Vajadusel hoiatatakse juhti ereoranži tulukesega peegli peal. Vasakpoolne tuluke jääb sõites kogu aeg silma ning võib tihedamates liiklusoludes isegi veidi häirivaks osutuda. Reavahetuse eel peeglisse kiigates on tuluke aga igati omal kohal ning hakkab hästi silma ka eredas päikesevalguses.


Auto pidurdab iseseisvalt



Tihedamas liikluses on üsna kasulik ka teine lisa: sisepeegli taha peidetud infrapunakaamera, mis jälgib teed auto ees. Kui mõni kaasliikleja satub ohtlikult lähedale, süttib rooli kohal klaasil hoiatustulede rida. Tuled ise asuvad armatuurlaual, kuid jätavad klaasile projitseerituna mulje, nagu põleksid nad 2–3 meetri kaugusel auto ees. Süttivate tulede arv ­sõltub pikivahest ja kiirusest, näiteks 50 km/h juures hakkab XC60 eesmist sõidukit kartma märksa varem kui 20 km/h pealt. Volvo on väga hästi mänginud juhi instinktidele. Kui korraga on silmanurgast näha hunnikut punaseid tulesid, vajutab iga vähegi kogenum juht kohe pidurit, eriti kui need tuled on niivõrd lähedal.


Esimest korda Volvo autodel on kasutusel City Safety ehk lihtsamalt öeldes automaatpidur. Enamik linnas toimuvaid õnnetusi on just väikesel kiirusel tagant otsasõidud, kui juhi tähelepanu on hetkeks hajunud. Kui peeglialune infrapunakaamera registreerib ees peatunud või aeglustunud sõiduki, ent juht sellele ei reageeri, võtab auto viimasel hetkel juhtimise üle ja pidurdab. Viimasel hetkel selle pärast, et vältida City Safety kasutamist mugavusfunktsioonina. Kuni 15 km/h kiiruse erinevuste korral suudab auto end peatada ilma kokkupõrketa, üle selle pole avarii vältimine alati võimalik. Süsteem ei toimi ainult siis, kui juhi jalg juba kergelt pidurile vajutab. Sel puhul eeldatakse, et juht on olukorrast teadlik ning saab ise hakkama. Kiirusel üle 30 km/h lülitub City Safety välja, kuid eeldatava õnnetuse puhul hakkab siiski poole jõuga autot pidurdama.


Radar jälgib pikivahet



Radariga püsikiirusehoidja on selgelt turvalisusele orienteeritud. Süsteem iseenesest toimib väga lihtsalt: radar leiab kõik auto ees olevad objektid, ning kaamera tuvastab neid ükshaaval. Umbes ­samamoodi valis Arnold Schwarzenegger “Terminaator 2-s” endale baaris sobivaid riideid.


Minimaalsele pikivahele reguleeritud tempomaat on aga äärmiselt ettevaatlik ning hakkab pidurdama isegi siis, kui Eesti oludega harjunud juhil pole veel pähegi tulnud, et võiks hakata reavahetuseks peeglisse vaatama. Süsteem oskab eristada ka sõiduridasid ja kurve, kuid aeg-ajalt satub siiski segadusse.


Kui eesolevas kurvis jääb radari vaatevälja kõrvalreas 80 km/h liikuv veoauto ning XC60 juht pole veel rooli keeranud, pidurdab süsteem autot isegi siis, kui see pole vajalik. Niipea kui juht rooli keerab, arvutab auto välja uue trajektoori, ning leides, et miski tema kulgemist ei ohusta, hakkab uuesti kiirendama. Erinevalt mõnest teisest autost pole võimalik radarit välja lülitada.


Peegli taha peidetud komplekt stereokaameraid jälgib muu hulgas ka juhi ärkvelolekut. Liiga nurgelise või tõmbleva sõidustiili korral soovitatakse sohvril teha väike kohvipaus.


Diisel eelkõige



Juhitavuselt on auto väga hästi õnnestunud, volvolik, kui nii võ ib öelda. Ülla tuslikult annab ligi kahetonnine tühimass endast märku ainult väikesel kiirusel. Väljavaade on hea, ning suurus hästi tunnetatav. Eestis selgelt illegaalsetel kiirustel muutub XC60 aga rahulikuks ja väga ettearvatavalt käituvaks. Suurt erinevust pole, kas liikuda 90 km/h või isegi kaks korda kiiremini, müratase autos ning juhtimiskindlus on väga sõiduautolikud.


Liiga suurest kiirusest annab märku ainult see, et gaasivajutusele ei järgne harjumuspärast jõulist kiirendust, vaid auto kogub kiirust aeglaselt ja emotsioonitult. Linnakiirustel pedaali põrandale surumisele järgneb tavapärane väike viide, enne kui XC60 end edasi rebib. D5 turbodiisli kiirendus pole väga järsk. 136 kW ning 400 N·m tõmbavad autot edasi kindlalt ning tugevalt, kuid reisijate jaoks piisavalt mugavalt. Diisli kõrval tuleb algul müüki veel kuuesilindrilise bensiinimootoriga variant, mis turbo toel arendab 285 hj ja 400 N·m.


Välisdisainis kasutatakse varasemailt mudelitelt tuttavaid kujundeid, kuid rõhutatult ja jõulisemalt ehk maasturile sobivalt. Suure esitulepatarei ja iluvõre vahele surutud päevatuled peavad rõhutama klassikalist Volvo esiosa. Valgusdioodide kasutamine võimaldas neile anda omapärase kriipsukujulise vormi ja järgida valitsevaid moetrende. Kasutavad ju teisedki autotootjad LED-valgusteid auto esiosas huvitavate kujundite loomiseks.


Juht kui keskne kuju



Interjööri lahendused ei erine varasemate Volvode omadest. Armatuurlaualt sujuvalt alla laskuv keskkonsool läheb sama sujuvalt üle kõrgeks kesktunneliks, mis moodustab eesistujate ümber turvatunnet tekitava pesa. Juhikesksuse rõhutamiseks on keskkonsool “näoga” pisut sohvri poole pööratud, kujundusvõtted on aga ehtvolvolikud ja juba tuttavad.


Sobivat istumisasendit on sõiduautoga harjunud juhil algul veidi raske leida. Kui leppida veidi püstisema asendiga, on autos siiski väga mugav ning väljavaade juhikohalt eeskujulik. Istmepadi pakub väga head külgtuge, kuid seljatugi reedab, et tegu on Ameerika turule mõeldud sõidukiga – suveriietes eestlasele jäi seljatugi natuke liiga laiaks. Rõhutatult sportlikult sõidukilt oleks oodanud veidi tihkemalt juhi ümber olevat istet. Pearuumi leidub püstisest isteasendist hoolimata väga palju ning 185 sentimeetri pikkune mees ei tunne end tagaistmelgi ebamugavalt ka mitte siis, kui teine samasugune tema ees istub. Keskkonsooli tagumises otsas on lisanupud konditsioneeri ja raadio kasutamiseks. Tagumisi istmeid saab lausa kolmes osas alla voltida ning see käib väga hõlpsalt, ühe käega. Tagumiste istmete allalaskmise järel avardub igati korralik 495-liitrine pakiruum 175 cm pikkuseks ning 80 cm kõrguseks kaubaruumiks, mis mahutab 1455 liitrit.
Volvo XC 60
  manuaa
 automaat
Mootor R6+turbo 2953 cm3 R5+turbo 2400 cm3
Võimsus 285 hj 185 hj
Tippkiirus 210 km/h 205/200 km/h
Aeg 0-100 km/h 7,5 s 9,5 s / 9,9 s
Tühimass 1825–1990 kg 1825–1990 kg
Pikkus/teljevahe 4628/2774 mm 4628/2774 mm
Pakiruum 495–1455 l 495–1455 l
Kütusekulu (BD) 11,9 l / 100 km (B) 7,5/8,3 l / 100 km (D)
CO2-pääst 284 g/km 199/219 g/km
Hind alates 732 000 krooni 637 000 krooni