Võimalus valida endale kõige otsesem marsruut peaks Lennuliiklusteeninduse lennujuhtimisosakonna juhataja Üllar Salumäe sõnul aitama lennufirmadel säästa aega ja raha. Eeldatav ajavõit päevas on kuue riigi õhuruumi kasutavatele lennukitele kokku 22,4 tundi, lendamata jääb 15 454 asjatut kilomeetrit. Kütust plaanitakse igas ööpäevas hoida kokku 50 069 kilogrammi, mis omakorda peaks tooma kaasa CO2 emissioonide vähenemise 166 897 kilogrammi võrra.

Päris innovatiivse projektiga tegemist pole – juba praegu lendavad lennukid soovi korral trassivabalt näiteks Iirimaa ja Portugali õhuruumis.

Seoses Tallinna lennujaama lennuraja pikendamisega muutuvad tuleva aasta teises pooles ka lennuväljale lähenevate ning sealt startivate lennukite jaoks ettenähtud trajektoorid.

Ekspressile on vihjatud, et kavandatavad trassid vähendavad lennukoormust Nõmme kohal, kuid see, millises rajoonis avaneb elanikele edaspidi õnn oma koduaknast lennukite paraadi nautida, on esialgu veel selgusetu. „Antud projekt ei ole veel nii kaugel, et saaksime kindlate trajektooride kohta infot anda,“ lausub Lennuliiklusteeninduse AS personali- ja kommunikatsioonispetsialist Elis Mäeots.

Tallinna linna õhuruumis pole ühegi piirkonna kohale kehtestatud mürapiiranguid. Osakonna juhataja Salumäe ütleb, et see on hind, mida tuleb maksta luksuse eest omada „lennujaama sisuliselt südalinnas.“