Foto: Shutterstock

Gio.ee on eeskätt venekeelsele publikule mõeldud mängude, muusika ja video külg (eestlaste mängukoopa sarnane sait), mida külastas Misiori sõnul lausa 2,5 miljonit unikaalset külastajat kuus.

Kuid oli üks häda. Gio.ee oli ametlikult registreeritud mitte Misiori, vaid kaks aastat tagasi tegevuse lõpetanud firma nimel.

Tänavu kevadel saatis Eesti Interneti Sihtasutus (EIS) tollele kinni pandud firmale kirja, millega kutsus teda domeeni (ehk veebiaadressi) ümber registreerima ja hoiatas, et muidu läheb domeen 30. mail oksjonile, kus selle võivad endale registreerida võõrad.

Misior ütleb, et nägi seda kirja alles siis, kui gio.ee oli juba kustutatud ja uuele omanikule üle antud. Ta ei uskunud, et säärane asi võiks juhtuda, sest veebikülge majutas firma Zone Media ja Misior oli korralikult aastamakse tasunud.

Zone Mediast sai ta vaid uue omaniku kontaktandmed, aga nime mitte. Põhimõtteliselt saaks ta oma külje gio.ee tagasi osta, kui uue peremehega kaubale saab.

See võib tunduda justkui varastatud auto tagasi ostmine, kuid kõik vastas reeglitele.

Peeter Marvet Zone Mediast ütles Ekspressile, et samasugune probleem tabas Eestis hiljutise nn domeenide puhastamise ajal kümneid ja kümneid inimesi ning asutusi, ka tuntud ettevõtteid. Tema sõnul olnuks mõistlik, kui kustutamisotsusele järgnenuks periood, mille jooksul saanuks külgede peremehed oma asjad korda teha. Kui 2,5 miljoni külastajaga sait kinni pannakse, hakkab ju omanik muretsema. Aga EISi uued reeglid seda ei lubanud.

Marveti sõnul on vabanevate domeenide ülesostmisest ja kasuga edasi müümisest saanud maailmas lausa uus tegevusala.

Ta lisas, et on ka omal nahal säärast asja kogenud, sest lasi tähelepanematusest aeguda domeenil tehnokratt.net. „See oli valus ja jäi meelde,“ ütles Marvet.

Loe veel: