27.11.2021, 21:06
„Päris Rannap“ on korralik portreefilm, aga võimaldab küsida, kust lähevad dokitegija piirid
(6)Režissöör Raimo Jõerand mõtiskleb äsja esilinastunud dokumentaalfilmi „Päris Rannap“ põhjal eesti portreefilmidest ja küsib, kas eesmärk ikka pühitseb abinõu.

FOTO:
ETV pühapäevahommikuses menukas peresaates on Anu Välba ette diivanile kutsutud ühe kohe esilinastuva portreefilmi osapooled: portreteerija ja portreteeritav. Nad on omavahel justkui tülis või õigemini – konfliktis.
Diivani eesmises nurgas näeme ühte filmi kahest režissöörist – Aleksander Otsa, kes tunnetab oma selja taga tegelikult tervet filmimeeskonda, tänapäevaselt öeldes produktsiooni. Nad teavad, kuidas jutustada lugu ja jõuda parima tulemuseni – nii kirjutavad nad oma kodulehel. Mis on aga sama tähtis: neil on portreteeritava allkiri. Neil on film valmis. See tuleb kohe-kohe kinodesse. Aleksandril on palju jõudu varuks ja ta saab lubada endale heatahtlikkust.