Wendy Kopp
"See on parim asi, mis meie kooliga on juhtunud," ütles hiljuti mulle üks noormees, kelle koolis õpetab Noored Kooli programmist tulnud õpetaja. Kas pole see sügavaim kompliment, mida ühele sellisele ettevõtmisele teha võib? Poisi vaimustus on mõistetav: ajal, mil ülikooli aineõpetaja magistrantuuris õppivad tulevased pedagoogid veel kõhklevad, kas ehk mitte siiski hakata massööriks, ja umbes pooled tasuta õppekohtadest on üldse täitmata, pääseb Noored Kooli programmi ühele õpetajakohale üks inimene 9st soovijast. Motivatsiooni erinevus on arusaadav. Wendy Koppil oli noormehe komplimenti kuuldes ülihea meel. Meil laiendati Tallinnas just koolide ringi, kuhu lapsed pääsevad katsete alusel. Mida teie sellest arvate? Kindlasti see suurendab hariduslikku ebavõrdsust. Me peaksime paremini harima ikka kõiki lapsi. Eestis pole Noored Kooli fookus niivõrd ebavõrdsuse vähendamisele suunatud kui mujal maailmas. Millega võiks teie arvates siin rohkem tegeleda? Ise arvan, et võibolla on see venekeelsete koolide teema. Venekeelsetel õpilastel pole kindlasti samu võimalusi kui eesti õpilastel ja tundub, et just seal võivad peituda tõelised ebavõrdsused. Aga ka maal ja Tallinnast kaugemal elavad lapsed ei pruugi saada nii head haridust. Oleks huvitav süvenenult vaadata seda, kuivõrd mõjutab Eesti laste haridust nende vanemate haridustase. See näitaks kindlasti, kuidas meie koolid lihtsalt taastoodavad laste võimalusi nende sotsiaalsete eelduste järgi, selle asemel et ampluaad laiendada. Teach For Al´i roll ongi koondada meie tuleviku õpetajate energia selle eesmärgi nimel, et suurendada suurepärase hariduse kättesaadavust kõigile. Me usume, et see on kõige fundamentaalsem vajadus ühiskonnas. Kui me seda teeme, suudame muuta kogu maailma. Te käisite ka paaris Tallinna koolis ja vaatasite noorte õpetajate tunde. Mis mulje jäi? Mul on olnud võimalik käia Eesti, Hiina, India, Liibanoni ja paljude teiste riikide õpetajate tundides. Nad kõik on oma töös, mõtlemises ja lastele pühendumises väga sarnased. Nad julgevad endale esitada raskeid küsimusi, nagu kuidas saaksid kõik lapsed realiseerida oma tegelikku potentsiaali. Neis õpetajates on midagi universaalselt inspireerivat. Eesti on PISA tulemuste järgi üks kõrgemate tulemustega koolisüsteeme, kus  [riiklike programmide katusorganisatsioon – M.S] tegutseb. Mulle oli väga huvitav näha, kuidas see välja näeb. Aga ausalt öeldes lahkun siit mõttega, et keskmised tulemused maskeerivad probleeme. Tundub, et siin on neid rohkem, kui inimesed julgevad tunnistada.
Avalehele
5 Kommentaari
Loe veel: