VANA KULD: Estonian Airi keeruline teekond
Euroopa Komisjon teatas täna, et Eesti riigi abi Estonian Airile andis äriühingule põhjendamatu eelise konkurentide ees, mis on vastuolus ELi riigiabieeskirjadega. See tähendab, et Estonian Air peab tagastama juba saadud riigiabi, mis komisjonile teadaolevalt ulatub ligikaudu 85 miljoni euroni (pluss intressid), samuti ei saa ettevõtjale anda täiendavat 40 miljonit eurot ümberkorraldusabi. Sisuliselt tähendab otsus Estonian Airi lõppu.
Avaldame valiku Ekspressis ilmunud Estonian Airi temaatikat käsitlevatest lugudest.
Millist Estonian Airi me tahame (10.06.10)
Estonian Air kuulub 90% ulatuses Eesti riigile. Krister Kivi ja Maris Sander panid kirja mõned ideed, mismoodi virgutada nüüd tõepoolest peaaegu rahvusliku lennukompanii kulumakippuvat kuvandit.
Loe edasi...
Lugejakiri: Estonian Air heidab tühja kõhuga reisijate üle nalja (19.07.10)
Lennufirma pakub Moskvasse lendajatele ühe soolase keeksi ja palub seda 10 palli süsteemis hinnata.
Loe edasi...
Estonian Airi väljalend Brüsselist hilines pentsikul põhjusel (täiendatud) (04.10.10)
Estonian Airi lennuk ei saanud eelmise nädala reedel Brüsselist õigel ajal lendu alustada, sest piloot pidi otsima ajutist kütusemüüjat, kelle abil lennukit tankida.
Loe edasi...
Estonian Airi Boeing sattus kaks korda hädaolukorda (20.11.10)
Lennuamet tegi Estonian Airile tavatult karmi ettekirjutuse, milles heidetakse ette “madalat lennuohutuse taset”. Sellele järgnes juhatuse liikme väljavahetamine.
Loe edasi...
Estonian Airi kahjumi saladus: odavad piletid soomlastele (19.11.12)
Eesti riik saab Estonian Airi raha juurde panna vaid seni, kuni seda teeks mõistlik erainvestor. Kuid kas Estonian Airi tegevus on mõistlik ja jätkusuutlik?
Loe edasi...
Taskila teenib teiste lennufirmade juhtidest mitu korda rohkem (25.07.12)
Eesti Päevaleht jagas lennundusettevõtete juhtide aastapalgad reisijate arvuga, millest selgus, et Tero Taskila aastatulu on võrreldes teiste lennufirmade juhtidega kuni u 50 korda suurem.
Loe edasi...
Legendaarse piloodi sõnul on Estonian Airi lendurid viidud viimse piirini (6.10.12)
Suurt hulka Eesti lendureid õpetanud legendaarne piloot Rein Porro räägib rahvusliku lennukompanii teemal suu puhtaks.
Loe edasi...
33 000-eurose kuupalgaga Tero Taskila oli säästujuht (13.12.12)
Aasta läbipõlemine: Tero Taskila valitsemisajal tõi Estonian Air kohati 100 000 eurot kahjumit päevas.
Loe edasi...
Siim Kallas: jutt sellest, kui halvasti Eestil läheb, on absurdne (28.12.12)
Euroopa Komisjoni asepresident ja transpordivolinik Siim Kallas ütleb, et teda häirib Reformierakonna jutt väikesest grupist, kes olevat hakanud erakonda ründama.
Reformierakonna uus juht võiks olla Jürgen Ligi või Rein Lang. Euroopa Liit nähtusena vaid tugevneb ja Eesti näeb seal hea välja.
Loe edasi...
Meelis Kubits: Mis on mäda Eesti riigis? (31.10.13)
■Siim Kallasest saab Eesti president.■Superministeeriumi ehitus sümboliseerib riigi ülbust ja prassimist.■Estonian Airiga korraldatud eksperimendi eest peavad inimesed vastutama hakkama.
Loe edasi...
Tallinki omanikud ostavad Estonian Airi 0 euroga (05.11.14)
Viie aastaga Estonian Airi pandud 90 miljonit eurot Eesti riigi raha on jäädavalt läinud. Tallinki omanikud ostavad lennufirma null euroga. Läks isegi hästi, et keegi selle firmaga üldse tegeleda tahab.
Loe edasi...
Eesti riik valmistub Estonian Airi pankrotiks (08.07.15)
Rahvuslik lennukompanii võib sügisel Brüsselist surmahoobi saada. Tallinnas käib töö kindlustamaks võimalikult pehme maandumine.
Loe edasi...
Riik kulutab lennundusele veel 70 miljonit (16.09.15)
Estonian Airi nõukogu esimees Ahti Kuningas (pildil), riik asutab uue rahvusliku lennufirma, kuhu investeerib 40,7 miljonit eurot. Kust see raha tuleb?
Loe edasi...