Nüüd on huvi nurgakese vastu minu tagasihoidlikus apartemendis tingitud mõistagi Tallinnas kehtima hakanud transpordisoodustusest.

Tasuta bussisõit kasvatas Tallinna elanikkonda eelmisel aastal 1,2% (4997 inimest) ning tempoga ligi 130 inimest päevas jätkub see praegugi. Valdav osa uustallinlastest tuleb Harjumaalt, kust aasta esimese kümne päevaga lisandus 528 inimest, Ida-Virumaalt 185, Lääne-Virumaalt 112, Pärnumaalt 108, Tartumaalt 109, Raplamaalt 79, Järvamaalt 61, Saaremaalt 54. Pluss 130 teiste riikide kodanikku. Nende hulgas ei ole õpilasi ega pensionäre, kes saavad niikuinii tasuta sõita, vaid need on täisväärtuslikud maksumaksjad.

Enamik neist elas niikuinii juba ammugi Tallinnas (nagu ka mu kauge sugulane), nüüd aga leidus piisav motivatsioon paberid elanikeregistris korda ajada. Rahaline võit on umbes 300 eurot aastas.

Loodetavasti kasvab pealinna tulubaas enam kui 5000 maksumaksja võrra sel määral, et kõik tallinlased sellest kasu saavad. Kahju aga, et niigi kiratsevad kohalikud omavalitsused peavad oma rahakotirauad nende elanike võrra kokkupoole tõmbama.

Nüüd on Viru, Järva ja Saare kord kodanike üle meelitamiseks midagi ahvatlevat välja mõelda. Midagi, mis ei kajastuks pelgalt formaalsusena kuskil registris, vaid tooks inimesed päriselt ka linnast koju tagasi.