Esimesi üllatusi saabub terve väike liuatäis – kaks kuhjakest tulest läbi käinud kartuli-juustupüreed, korgiga suletud laboriampullides serveeritav rikkaliku mekiga metsaseene-konsomee ning kaks kammkarpi.

Eelroaks valitud marineeritud skumbria carpaccio ja vutimuna oli õnnestumine. Juurde lisatud kuivatatud lilleõied, värske ürdikuhjake ja hapukas mangopüreenire moodustasid imeõhukeseks viilutatud kalaga õilsa maitsekomplekti. Aurutatud aedvili ujus aga paksus Hollandi kastmes, mis ei olnud tavalisest jahukastmest suurem maitseelamus. Tuju tegi taas paremaks üllatusena saabunud ereroheline selleri-petersellimehu, mida küll serveeriti miskipärast Pinsang Amboni kirju kandvatest pitsidest. Armand ohkas karastava roheka smuuti järel igatahes õndsalt ja silmitses hiiglaslikest klaasakendest öise Tallinna panoraami.

Põhirooga – seepiatindiga mustaks värvitud merikuradi saba – võinuks pimetestis pidada krabipulgaks ja silmi avades tuleõnnetuse üleelanud keedutursaks. Taas näis, et kala oli restorani jõudmiseks pidanud ette võtma pika tee, mis sisaldas mitmeid külmumisi ja sulamisi. See-eest Põhja-Eesti metsadest pärit rubiinroosad hirvelõigud selleripüreega oli kordaminek, nagu ka magusroa eel saabunud klaaspurgike eelmagustoiduga ehk moosilaadse kisselli seltsis serveeritud koduselt maitsva kohupiimakreemiga.

Kokkuvõttes pole Üheksa kindlasti päris üheksa, pigem kaheksa ja pool. Kuid nagu ka Fellini “8 1/2”, sunnib Üheksas einestamine mõtlema sellele, kuidas elu on pidev valik tõelise säramise ja justkui ülejala ärategemise vahel, segu draamast ja komöödiast.