Seega võib öelda, et Luik naasis enda loodud kommentaariumi.

Pragmaatilisest küljest võttes kindlustab Ekspress Grupp ostuga kolmes Balti riigis liidripositsiooni kõige kiiremini kasvavas meediasektoris - internetireklaami turul.

„Tänase tehinguga saab Ekspress Grupp Baltimaades turuliidriks Euroopa kõige kiirema kasvutempoga valdkonnas - Interneti reklaamiturul - ning siseneb ühtlasi Ukraina turule," ütles Hans. H. Luik „Delfi omandamine annab grupile võimaluse edaspidi vallutada Balti riikide internetiturg. Ka meie kirjastatavad kodumaised veebiküljed saavad Delfi abiga uusi lugejaid juurde. Lisaks tagab Delfi atraktiivse platvormi ka kasvuks Balti riikidest väljapoole. Delfi omandamise tehing on järgmine samm meie strateegiast, mida esitlesime aktsiate avalikul pakkumisel, kui lubasime laiendada Ekspress Grupi tegevusi nii Balti riikides kui Internetis," rääkis Hans H. Luik.

„Delfi on ainuke ülebaltiline uue meedia ettevõte. Delfi ostmisega omandab Ekspress Grupp tugeva online-meedia pakkumise kõigis kolmes Balti riigis ning saavutab hea positsiooni edasiseks laienemiseks," märkis Hans H. Luik.

Delfi ostuhind on 54,05 miljonit eurot ehk ligikaudu 846 miljonit krooni. Tehingut finantseerib Ekspress Grupp aktsiate avaliku pakkumise käigus kaasatud vahenditega ning pangalaenuga. Tehingu jõustumise eeltingimuseks on Eesti konkurentsiameti vastav otsus.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Priit Leito sõnul on Delfi tänavune käibeprognoos 118 miljonit krooni ning oodatav tegevuskasum hinnanguliselt 42 miljonit krooni. Ettevõte prognoosib Delfile 2007. aastal 30-protsendilist käibe kasvu ning järgnevatel aastatel 35-40% marginaali jätkumist. „Delfi ostuga muutub senine traditsiooniline meediafirma ettevõtteks, kus ligi 13% grupi käibest ning 30% grupi kasumist hakkab tulema Internetist," märkis Priit Leito. „Ekspress Grupist saab Baltimaade kõige tugevam internetifirma ning kaasaegseim meediakontsern. Meil on hea meel kaasata Delfi inimesed, kes on Interneti alal kõige professionaalsem meeskond siin regioonis"

 „Ekspress Grupiga koos töötamine on Delfile ja ka meie töötajatele väga põnev samm, sest see võimaldab meil kiirendada ettevõtte kasvu. Delfi on viimaks leidnud oma õige koha meediasektoris," sõnas Delfi Grupi juhatuse esimees Ville Jehe.. „Delfi saamisega Ekspress Grupi osaks muutub kiiremaks Delfi tulevikuplaanide täitmine, näiteks uute tugiteenuste ja online-projektide arendamine ning nende edasi viimine Baltimaadesse ja uutesse piirkondadesse," sõnas Ville Jehe.

Delfi praeguse omaniku Interinfo juhatuse esimees Magnus Sonnorp tõstis esile Delfi fenomenaalset arengut viimase kolme ja poole aasta jooksul - sellest ajast, kui Interinfo omandas Delfi ning võimaldas oma panusega saavutada käesolevad tulemused Delfi meeskonnale. „Me tervitame Delfi uut omanikku Ekspress Gruppi, kes on meie meelest suurepäraselt läbi mõelnud Delfi edasised kiired arenguvõimalused," lausus Magnus Sonnorp.

Taust:

  • AS Delfi haldab 7 internetiportaali: eesti- ja venekeelsed portaalid
    Eestis ja Lätis, (www.delfi.ee, rus.delfi.ee, delfi.lv ja rus.delfi.lv),
    kahte portaali Leedus (delfi.lt ja centras.lt) ning uudisportaal Ukrainas
    (www.delfi.ua).
  • Delfi grupi müügitulud ulatusid 2006. aastal 90,2 miljoni
    kroonini. 2006. aasta lõpul ulatus Delfi kasutajate arv Baltimaades 1,8
    miljonini ning päevas külastab Delfi internetilehekülgi ligi 700 000
    inimest.
  • Grupi portaalide turuosa Baltimaade internetireklaami turul on
    Delfi andmeil hinnanguliselt 45-48 protsenti. Delfi portaal tegutseb kolme
    kohaliku ettevõttena, üks igas Balti riigis.
  • Ekspress Grupp (http://www.egrupp.ee/) on meediakontsern, mille tooteid tarbib üle 60% Eesti elanikkonnast.
  • Gruppi kuuluvad tütarettevõtjatena Eesti Ekspressi Kirjastuse AS, Rahva Raamat AS, AS Printall, AS Ekspress Hotline oma tütarettevõtjatega, UAB Ekspress Leidyba ja OÜ Ekspress Internet. Sidusettevõtjate hulka kuuluvad Eesti Päevalehe AS, AS SL Õhtuleht, AS Ajakirjade Kirjastus, AS Express Post, OÜ Netikuulutused, AS Linnaleht ja UAB Medipresa. Ekspress Grupp on sõlminud eellepingu Maalehe aktsiate ostuks.
  • Ekspress Grupi 2006. aasta käive oli 929 miljonit krooni ja puhaskasum 94 miljonit krooni. Grupp annab tööd ligi 2000 inimesele.