Kui nad pilgeni täis ostukärudega poest välja hakkavad voorima, teevad kohalikud transapoisid suitsupausi. Poes toimunut iseloomustavad nad sõnaga “hullumaja”. Selgub, et peamiselt bussidega voorivad janused külastajad suudavad kaupluse nädala varud hävitada keskeltläbi paari päevaga.

Justkui erand, mis reeglit kinnitab, väljuvad alkohoovist kõrvalasuvast Rimi selvehallist laenatud ostukäruga neli 20ndates eluaastates rootslast. Stockholmi lähistelt Norrtäljest pärit Sebastian, Mikael, Fredrik ja Mattias on silmanähtavalt elevil. Kärutäie käraka arvutavad nad kuunormiks ja kavatsevad veel poole sellest sõpradele müüa. Viinareisi – hommikul Tallinna, õhtul tagasi – kasumlikkuse kiidavad nad 200protsendiliseks. “Siin maksis see kärutäis 1200 Rootsi krooni, meil saaks selle müüdud 3000ga,” räägib Sebastian. Mattias lisab, et tema oma saaki siiski rahaks ei tee, vaid tarvitab ise. ”Küllap juulis oleme jälle tagasi,” on rootslased kindlad, ja see pole neil esimene kord siin sisseoste teha.

Eksklusiivse Y-kujulise korterelamu “Lootsi maja” kaubanduskorrust jagab kaks viinaäri. Neist teine, kliendile ja sadamale lähem, kannab tähenduslikku nime Bakhos (2). Bakhanaali sündsas poes siiski ei toimu.

Rahulik on ka konkurendi Liviko (3)juures. Tema ärieelis majanaabri ees on automaatselt avanev uks. Küllap peremees tunneb oma klienti. Millest järeldame, et sellest poest väljutakse, kandam kahes käes. Või neljakäpukil?

Kõige väiksem, aga konkurentsi seisukohast kõige parema kohaga äri on Sadama Market (4). Asub see D-terminali autopiletite check-in’i kõrval. Kõik, kes D-terminalile kas või jalgsi lähenevad, satuvad sellest poekesest mööduma. Ja asi see siis sisse astuda pole. Käraka kõrvale pakutakse ju maiustusi.

D-terminali autoparklast paistab kaugele punane reklaamtreiler, mis hüüdlausega - “Check out the price” (”Vaata hinda”) osutab poele nimega AlkoEkspert (5). Millegipärast on kõlava nimega äri reklaam eksitav, väites, et pood on avatud kella 21ni. Reklaamkärust sadakond meetrit edasi D-terminali kõrval asuva kaupluse küljes on suurelt ja selgelt kirjas, et see on avatud ikkagi kella 23ni.

Kiilukujulise Paadi tänava värviliste rõduklaasidega kortermajal, mis Admiraliteedi basseini nurgalt Lootsi tänava nurgani ulatub, on samuti ärikorrusel kaks alkoholipoodi. Ühel ühemõtteliselt nimeks Alkohol (6). Teise poe silt on palju põhjalikum: Alkohol-Hoiukamber-Merevaik-Leib-Juust-Vorst (7). Paistab, et Marine Keskuse ühisnimetaja alla koondunud ärid on keeleseadust täites natuke puusse pannud, sest võõrkeelne klientuur imetleb viimast korda enne laeva suundumist poevitriinide asemel hoopis vanalinna vaadet.

D-terminali “valgalale” jääb ka Norde Centrum (8). Kui selle keskuse selvehall mõni aeg tagasi omanikevahetuse läbi Citymarketist Rimiks muudeti, muutus ka toidukauba ja alkoholi suhe ruutmeetri kohta. Toidukauba kahjuks muidugi.

Norde Centrumi sadamapoolses otsas paikneb Tallinna ja Eesti suurim alkoholipood Wine Store (9). Tolle poe eelis teiste ees peaks olema tagaukse juures asuv pick up point ehk kauba kättesaamise koht. Sinna pöörduvad need, kes oma alkoostud sooritanud otse internetist või faksi teel. D-terminali poolt linna tulles satub see pick up point muidugi esimese uksena vastu.

Kes lahkub Eestist Linnahalli terminali vahendusel, võib kõigist sadamaala kärakapoodidest, käed taskus, mööda jalutada. Sest ka tiiburite terminalis on viinaturistile mõeldud. Sealne kauplus (10) sisaldab kõike kohustuslikku. Müüja kinnitab, et “kohvrid lähevad päris hästi”. Muidugi mõista peab ta silmas viinakohvreid.

Nagu tilluke Sadama Market jääb paratamatult D-terminali reisija teele, tervitab A- ja B-terminalist tulijat Sadamarket. See ei ole aga tilluke – tegu on mitmekorruselise kaubakeskusega. Ehkki maja on suur, keeb selle sisemuses justkui sipelgapesas – müügiboksid on väiksele pindalale pressitud tihedamalt kui Keskturul. Ka esimese korruse müügibokside vahelises, muidu avaras peakoridoris on liikumine raskendatud, sest seda täidavad euroalused ei millegi muu kui alkoholiga. Majas on kokku viis alkoholipoodi
(11–15). Neist suurima ukselt on A-terminali väravasse sadakond meetrit asfalti ja selle müüja ütleb, et kui laevad on ees, läheb kaupa “mnogo, otšen mnogo” (palju, väga palju).

Sadamarketiga ühtviisi tihkelt müügiboksidest täis tuubitud Merekeskus Mere puiestee ja Admiraliteedi basseini vahelise tühermaa ääres püüab peale A- ja B-terminali rahva ka Linnahalli sadamasse suundujaid. Ehkki kliente peaks neilegi jaguma, on selles keskuses vaid üks hämar alkoholipood (16). Kui hämaras hinnad hästi ei paista, saab kohe kõrvalt binokliärist öövaatlusseadme hankida. Siin ongi ilmselt tegu sünergiale panustava äriideega, sest viinapoega ühest uksest pääseb ka apteeki.