Algus, nii esimesed tosin minutit, oli päris hea. “Planet Z” pillab laiali naiivset, kuid tõhusat pop-sarmi, nagu oleks seda veel palju tulemas. Ja kohe seejärel jätkab üsna õigest kohast “Pulsar” oma futu-nostalgilise meeleolumuusikaga. Millisest meeleolust on jutt? Sellisest, kui oled käinud väljas tähti vaatamas ja jood teki all kakaod ja mõtled, et see galaktika, see on ikka üks võimas värk. Ja naeratad endamisi.

Aga seejärel, küll tasapisi, kaovad fantaasiad ja väsib tähelepanu, sest hoo saab sisse filigraanne, kuid solipsistlik jazz-rock ning sujub oma klišeede saatel meist sõltumatult oma teed. Vaikmaa ei tee mingeid ekskursse kõlalistesse irdsfääridesse, ei kompa mürasid vasakult ja puhast popkitši paremalt. Tema tahab küllaga kitarri mängida ning selekteerib selleks lihtsalt välja sobivalt siredad, poleeritud tämbrid.

Siin on tasaseid ja melanhoolsemaid arendusi ning siis keeratakse viisakaks kontrastiks justkui adrenaliini juurde (“Primitive Force”, “Kärestik”, “Tulekahju”). Ainult emotsionaalseid värve saab minu jaoks ikkagi vähevõitu. Muidugi, selle voolamise käigus välgatab tagantpoolt etemaidki hetki. “What’s Your Fantasy” on täiesti mõnusalt adekvaatne funk ning seejärel kohendab kergelt digitaalse hingusega “Valehäire” enesele veidi häbelikult drum’n’bass-polstrit ümber. Aga suures plaanis toimib kõik üleliia kontrollitult, sordiini all, etiketipõhiselt. Sama etiketi põhiselt, mille kohaselt vähemalt poolte maailma fusion-bändide repertuaaris on lood nimega “Labürint” või “Meridiaanid”.

Ja mis saab lõpus? Lõpus tahaksime küllap kõik teada, kuidas tuleb välja Kare Kauksi etteaste laulus “Selgeltnägija”, kuid ka see lugu elab sisimas rohkem instrumentaalset elu ning võtab lopsakama kuju alles finiši eel, kitarrisoolo aegu. Aga päris lõpus, seal tunneme end vist natuke üksildasena, sest “Galaktikad” tundus lubavat rohkem kui välja andis. 5