Doordeci suurim tugevus on asjaolu, et kuna nii toote disain, arendus kui ka tootmine on kõik olemas ühes ettevõttes, suudavad nad oma toodete kvaliteeti, vastupidavust ja väljanägemist täielikult kontrollida. See tähendab, et ettevõte saab tavasortimendi tootmise kõrval pakkuda klientidele ka eritooteid, alustades lahenduse leidmisega nullist.

Firma sai alguse tühjast kohast turul

Doordec alustas aastal 2010, kui ajad olid pehmelt öeldes rasked. Paljud firmad lõpetasid tegevuse, mis tähendab, et turule hakkas tekkima ruumi uutele riskijatele. Peale selle olid Doordeci viiest asutajast kolm jäänud ootamatult tööta, kuid olemas oli nii uste-, metalli- kui ka tootmise kogemus ja tarkus. Selliseid võimalusi ei teki tihti ja otsustamine ei võtnud pikalt aega!

“Kui olla täiesti aus, siis lisaks vajadusele endale tööd anda nägime turul ka võimalust – nii inimeste kui ka turu nõudluse kujul. Risk oli muidugi suur, eriti tootmisega nullist alustades. Samas andis julgust oma otsuse taga olla see, et suured tootjad lõpetasid tegevuse Lõuna-Eestis ja oleme siiani ainukesed terasuksetootjad siin piirkonnas,” räägib Doordeci juhataja Aune Paas.

Alustati rendipinnal renditud masinatega, kuid siht oli selge: Doordec hakkab tootma kvaliteetseid, kuid konkurentsivõimeliste hindadega terasuksi ja aknaid, et aidata säästa inimeste vara ning elusid järjest tõhusamaid turvalisusomadusi pakkudes. Firma alustas kümnend tagasi 13 töötajaga, kellest kümme on ettevõttes tööl siiani. Paas mainib, et just meeskond on see, mis on ettevõtte kiiret kasvu võimaldanud.

“Hea meeskond on alati väga tähtis olnud. Praegu töötab meil juba 59 inimest ja igal aastal kasvame keskmiselt paari-kolme töötaja võrra,” mainib juhataja.

Peaaegu kaks aastat täideti tellimusi ja toodeti Doordeci brändi all uksi renditud masinatega ja partnerite juures. Sellest hoolimata võideti esimene auhind juba aasta hiljem, kui Tartu linnavalitsus andis uuele tulijale 2010. aasta parima alustaja auhinna. 2011. aastal osteti oma esimene painutuspink ja aasta hiljem lehetöötluskeskus ning tagasivaatamist enam ei olnud. 2017. aastal koliti juba Doordecile projekteeritud 4000-ruutmeetrisesse tehasesse, kus kõiki tootmiseks olulisi seadmeid on topelt, et töö ei jääks seisma ka kõige kiiremal ajal. Nüüd on Doordecil tootmises olemas ka kaks ainulaadset pulbervärvimise ahju just nimelt avatäidete värmiseks. Ehk nagu öeldud, kontroll on algusest lõpuni firma käes.

“Orgaanilist kasvu on olnud selle kümne aasta jooksul palju, loomulikult ka õnne. Lisaks on saadud palju tuge EASilt nii seadmetesse investeerimisel kui ka tootearendusel. Seda viimast ei saa kuidagi alatähtsustada,” lisab Paas.

Ekspordile orienteeritud

Doordeci esimene toode oli sileuks gaasijaotuspunktile, esimene eksportklient asus aga Islandil. Jõgeva ütleb, et käis äsja kümneaastaseks saavat ust gaasijaotuspunkti ees ka vaatamas – uks oli alles, täiesti tugev ja elujõuline. “Teras on tugev, kindel ja turvaline, lisaks peab õigesti hooldades vastu igasugusele ilmastikule ja – mis peamine – ajale,” lisab Doordeci müügijuht Aimar Jõgeva.

Ettevõte müüb oma toodangut pooleks: pool toodangust läheb kaubaks Eestis, ülejäänu aga liigub ekspordina Islandile, Rootsi, Taani, Soome, Norra, aga ka Poola. Eestis müüdud toodang jõuab pooles osas valdavalt Harjumaale ja ülejäänu jääb suuremalt jaolt Lõuna-Eestisse. Doordeci tooteid leidub ka väga tuntud objektidel Eestis: ERM, Rahvusarhiiv, Teletorn, Lõunakeskus, Kvartali ostukeskus Tartu südalinnas. Minge ja tehke mõni uks lahti, ukseraamil ilutseb kindlasti just Doordeci logo.

“Tüüpiliselt on terasest avatäited kasutamisel erinevates tootmishoonetes, kaubandusasutustes, logistikakeskustes ja teistes ühiskondlikes hoonetes. Samas on jäjest rohkem meie tooteid mõeldud ka kontoritele, eramutele, keldritele ja garaažidele, rääkimata traditsioonilisest korteriuksest,” räägib Jõgeva ja lisab, et nendegi filosoofiaks on olla uuendusmeelsed, paindlikud ja kliendikesksed ning toota eelkõige seda, mida kliendil vaja läheb.

Eelmisel aastal tuli Doordeci tehasest välja üle 15 000 toote. Enamasti on firma aastane kasv olnud 20%, ainult viimane aasta jäi kasvuks kõigest 10%. Firma juhataja sõnul on vaatamata kasvu aeglustumisele viimasel aastal plaanis siiski oma tootmist jälle suurendada – nõudlust on nii kodu- kui ka välisturgudel ja ettevõtte ambitsioon ei ole leppida sellega, mis on, vaid ikka edasi areneda ning kasvada.

Nii Doordeci juhataja kui ka müügijuht ütlevad, et kui on küsimusi, siis külastage kindlasti nende kodulehte doordec.ee. Vajaduse korral astuge Soinastes asuvast tehasest läbi. “Oleme avatud ja näitama kõike, mida teeme. Tulge, räägime ja leiame lahenduse,” lisab Paas.

Jaga
Kommentaarid