Eestis ei ole teist sellist erafirmat, mis ütleks 300 miljoni eurose investeeringu kohta, et selliseid on nad teinud juba enam kui kümme. Tallinna Linnahalli arendus on neile köki-möki.

Tallink koos suuromanik Infortari ja Tallinna linnaga tulid veebruari lõpus lagedale plaaniga arendada välja linnahalli territoorium. Sinna tuleb ka Tallinki kodusadam koos kolme kaiga. Tallinki viimased kaks aastat juhtinud Paavo Nõgene arvab teisiti. Tallink saab sadama ja kontserdi- ning konverentsikeskusega oma pusle kokku.

Praegu on imelik mõeldagi, et kõik oleks võinud minna ka teisiti.

Tallinki algusajaks peetakse 1989. aastat, kui laevandusettevõte Hansatee sai Eesti Merelaevanduselt kätte samanimelise kaubamärgi. Alustati kahe laevaga – Georg Ots ja Tallink. Algusest alates kõrgetel kohtadel töötanud Peeter Kangro, kes toona oli teenindusdirektor, ütleb, et olid põnevad ajad. Klientideks olid tihti välismaalased, kes olid harjunud teistsuguse teeninduse ja suhtumisega. „Meeskonda tuli toona korralikult koolitada ja õpetada,“ meenutas Kangro.

Tallink oli kaugel olemast suur laevafirma. 1996. aastaks jõuti lausa trööstitusse seisu. Toimus ettevõtte saneerimine. Päästeingliks osutus Enn Pant, kes vahetas välja varasemad laevakapteni taustaga juhid.


Avalehele
15 Kommentaari
Loe veel: