid, et selle vanus on alla kümne aasta.
Tunamullu müüs Viikna karussellid maha ning praegu rendib ta neid Rootsi ärimehe Håkan Skoghi käest. Seadmed olla kindlustatud ühes Poola seltsis, mille nime Viikna ei avalikusta. Samuti pole ta Eesti võimudele esitanud pabereid atraktsioonide tehnilise kontrolli kohta.
Viikna nimel on kaks firmat. Üks on eespool mainitud operaatorfirma Leif Rahvusvahelise Meelelahutuse OÜ ja teine karusselle välja rentinud Tivoli Tuur. Aastatel 2002–2005 tõi osaühing Tivoli Tuur müügitulu 16,6 miljonit krooni. Kasum oli 4,1 miljonit krooni. Vähemalt korra võttis Viikna firmast välja miljoni krooni ulatuses dividende.
Viikna asutas Tivoli Tuuri sügisel 2001. Järgmisel kevadel ostis ta Rootsi partnerilt välja kogu tehnika. Selle hulka kuulusid 13 karusselli, 24 veoautot, 20 haagist, 3 kaubikut ja 3 kraanat, telgid, generaatorid, kassad, kraanad, toitlustusvagun, lava, valgus- ja helitehnika.
Tehingu hinda Viikna avalikustama ei nõustunud. “Võin vaid öelda, et pargi tegelik väärtus on umbes 50 miljonit krooni,” märkis ta.
Viikna hoidis seadmeid enda käes ligi neli aastat ja müüs siis kogu kupatuse maha. Selle aja jooksul arvestas ta seadmete kulumiks vähemalt 8,2 miljonit krooni ehk karussellid ja autod kaotasidki suurema osa oma väärtusest.
Mis on päris imekspandav, sest samal ajal iseloomustavad Lauri Viikna (pildil) äri krõbedad hinnad. Kusjuures Viikna võttis piletiraha mõnuga ka väikelastelt, mida läänes tavaliselt ei tehta.
Tänavu müüb firma uudisena päevapiletit, mille hind on 500 krooni. Kõige odavam karussellipilet maksab 30 krooni.
Majandustulemusi vaadates torkab silma seadmete oluline kulumine. Viikna luges karussellide ja muude lõbustusseadmete kasulikuks elueaks viis aastat, muude masinate puhul seitse aastat.
Nädalavahetusel põlema läinud karusselli Enterprise kohta on Viikna öelnud vaid, et selle vanus on alla kümne aasta.
Tunamullu müüs Viikna karussellid maha ning praegu rendib ta neid Rootsi ärimehe Håkan Skoghi käest. Seadmed olla kindlustatud ühes Poola seltsis, mille nime Viikna ei avalikusta. Samuti pole ta Eesti võimudele esitanud pabereid atraktsioonide tehnilise kontrolli kohta.
Viikna nimel on kaks firmat. Üks on eespool mainitud operaatorfirma Leif Rahvusvahelise Meelelahutuse OÜ ja teine karusselle välja rentinud Tivoli Tuur. Aastatel 2002–2005 tõi osaühing Tivoli Tuur müügitulu 16,6 miljonit krooni. Kasum oli 4,1 miljonit krooni. Vähemalt korra võttis Viikna firmast välja miljoni krooni ulatuses dividende.
Viikna asutas Tivoli Tuuri sügisel 2001. Järgmisel kevadel ostis ta Rootsi partnerilt välja kogu tehnika. Selle hulka kuulusid 13 karusselli, 24 veoautot, 20 haagist, 3 kaubikut ja 3 kraanat, telgid, generaatorid, kassad, kraanad, toitlustusvagun, lava, valgus- ja helitehnika.
Tehingu hinda Viikna avalikustama ei nõustunud. “Võin vaid öelda, et pargi tegelik väärtus on umbes 50 miljonit krooni,” märkis ta.
Viikna hoidis seadmeid enda käes ligi neli aastat ja müüs siis kogu kupatuse maha. Selle aja jooksul arvestas ta seadmete kulumiks vähemalt 8,2 miljonit krooni ehk karussellid ja autod kaotasidki suurema osa oma väärtusest.