Esimese kategooria puhul, mil nimeks “Unistuste auto”, ei pea mudel sõitma. Kategoorias “Kiire auto” võistlev sõiduk peab läbima ka määratud pikkusega sirge raja.


Stokkerisse laekunud autode hulgast finaali valitud tööd, mida mul õnnestus enne finaali vaatamas käia, pakkusid ka palju leidlikke lahendusi looduse säästmiseks, hoolimata hämmastavatest tehnilistest näitajatest. Autodega esitasid noored ka lühikese jutu, milline see auto on või olema saab, ning toome teile siin külgedel ka mõne näite innovatiivsetest mõtetest, kust ei puudu ka soov paremast tulevikust.


Moskvitš kui unistuste auto



Minu unistuste autoks on Moskvitš 2140SL. Tundub vanamoodne ja igav? Kuidas kellele, aga selline auto oleks inimesele, kellele meeldib sõita väljastpoolt vana ja originaalse, kuid seestpoolt uuendatud ja nüüdisaegse masinaga.


Välimuselt on ta täpselt selline, nagu ta 1983. aastal tehasest välja sõitis, mis ei jää ka tänases linnapildis märkamatuks.


Mootor on tal originaalis 75hobujõuline, unistuste autol on samuti 75hobujõuline, kuid tunduvalt ökonoomsem ja loodussõbralikum. Mootoriks on tal veemootor, mis saab kütet tavalisest kraaniveest. Autol on sisselülitatav nelikvedu, tavaolukorras tagavedu. Kere on tal alumiiniumist, mis on kergem ja ei roosteta.


Theo Kehlmann, juhendaja Tõnu Tammar. Kadrioru Saksa gümnaasium


Hamsters Energy Car



Ma panin oma unistuse autole sellise nime, sest ta töötab hamstri energia jõul. Autost 50% on hamstritele mõeldud ruum. 70% sellest ruumist on täidetud ratastega, millel jooksevad hamstrid. Ülejäänud 30% hamstrite ruumist on mõeldud selleks, et loomad saaksid süüa, juua ja puhata. Autos peab vähemalt 100 kääbushamstrit olema, et tekitada piisavalt palju energiat.


Hamstrid peavad olema emased, sest isased hamstrid lähevad kaklema ning nad hakkaks ka emastega sigima.


Auto seismise ajal toodavad hamstrid energiat, mis salvestub akudesse. Kui akud täis, võib hamstrite poolt tekitatud energiat kasutada kodudes. Selleks on tarvis auto aku ühendada kas mõne lambi või televiisoriga.


Toitu ja jooki tuleb iga päev autosse valada nagu bensiini tavaautosse. Auto on väljast valget või beeži värvi, et auto üle ei kuumeneks ja hamstrid ära ei sureks palavusse.


Villem-Oskar Ossip, juhendaja Mart Soobik. Tallinna 21. keskkool, 5. klass


Beasty



Minu unistuste auto nimi on Beasty. See on mõeldud linnas sõitmiseks. Sellel on 523 hobujõudu ja tippkiirus on 225 km/h. See auto on mõeldud gängsterile, aga ka pereisadele, kes armastavad kiireid autosid.


Sellel autol on kolm ust. Põhja all on sellel autol vilkuvad neoonid. Auto mootor on W12. Auto on värvitud leekidesse. Seda autot võiks kasutada kiirendusvõistlustel, sest 0–100 võtab see 3,59 s. Seda tehakse käsitsi ja ainult 3000 eksemplari. Paaki mahub bensiini 45 l ja sinna võib tankida ainult Statoil 98.


Mootoril on ka teine võimalus. Nimelt see liigub ka vee jõul. Veepaak on 20 l, aga see pole nii tõhus kui bensiin. Nimelt siis on auto tippkiirus 70 km/h. See on mõeldud hädaolukordadeks, kui ei ole bensiinijaama. Kui ei ole vett, siis saab ka muid vedelikke paaki valada.


Andreas Kullerkann, juhendaja Mart Soobik. Tallinna 21. keskkool, 7. klass


AirWick Machine



AirWick Machine on uudne ning ökonoomne auto, sest see on valmistatud taaskasutatud materjalidest. Vaatamata taaskasutatud materjalidele näeb auto ikkagi uus välja.

AirWick Machine mahutab seitse inimest, on võimas, kuid ökonoomse mootoriga. 0–100 km/h kiirendab see 1,1 sekundiga ning maksimumkiiruseks on 500 km/h.


Nii kiire on ta sellepärast, et seda hakatakse tootma alles tulevikus. Täpset toodanguaastat pole veel teada ning ka firmat mitte.


Auto aknad on mustad, kuna auto aknad on nagu arvuti monitorid. Nimelt paiknevad auto ümber mikrokaamerad, mis jälgivad iga võimalikku auto külge ning hoiatavad hädaohu eest.

Peep Põdder, juhendaja Mart Soobik. Tallinna 21. keskkool


MP-1



Minu unistuste auto oleks “roheline”. Sellel oleksid hästi suured tagarattad ja esirattad oleksid palju väiksemad. Autol oleksid ka helkurid külgedel, et valgus tagasi peegelduks.


Auto on keskkonnasäästlik. Mina ehitaksin hiirelõksuauto, nii ei pea bensiini ostma ja keskkonda saastama. See auto on elektriautost keskkonnasäästlikum. Hiirelõksuauto võiks keskkonnahoidliku autona minna maailmaturule.


Mart Pällin, juhendaja Tõnu Tammar. Kadrioru Saksa gümnaasium, 5. klass
Finaali vaatama!

“Kiire auto ja unistuste auto” finaal pee­takse mudelistide suurürituse “Mini­maa­ilm” raames 18. aprillil Tallinna Laulu­väljaku ruumides. Võistlustele ­annavad hoogu ka maailma parim kardisõitja ja vormelilootus Kevin Korjus ning kiirendusautode Eesti kiireim Taavo-Erkki Vitsut.

Meisterdamiskonkursile laekus rekordi­liselt 1137 automudelit, mis on võrreldes läi­nud aastal laekunud 681 ­paadimudeliga ilmselgelt hämmastav tulemus. Kõige roh­­kem automudeleid, üle 400, valmista­ti Viljandimaal, kus aktiivseimad olid Valu­oja ja Tääksi põhikool kokku ligi 300 töö­­ga. Neis koolides juhendab töö ja tehno­loogiaõpetuse õpetaja Margus Mikkor, kes on olnud parim varasematel Stokkeri Meistrivõistlustel. Stokkeri Tartu keskusse toodi 346, Tallinna 174, Haapsalu omasse 150 automudelit, Võrru 33, Pärnusse 12.

Nagu ka möödunud aastal, paneb Stokker parimatele võistlejatele ja õpetajatele välja hinnalised ning praktilised auhinnad. Kolm kooli, kust kõige rohkem osalejaid, saavad Stokkerist valida arvestatavas mahus töö- ja tehnoloogiaõpetuse klassi sisustust – tööriistu.

Finaaltöid saab vaadata aadressil www.stokker.ee/auto .