Sünteetilist, elastset, ornamenteeritud pop-funk’i, aeg-ajalt lisaks mingi hoolikalt lõhnastatud ballaadlik tunderõhk... Prince on nüüd lihtsalt kontsentraat, kõlafragment, helifail, signatuur ja seda pole olnud ükski teine souli suurkujudest – Stevie Wonder, Marvin Gaye, Al Green... Oli aeg (eeskätt aastad 1983–1988), mil teda iial sedamoodi fikseerida ei saanud. Ta rääkis oma plaatidel kui semiootilise hariduse saanud sutenöör ning helistas kahe pornokasseti vahepeal kas või Jumalale endale. Sa võisid arvata, et tunned teda, kuid siis kõlas ta ühtäkki nagu Duke
Ellington või Hendrix või Zappa või Yes.

Prince oli midagi enamat kui aristokraat. Ta oli aristokraat jõudehetkel, kulutamas, raiskamas. Tema muusika pinge kandis mingi üleloomuliku lõtvuse märke. Ja just seda siin, uuel plaadil, enam ei ole. Tänane Prince on pigem professionaalne, asjalik, tõhus, rõhutatult rentaabel ja rahumeelselt rutiinne. Mis tähendab, et “Planet Earth” pole halb plaat – kuidas ta saakski? Aga kui kõik lood kenasti ritta seada, ei kogune siit küll põhjust kedagi tema õndsas umbusus hurraa-uudistega häirida.

Iga fänn oskab näiteks ette kujutada, mida võiksid võimaldada uue plaadi kaks viimast lugu. Neis on liialduse algeid, kompositsioonilist rikutust ja ebasümmeetriat - tulemus võiks olla vähemasti suurejooneline läbikukkumine. Aga ei, „Lion of Judah" ja „Resolution" saavad tegelikult läbi veel enne algust. Siis on seal paar sellist peaaegu-lugu - „Guitar" võtab varase U2 moodi rifi ja laulab sinna peale, et „I love you baby, but not like I love my guitar" ning „Chelsea Rodgers" pole üldsegi paha funk-aeroobika, kuid kõik see meenutab ikkagi üpris vähe neid ülalmainitud aegu, mil Prince oma fantaasiad pigem justkui leegiheitjaga taevasse kirjutas.

Nii jäävadki järele kaks minu (suhtelist) lemmikut. Kerges joobes kokteilidžäss nimega „Somewher e Here on Earth" on armas tubane hallutsinatsioon - me justkui tohiksime maestro hinge piiluda, kuid näeme tegelikult hoopis kellegi diiva pitsivahus buduaari. Ning „The One U Wanna C" on lõdvalt vallatu bravuuriga tundeslaalom kuhugi 70ndate aastate teismelistepopi südamesse.

Kui mul oskaksin siia lõppu moraali kirjutada, oleksin seda juba teinud. Aga hetkel ei mõista ma lubada isegi seda, et viitsin „Planet Earthi" üldse veel kunagi üle kuulata. Ta võib ju ainult halvemaks minna, eks ole? Ja too keskeltläbi Prince pole mu kõrvust ju nagunii kuhugi kadunud... 7