Disainerid või prohvetid?
Kas meile pigem disaineritena ­tuntud Charles (1907–1978) ja Ray Eames (1912–1989) olid visionääridena tõepoolest nii selgepilgulised, et suutsid ennustada meedia tulevikusuundi ja interaktiivset kesk­konda? Rääkimata nende disainitud esemetest, millest on saanud oma ajastu ikoonid, on nende nägemus inspireerinud paljusid, mitmed nende ideed on osutunud prohvetlikeks.
Oma lühifilmis “Powers of Ten” visualiseerisid nad mateeria ülesehitust, mõtestades universumi suhtelisust kümne astmete abil. Film pakub visuaalset rännakut makro- ja mikrokosmosesse. See algab pildiga mehest, kes on murul piknikul. Seejärel tõuseb kaamera kümne astmete kaupa esmalt kõrgustesse, jõudes universumi piirile. Naastes maa peale, süüvib pilk mehe kätte, jõudes välja süsiniku­aatomini. Unustamatu kogemus vaatajale. Uurige leheküljelt www.powersof10.com. Igal aastal oktoobrikuus saab sealt filmi ka vaadata.
Möödunud aastal tunnistas näiteks arvutimängude looja Will Wright (ülipopulaar­sed “SimCity” lõputud Simside-versioonid), et loomaks oma uut mängu “Spore”, mis võimaldab seigelda omaloodud maailma evolutsioonihoovustes, sai ta inspiratsiooni just filmist “Powers of Ten”.
2006. aastal tähistati Eameside suurima hiti, Lounge Chairi ja selle juurde kuuluva Ottomani 50. sünnipäeva sellega, et Hermann Miller võttis uuesti tootmisse roosipuuvineeriga tooli (aastal 1991 asendati roosipuu keskkondlikkuse huvides kirsi ja pähkliga). Sünnipäeva-aastal oli friikide rõõmuks saadaval ka santos-palisandri­spooniga vineerist ja mustast vasikanahast spetsiaalne nummerdatud tiraaž.