Chardonnay-Macabeo värskus ja puuviljasus viivad külmal talvel mõtted küll juba suvepiknikule, sest vein on lihtne, kerge, natuke röstine ja mõnusa kerge vürtsiga. Bobal-Cabernet Rosé on põneva kohaliku marjaga vein, kus aroom on küll magus, lausa karamelline, maitse aga kuiv, üsna kerge happega ning need, kes mahlakamapoolset veini armastavad, saavad seda veiniomadust siit kindlasti mekkida. "Shiraz-Monastrell ja Merlot-Tempranillo on nagu öö ja päev, aga punased on mõlemad. Esimene esindab robustsemat, vürtsist, ja jõulist, teine jällegi pehmet-siidist ja leebet veinistiili," annab Liviko müügijuht Erbi Kildjer veinimaitsjale ette oma spikri.

La Freixe tähendab hispaania keeles saart. Perekond Ferrer, kuulsa kaubamärgi looja, sai enesele kuuluva pisikese saare ja sel kasvava saaremetsa pärast omale hüüdnime Freixenet, millest sai hiljem nimi tervele cava-sarjale, ning nüüd ka nime uuele veinisarjale Ash Tree Estate (eesti k saarepuu mõis), mis on sisuliselt sama nime tõlge inglise keelde.

Mõni sõna ka vahuveinidest. Selle turg on Eestis kirju ja mitmekesine. Peter Proti? arvab, et võime selle üle julgelt uhked olla. Nimelt Londonis peakorterit omava rahvusvahelise uuringufirma International World of Spirit Research andmetel joob eestlane aastas ära keskmiselt 1,14 l vahuveini, pääsedes maailmas selle näitajaga esiviieteistkümne hulka. Esikoha on selles reas hõivanud loomulikult prantslased (4,42 l inimese kohta aastas) ning teise koha sakslased (4,24 l inimese kohta aastas). Sama allika andmetel uhkeldavad müügiedukuse esiviisikus maailmas sellised vahuveinide kaubamärgid nagu Freixenet, Rotkäppchen, Martini, Codorníu ning Moët & Chandon. 80% vahuveinidest toodetakse maailmas charmat’ meetodil. Esiviisiku kolm tootjat teevad seda aga kallil ja kvaliteetsel traditsioonilisel šampanjameetodil, kus teine veini kääritamine toimub pudelis. Meetodi keerulisena tunduv nimi méthode traditionelle champenoise on pudelisildil kindla kvaliteedi tunnusena pea alati ka kirjas.