Sadam oli tehinguga rahul nii kaua, kuni Riigikogu sadamaafääride komisjon Artur Talviku juhtimisel asja ette võttis. Komisjon esitas hiljuti prokuratuurile palve tehingut uurida, sest sadam maksis laeva eest 50 miljonit eurot ehk märksa rohkem kui tema väärtuseks hinnati.

Prokuratuuri otsustada on, kas selline tegevus oli lubatud või vajab kriminaaluurimist.

Eero sai aga pärast laevatehingut riigipalgale. Tallinna Sadam tegi temast tütarfirma TS Shipping direktori. Too ettevõte tegeleb ei millegi muu kui jäälõhkuja Botnica haldamisega.

Eero on ka see mees, kellel palus Tallinn Sadama juhatuse liige Allan Kiil 2014. aasta suvel ühendust võtta Norra ettevõtte LMG Marin tegevjuhi Torbjørn Bringedaliga. Kiil ja norralane lõid käed ning Norra firma projekteeris sadama tarbeks neli parvlaeva ning aitas leida tehased Poolas ja Türgis, mis neid laevu praegu ehitavad.

Kuid ka siin hakkasid võimud maaklertasude vastu huvi tundma. Selgus, et laevaehitajate maaklerina "tegutses" Hongkongi kompanii, mida juhib Kiili sõber. Prokuratuuri nägemuses ei toimunud mingit maaklertegevust, laevaehitajad andsid hoopis Kiilile suures summas altkäemaksu.
Ülo Eero.