Merisiilikumari ja prillikaotus
Aeg: märts 2007
Klass: äriklass
Marsruut:
Colombo – Hongkong – Tokyo – San Francisco
Hinne:
475
All Nippon Airways (NH) ja Cathay Pacificut
(CX) liigitatakse enamasti Aasia parimate lennukompaniide hulka, seda eriti
siis, kui reis toimub äri- või esimeses klassis. Mitmel eri
põhjusel ei jäta legendaarne oneWorldi allianssi kuuluv Cathay
öisel Colombo-Hongkongi lennul siiski vapustavat muljet. Moodne Boeing 777
on küll avar, poollahti käivad rohelised äriklassitoolid mugavad
ja agnis b poolt disainitud triibuline amenity kit sisaldab kõike
vajalikku suuveest ja sokkidest kingalusikani, kuid teenindus mõjub
robotlikult, et mitte öelda militaarselt. Ka söögid
(värske puuvili ja croissant’id, juba meelest läinud soe roog,
jasmiinitee, pralinee) on kvaliteetsed, kuid selle hingestava nüansita,
mis muudaks kogemuse meeldejäävaks. Erilisi elamusi Cathay siiski
pakub: Bangkokis tehtaval ligi tunnisel vahemaandumisel Hongkongi
sõitjaid lennukist välja ei lasta ning samuti keelatakse neil
lennuki maasviibimise ajaks miskipärast WCde kasutamine. Kui jalgade
sirutamiseks oma istekohalt korraks lahkun, jõuavad vahepeal pardale
tulnud koristajad – vaikivad tai naised suurte mustade
prügikottidega – toolile jäetud Costume Nationali
päikseprillid (ostetud allahindlusega, ent siiski armsad) ära
kraamida. Ainuke meeldiv mälestus sellelt lennult on purser, kes tundub
erinevalt teistest stjuardessidest olevat siiski pigem inimene kui humanoid:
kuulnud päikseprillide kadumisest, ilmub ta teel Bangkokist Hongkongi mu
tooli juurde iga kahe minuti tagant, endal näol traagiline arlekiiniilme
(“On teil midagi vaja? Võibolla veel veidike teed?”).
Star Alliance’i kuuluv ANA jääb mällu parema
kogemusena, ilmselt põhjusel, et Hongkong-Tokyo lend algab ootamatu
upgrade’iga Boeing 747 ninaosas olevasse Super Style’i
sektsiooni.
Milline tool – veidike vanamoodne küll, kuid
hiiglaslik, tumepruun ja mootori surinal täiesti lamedaks voodiks
käiv. Jalaruumi on umbes kaks meetrit ning sissejuhatava joogi juurde
serveeritakse tervelt kolme eri liike snäkke kuivatatud ubadest
soolapulkasid meenutavate krõbuskite ja pähkliteni. Muud
käigud on küll söödamatud – portselanist
sõrmkübara täis peenekshööveldatud liha, tilluke
tigu veel oma kojas, pisikesed pruunid seened, valge kala tükid soojas
odrakördilaadses soustis ja lõpetuseks valik väikseid
soolakaid palasid, mis meenutavad nii kujult, värvilt kui ka maitselt
teismelise tüdruku kustukumme. Kuid kes käskis valida jaapani
menüü? ANA pakub ka rahvusvahelisi roogasid stiilis “grillitud
huntahven merisiilikumarja ja kreemja merikarbikastmega”.
Amenity kit’i ANA reisijatele ei jaga, kuid äriklassi tualetid on
rikkalikult relvastatud raseerimisvahendite, hambaharjade ja nahaniisutajatega
ning stjuardesside poolt jalgapanekuks väljajagatavad sussid võib
soovija pärast lendu endale jätta.
Fantastilise Super
Style’i elamuse kõrval mõjub Club ANA vineerist
privaatsussirmidega äriklassitool Tokyo – San Francisco lennul
kahvatult, olles pisut liiga kitsas ja lühike – tunde järgi
tubli vaks lühem näiteks KLMi World Business Classi toolist –,
mistõttu 185 cm pika reisija jalad jäävad magamisasendis (tool
suriseb täispikalt lahti, jäädes siiski veidi kaldu) surutuks
vastu eesistuja maaniulatuvat tooliselga. Jaapanlastel oleks isegi sellises
toolis muidugi ruumi laialt, mis viib omakorda tähelepanekuni, et ANA
stjuardessid – millistest keegi ei tundu olevat sündinud v
arem kui 1980ndatel – kipuvad esmajärjekorras teenindama oma
kaasmaalasi.
Lääne inimesed saavad tähelepanu
osaliseks hetk hiljem, kuid siis on see teenindus ka väga adekvaatne:
püüdlik ja samas väärikas. Ja kellanupule reageeritakse
kohe.
Jah, väga meeldiv lend.
PS Colombost
väljuvate äriklassi ühe suuna lennupiletite hind jääb
paljudel liinidel tublisti alla 10 000 krooni.