Lennuk valmis 2000. aastal Prantsusmaal Toulouse’is. Oma esimesed kümme aastat lendas A320-200 põhiliselt Air Jamaica heaks Kariibi mere kohal, lennuki mahutavuseks oli märgitud 180 istekohta. Seejärel sai lennuki endale Vladivostok Air, kes liisis seda ligi neli aastat ja lasi istekohtade arvu vähendada 138ni. Enne Eestisse saabumist jõudsid Airbusi kolm ja pool aastat kasutada ka mitmed Ukraina lennufirmad, istekohtade arv tõsteti 156 peale.
JAMAIKA-VLADIVOSTOK: Hädamaandunud SmartLynxi<br>lennuk Airbus A320-200 on varem lennanud Kariibi mere kohal, aga ka Venemaal.
JAMAIKA-VLADIVOSTOK: Hädamaandunud SmartLynxi<br>lennuk Airbus A320-200 on varem lennanud Kariibi mere kohal, aga ka Venemaal. Ilmar Saabas

Eelmise aasta novembris viidi Airbus ümberehitusteks Edela-Türki, Sparta lennuväljale. Lennukit välja liisiv firma tahtis suurendada istekohtade arvu taas 180ni. Ümberehituse eest vastutas firma nimega Asal Aeronautics, kelle kohmakalt kodulehelt ei leia ei sertifikaate ega klientide kiitusi. Kui juhinduda vaid kodulehest, siis näib, et Asal Aeronauticsil nagu polekski varem üldse kliente olnud.

SmartLynxi tehnilise osakonna asepresidendi John Brady sõnul on Asal Aeronauticsil vajalikud sertifikaadid olemas ja Türgi lennuamet olevat Asal Aeronauticsile andnud loa, et Airbusi lennukeid hooldada. Brady eitab varianti, et eelmised lennukit kasutanud firmad varjasid või peitsid ohutustehnilisi vigu, sest nii Eesti lennuamet kui ka SmartLynxi enda eksperdid tegid Airbusile Brady sõnul väga põhjaliku kontrolli. „Pigem üllatusime selle üle, kui heas seisundis oli lennuk,“ ütles Brady Ekspressile.

Lennuk, nüüd juba Eesti pardatähisega ES-SAN, saabus Eestisse 10. veebruaril, 18 päeva enne õnnetust. SmartLynxi sõnul pole õnnetuse täpseid põhjuseid siiani välja selgitatud ja vastuseid põhjuste osas võib oodata veel mitu nädalat.