Coolbet tuli turule kuus aastat pärast internetikasiinode litsentsimist. Missugune oli Coolbeti start?

Ervin Järvlepp: Start oli hea. Veebileht läks eetrisse 2016. aasta mais, vahetult enne Euroopa meistrivõistlusi jalgpallis, samal aastal toimusid ka Rio olümpiamängud. Alustasime Norra, Rootsi ja Soomega, eestikeelne lehekülg valmis novembris. Kindlasti aitas kaasa asutaja Jan Svendseni (Triobeti asutaja) kogemus ja hea maine Eesti hasartmängu turul. Aga pilt meie valdkonnas oli kirju juba siis ning rikastub praegugi iga päevaga. Spordiennustuse pakkujaid on Eestis praegu kümne ringis ja umbes sama palju on ka internetis kasiinoteenuse pakkujaid. Pärast Coolbeti tulekut on lisandunud Bet365, üks maailma suurimaid mänguoperaatoreid, austria päritolu Goalbet ja näiteks praegugi iga päev reklaami tegev Ninja Casino. Nii et konkurentidest puudu pole.

Samir Abdurahmanov: Tegutseme algusest peale Eesti hasartmängu litsentsi alusel. Peale Eesti ja Rootsi pole hasartmäng litsentsiga reguleeritud üheski meie sihtriigis. Rootsiski tehti seda alles selle aasta alguses. Hasartmängumaksu oleme siiani maksnud ainult Eestis.

Üldine ettekujutus veebikasiinost on selline, et on mängija, arvutiprogramm ja teisel pool kasiinoomanik, kes tulu teenib. Kui suur masinavärk ühe mängude lehekülje taga tegelikult toimetab?

Ervin: Masinavärk on üsna võimas. Kokku töötab meie ettevõttes Eesti mõistes palju inimesi. Peakontoris Tallinnas toimetab päevast päeva 100. Kui neile liita välismaal töötajad, saame kokku 134 inimesega Eesti firma, mille koosseisust poole moodustavad välismaalased, kokku 16 rahvusest. Kõige kirjum on IT-osakond, kus on esindatud Brasiilia, Prantsusmaa, Itaalia, Slovakkia, Hispaania ja Ukraina. IT-inimesi tulebki kõige rohkem otsida.

Kust te need inimesed leiate?

Ervin: Häid inimesi otsime üle maailma. Aga kuna neid on nii raske leida, on meil ka suurepärane kogemus eelmisest aastast, kui proovisime ise koolitada. Pakkusime inimestele võimalust liituda IT-sektoriga, kui nii võib öelda – suur osa Coolbeti tegutsemist on ju seotud just selle valdkonnaga. Võtsime vastu kolm interni, kes said mentorid ja hakkasid meile vajalikke oskusi omandama täiesti nullist. Ühelgi neist polnud programmeerimisega varem mingitki kokkupuudet. Nüüd pidid nad aga mõne kuu jooksul iga nädal midagi programmeerima ja said väga hästi hakkama. Neist jäid meile tööle esialgu kaks, kes toimetavad üsna edukalt.

Samir: Kuna oleme hasartmängu valdkonnas üks väheseid ettevõtteid, kes on kogu platvormi ise nullist üles ehitanud vastavalt oma nägemusele, vajame ka tavapärasest rohkem arvutiinimesi. Meie IT-juhile Jan Roosile meeldibki öelda, et Coolbet on tegelikult hoopis IT-ettevõte, kuna kogu töö käib meie enda loodud tarkvaras.

Kas jätate nüüd värbamise maakera teiselt poolelt pooleli?

Ervin: Kindlasti mitte, aga oma koolitusprogrammiga läheme kindlasti edasi. Meil on hädasti tarvis sel aastal juurde oma 15 inimest. Praegu on IT-inimestel tööd ees pea pooleteiseks aastaks. Paratamatult vajame ressurssi.

Kui palju üldse selles valdkonnas töötajad liiguvad?

Samir: Coolbetis on töölt lahkumised haruharvad. Minnakse küll maailma avastama, midagi uut proovima, aga niisama mitte. Tööaeg ja tegemise koht on meil paindlikud. Ettevõttel pole midagi selle vastu, kui inimene teeb oma päevatöö ära kolme-nelja tunniga. Kui tahab endast enamat anda, palun, aga eraldi kedagi ei sunnita. Kuna kõik töötajad on osakute kaudu ettevõtte omanikud, siis on teha tahtmine suurem kui mõneski teises ettevõttes. Atmosfäär on muidu mõnus ja kodune, köögis ootab hommikusöök ning iga päev on kontoris värsked puuviljad. Nagu tavalises kodus ikka. Koos veedetakse palju aega – kes teeb sporti, kes käib kambaga puhkamas. Tundub, et inimestele meeldib meil.

Rääkisite ennist, et ehitasite mängu­platvormi valmis oma nägemuse järgi. On see oma nägu kodulehel kuidagi märgatav?

Ervin: Tavakülastaja jaoks väljendub see peamiselt veebilehe kasutajasõbralikkuses ja kiiruses. Oleme elimineerinud kõik üleliigse ning teinud lehel navigeerimise kliendile võimalikult lihtsaks ja loogiliseks. Lisaks sellele on meil mitmeid innovatiivseid funktsioone, mida pole ühelgi teisel kihlveokontoril maailmas. Ükski teine ettevõte peale meie ei avalikusta kliendile mängude käibeid. Kui palju on ühe või teise meeskonna peale panustatud, millistes summades. Näitame reaalajas ka kõiki panuseid, mis meie lehel tehakse. Anonüümselt muidugi. Võimalik on vaadata, kuidas matšile panustatud on: missugune oli mingi panus, missugune koefitsient, saab näha panuse suurust ja võimalikku võidusummat. Tulevikus tahame tegelikult jagada inimestega kogu infot, mida on üldse võimalik jagada.

Mainisid vastutustundlikkust. Mida see teile hasartmängu korraldajatena tähendab?

Ervin: Coolbeti jaoks on vastutustundlik mängimine äärmiselt tähtis. Soovime, et mängimist võetaks kui meelelahutust, mitte raha teenimist või pääseteed kitsikusest.

Ilus jutt.

Ervin: Mitte ainult. Jälgime panustamismustreid väga hoolsalt, hoiame silma peal, milliste summadega mängitakse. Kui näeme, et panused on liiga kõrged, või tajume järsku mängumustri muutust – inimene panustab iga nädal 10 eurot, aga siis äkki tõstab panused 50 euro peale –, võtame ühendust ja uurime, milles on asi. Küsime, kuidas neil mängimisega läheb, kas mõistavad, palju on juba kaotanud, kas tajuvad enda seisu. Soovitame vahel aja maha võtta. Kui mängija pole selleks valmis, kuid näeme, et olukord on probleemne, piirame ligipääsu meie keskkonnale.

Hasartmänguettevõtted toetavad sageli ka heategevust. Kuidas on lood Coolbetiga, kellele kuulub teie sümpaatia?

Samir: Meie jaoks on tähtis ühiskonnale midagi tagasi anda ja oleme seda teinud nii heategevuse kui ka spordi toetamise kaudu. Kuna oleme spordivaldkonnaga seotud Eesti firma, ongi enamik toetusi läinud just spordiklubidele. Jalgpalliklubidest aitame Tallinna Kalevit ja Pärnu Vaprust. Esimest kui sügavate sporditraditsioonidega klubi ja teist kui väga ambitsioonikat meeskonda, kes vaatamata noorele eale ei kõhelnud hetkekski, kui paar aastat tagasi tekkis võimalus mängida kõrvuti Eesti proffidega Premium-liigas. Lisaks jalgpallile aitame Pärnu Võrkpalliklubi, oleme nimisponsor võrkpalli rahvaliigas, kus mängib umbes 3000 inimest, samuti Eesti hokiliigas, mis kannab nime Coolbeti hokiliiga. Selle kõrval teeme ühekordseid toetusi spordiüritustele.

Ervin: Spordi kõrval teeme koostööd vähiravifondiga „Kingitud elu”. Oleme toetanud neid pisut mängulisemal viisil kui lihtsalt raha üle kandes. Saatsime kaks aastat tagasi esimest korda igale pärnakale koju kutse tulla toetama kodumeeskonda Pärnu Vapruse ja Viljandi Tuleviku vahelises mängus. Sissepääs oli tasuta ja iga pealtvaataja eest kandis Coolbet tema tavapärase piletihinna vähiravifondile, lisaks eraldi kodumeeskonna löödud väravate eest. Poolajal korraldasime ka heategevusliku oksjoni. Seda oleme teinud nüüd kolmel korral. Viimati saime staadionile 944 inimest tavapärase 250 asemel. Selle aasta koostööplaane parasjagu peame.

Millises seisus on Coolbet ettevõttena viie aasta pärast?

Ervin: Kindlasti oleme kordades suurem ettevõte. Riike, kus tegutseme, on palju rohkem. Loodan siiralt, et meid vaadatakse kui innovaatilist ettevõtet, kuna oleme valdkonnale loonud midagi täiesti uut. Kõige suurem unistus on mõtlemise muutumine, et mängimine ja spordiennustus on ennekõike meelelahutus, mitte soov kelleltki raha ära võtta. Nagu kinoskäik – meelelahutuse ostmine mõõduka summa eest.

Tähelepanu!

Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Jaga
Kommentaarid