Kõige riskantsem oli tollist läbi minna käsipagasis oleva karbikesega, kus punases grenadiinisiirupis imbus õunast valmistatud roos. “Kohapeal poole päevaga ma sellist tulemust ei saavutaks,” on Krista veendunud. Säärase pühendumise ja põhjalikusega võitis Krista kahe aasta eest maailmameistritiitli klassikalise kokteili valmistamises. Eelvoorudes parima kokteili loomisega pääses ta sel aastal edasi suurvõistlusele Singapuris.


Heering World Championship 2009 finaalvõistlustel olid esindatud maailma parimad baarmenid ja baaridaamid 15 riigist. Maailmameistri tiitlit püüdsid Singapuri enda, aga ka Jaapani, Itaalia, Prantsuse, Suurbritannia, Saksamaa, Soome, Norra, Taani, Ameerika Ühendriikide, Kreeka, Hispaania, Islandi, Poola ja Rootsi parimad kokteililoojad.


Sel korral tuli tunnistada Jaapani esibaarmeni paremust. Võidu napsanud Eiji Miyazawa sai auhinnaks võimaluse koostada oma kokteiliraamat, mille Peter F. Herring kirjastab ja seejärel maailmas levitab.


Modellikasvu ja -välimusega Krista on enese ja oma tegevuse suhtes nõudlik ning peab võiduks juba Singapuri finaali pääsemist. Tema enda hinnangul on tal loomingulisel teel veel palju käia ja katsetada, enne kui oma kokteiliraamatuga välja tulla.


Võistlus toimus ajaloolises Rafflesi hotellis, kus 1936. aastal loodi Cherry Heeringi likööril baseeruv legendaarne kokteil Singapore Sling, mis tänaseni on kohalikes baarides bestselleriks.


Kokteil inspireerituna kleidist



Ja vastupidi. Paralleelselt kokteilide loomisega toimus jõuproov noortele disaineritele, kelle looming pidi võistlusreeglite kohaselt olema inspireeritud Cherry Heeringi liköörist ja harmoneeruma loodavate kokteilidega. Mõlema konkursi puhul hinnati kleidi ja kokteili omavahelist sobivust.


Kokteilide kategoorias hindas rahvusvaheline žürii eelkõige kokteilide maitset, aroomi ja välimust, aga ka kokteililooja selgitust ehk lugu sellest, miks teda just valitud õhtukleit inspireeris oma kokteili looma. Võitnud kreeka noorel disaineril on nüüdsest võimalus osaleda oma kollektsiooniga Kopenhaageni moenädalal.


Moekunsti, disaini ja kokteilide kombineerimine on Peter F. ­Herringi ettevõttel ainulaadne lähenemine ning eristab neid tuntavalt teistest alkoholifirmadest. “Pelgalt kange alkoholi turustamisega turgu tänases situatsioonis juurde ei võida,” hindas Adele Nilsson, Peter F. Herrini tegevjuht. “Oleme rõõmsad, et meie uudne võistlusformaat, kus kõrgmood ja ­kokteilide loomine on kokku pandud, tõi kohale nii kõrgel tasemel võistlejad.”
Teise koha saavutanud kokteil
PRIMADONNA

• Beefeater    2 cl
• Xante    2 cl
• Heering Cherry    1 cl
• Minttu    2 tilka
• Jõhvikamahl    4 cl
• Viinamarjamahl (tume)    4 cl
• Värske laimimahl    1 cl
• Grenadiinisiirup    1 cl