“Dear John”

(Regal/Parlophone)


Tõtt-öelda olen ma kahe esimese loo ajal tardunud. “Airport Surroundings” ja “Every­thing Turns to You” on täpselt nii ilusad armastuslaulud, et võtavad kontidest jõu. Vahest on lähim tänavune link neile – tänu õrnale meesvokaalile ja sillerdavale elektroonikale – Empire of the Sun, ainult et kuigi Loney Dear on balearic-muusika laadis kaugustesse unistav, on tema vokaalid ja helid jupp maad tihedamad. Ma olen väga hea plaadi pealetulemise ärevuses veel kolmanda loo “I Was Only Going Out” harfi imiteeriva sündi (nagu Hidden Cameras) ja optimistliku vile pärast, aga seejärel pöörab kõik liiga Death Cab For Cutie’ks. Teisisõnu – see kena muusika on liiga kaldu Ameerika läilasse kolledž-indie’sse, kus palju “uudsena kõlavat” elektroonikat ja peaosas nukrad noormehed, kes laulavad maneeril “laske ma laulan siin oma laulu, ärge laske end sest segada”.


Paraku segab just see osavõtmatus, ning üksiku rüütli roll maitseb kui nunnusse peidetud nartsissism. Loodetavasti on võimalik plaadiga ära harjudes (iga kuulamiskorraga) need liigsed kaunistused maha lihvida ja rootslasest multiinstrumentalist Emil Svanängen, kes neid Loney Deari albumeid kodustes tingimustes juba viis on valmistanud, saab päris enda karakteri.


Võib-olla. Aga päris kindlasti istub “Dear John” neile, kes armastavad puhtalt kõla pärast Thom Yorki hellust ning M83 ja Mapsi helikirevust. Mina pööran esimese kolme loo juurde tagasi ja olen õnnelik.
7