Eile rääkisin just Kristiine gümnaasiumi direktori Tiina Palliga. Digiõpe on selles koolis õnneks tugeval tasemel, e-õppepäevi on nad ennegi teinud.

Aga muidugi, eks keerukusi tekitab see ikka. Kõik õpetajad ei tunne ennast e-keskkonnas võrdselt kodus ja lastevanemate valmidus on väga erinev.

Üldiselt püüame hoida suhtumist, et võtame neid kaht e-õppenädalat kui huvitavat perioodi ja kogeme neid uusi võimalusi, mida seni kasutanud ei ole.

Kuidas e-õpe praktiliselt välja näeb?

Nooremate klasside õpilastelt me ei eeldagi selliseid digioskusi, et nad mingeid programme kasutaks. Siin käib asi enamasti nii, et õpetajad arutavad lapsevanemaga telefoni teel, mida teha. Et võiks harjutada kümne piires arvutamist, või et kui kodus on need ja need ­raamatud, võiks lugeda läbi selle ja tolle.

Võtame neid kaht e-õppenädalat kui huvitavat perioodi ja kogeme neid uusi võimalusi, mida seni kasutanud ei ole.

Vanemates klassides kasutatakse digitöövihikuid ja digiõpikuid. E-koolikoti või Youtube’i kaudu on võimalik jagada videomaterjale ja neid siis ühiselt arutada. Saab teha netipõhiseid grupidiskussioone ja grupitöid. Aga jah, kellel selliste programmidega kogemust ei ole, soovitame jääda traditsioonilisemate lahenduste juurde.

Skype ka abiks on?

Kümme aastat tagasi oli Skype’i kaudu koolitunni edastamine üsna populaarne. Kihnu kooli kanti mingeid tunde üle Pärnust. Nüüd on Skype’i populaarsus kahanenud, on tekkinud uued õpikeskkonnad. Ülesanne võib olla massi arvutamise kohta, aga arvuti selgitab välja, et sul on raskusi hoopis protsendi arvutamisega jne.

Mis saab, kui koroonaviirus levib ja koduõpe hoopis pikemaks kujuneb?

Otsuseid tuleb teha vastavalt olukorrale. Mingis olukorras on tõenäoline, et koole tuleb süsteemsemalt ja piirkonniti sulgema hakata.

Praegu oleme valmis, et lapsed võivad õppida kodus üsna pikka aega. Kuni paarikuine koduõpe ei ole probleem. Siis jäävad õppeveerandid oma õigesse pikkusesse ja lõputunnistused saadakse õigel ajal.

On teil koduõppe kogemust?

Minu enda tütre ­muusikaõpetaja (Vanalinna Hariduskolleegiumis) on praegu karantiinis. Tuli ka Itaaliast, mitte küll riskipiirkonnast, aga kool tegi otsuse, et tööle ta niipea ei tule. See õpetaja teeb individuaalseid e-tunde WhatsAppi või Messengeri kaudu, mis lapsel olemas on. Tüdruk istus eile, telefon oli laua peal, mängis õpetajale ette, õpetaja parandas. See töötas igati hästi.