25.10.2007, 00:00
Babyshambles “Shotters Nation”
Babyshambles “Shotters Nation”
(Parlophone)
Värsked uudised kõmuajakirjanduse kangelastelt.
Pärast Libertinesi lagunemist olevat Pete Doherty teinud Babyshamblesi
puhtalt sellepärast, et oma illegaalseid harjumusi finantseerida.
Võib muidugi tõsi olla, aga kui ta oleks näiteks Barry
Manilow’ga kampa löönud ja mõned ballaadid kirjutanud,
oleks ta oma raha tõenäoliselt palju kergema vaevaga kätte
saanud. Nii et äkki on selle bändi taga ka midagi muud.
Ma ei
tea, mulle on Doherty alati meeldinud, hoolimata sellest, et pahatihti
jääb muusika igasugu muude jamade varju. Ka uut plaati promovad
kõmulehed kõvemini kui plaadifirma PR-osakond – lahkuminek
Kate Mossist ja enesetapukatse rehabilitatsioonikeskuses on ju igati hea
reklaam. Aga see plaat saaks hakkama ka ilma sellise “abita”. Seda
tüüpi hitte nagu “Fuck Forever” või
“Killamangiro” siin tegelikult pole. Esiksingel, raadiotes
käiatav “Delivery”, on üks väheseid, mille
refrääni röögid juba esimest korda kaasa. Kõrva
hakkavad aga hoopis sellised üllatused nagu “Unbilo Titled”,
mis kõlab nagu 90ndate keskpaiga Verve, või siis “There She
Goes” oma 40ndate filmimuusika õhustiku, kontrabassi ja akustilise
kitarriga à la Morrissey “Kill Uncle’i” aegadel.
Produtsendi koha on siin sisse võtnud Smithsi ja Bluriga tegelenud
Stephen Street, aga ma pole veel päris kindel, kas see oli kõige
õigem valik. Varasemad räpakad Clashi saundid on puhastunud,
õnneks mitte küll päris claptonistunud, ning Doherty
laulumaneer on veidi tagasi tõmbunud – mõtlikum, rahulikum,
vähem on ninakat tänavapoisi räuskamist. On see aga hea
või halb asi, mine võta kinni. Aga vähemalt ei seisa ta
ühe koha peal.
8