Pärast eelmise nädala Ekspressi ilmumist helistas toimetuse ajakirjanikule meesterahvas, kes tutvustas ennast Märt Sultsina. Ta väljendas nurinat sahina üle, nagu tahaks riigikogust välja langenud Sults saada Tallinnas Gustav Adolfi gümnaasiumi direktoriks: „Mina Hendrik Aguri sitta sööma ei lähe!“

Eesti palgakasv Euroopa viies

Eesti 8,8 protsendi suurune palgakasv (tunnitasu neljandas kvartalis võrreldes aastatagusega) polnudki Euroopa Liidu kiireim. Eurostati teatel tõusid palgad Portugalis aastaga koguni 10,8 protsenti, Ungaris 10,4 protsenti ja Lätis 10,2 protsenti. Eestit edestas ka Leedu 9,9protsendise kasvuga. Malta oli aga ainus riik, kus palgad kahanesid – 0,4 protsendi võrra.

Kes maksab kinni nõudepeatuse?

Isamaa poliitik Aivar Kokk tegi enne valimisi kõik selleks, et Tallinna-Tartu kaugliinibussid hakkaksid tegema nõudepeatusi Adaveres. Päevas läbib Adaveret hulk busse, millest peatuvad vaid kaks.

Riigikogu maaelukomisjoni esimehena nõudis Kokk busside Adaveres peatuma sundimiseks kas või seadusemuudatuse ettevalmistamist.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) tuletas Kokale meelde, et ühistranspordiseadus ei anna võimalust kommertsbussiliinide peatuma sundimiseks. Vedajale on võimalik teha üksnes ettepanekuid uute peatuste sõiduplaani lisamiseks, kuid vedajad on need tihti tagasi lükanud.

Maanteeamet nendib, et iga uus peatus pikendab bussisõidu aega. MKMi siseturu asekantsleri Kristi Talvingi arvates oleks riigi sekkumine nõudepeatuste kehtestamiseks mõeldav vaid siis, kui riigikogu hakkaks ka kaugliiniliiklust riigieelarvest doteerima.