Jah, mugavust on võimalik mõõta mitmeti, autode osas on mugav ju see, kui on kindel rahasumma igas kuus, mida tuleb maksta liisingule, ning hooldused, mis on väga hästi ennustatavad. Muud vahepealsed ebamugavused katab ju kasko ja garantii. Kuid see ei tähenda mugavust selle autoga sõites; seda sõidukvaliteeti, mida uuelt, võimalikult odavalt liisinguautolt saab, ei kannata võrrelda luksusautoga. 

Alumiinium!

Esimene Audi A8 oli maailma esimene täisalumiiniumist kerega auto, mis tähendab, et isegi 15 aastat hiljem pole rooste neile ohuks. Sõiduomadustelt on tolle aja A8 puhul tegu ka tänapäeval väga eeskujuliku sõidukiga. Linnas sõites pole sellest väga aru saada, ent maanteel on auto omas elemendis.

Kui mõne masinaga on pärast 100 km läbimist tunne, et peaks pausi tegema ja veidi puhkama, siis A8ga sõidaks heameelega Tallinnast Võrru ja tagasi, lihtsalt sellepärast, et saab. Salongis on müra minimaalselt, ning kõige paremini sobiks ehk võrdlus mugavas tugitoolis istumisega – kõik on vaikne ja pingevaba ning ainus oht on kogemata magama jääda.

Nelikvedu – talvelõbu

Proovisõiduks kasutatud Audi A8 omaniku Marguse sõnul on ta viimased 5–6 aastat BMWdega teid kulutanud, kuid tahtmine oli suurema ja automaatkasti ning bensiinimootoriga auto järele. 

“Tõesti mugav ja stabiilne. Täna tulin Ida-Virumaalt Tallinna poole tagasi ja vihma sadas nii palju, et sõitsin justkui meres. Samas hoidsin rooli ainult ühe käega, ilma ühegi viperuseta. Ootan pikisilmi talve,” kirjeldab Margus sõiduki võlusid.

“Auto on samuti ruumikas ja ei saa salata, et selle mootoriga on päris mugav teha möödasõite. Alumiiniumkere on minu arust samuti väga suur pluss. Siiani omatud autodest on ta kõige vaiksem, mingeid naginaid ei ole. Sellise suure auto kohta on rool minu arust suhteliselt täpne ning kere ei kõigu vedrustuse peal ka liialt. Pidurid on mugavad. Automaatkast, 5käiguline, vahetab pehmelt ja sujuvalt, erinevalt maasturitest, millega enne ostmist proovisõite tegin,” lisab ta.

Mõistlik mootorivalik

Mootoreid pakuti suures vahemikus: alates 2,5 l diislist kuni 6.0 l W12 mootorini. Autot ostes tasuks kindlasti eelistada nelikveolist mudelit, see tagab suurele autole stabiilse käitumise ka juhul, kui lumi jälle ootamatult maha peaks tulema. 

Bensiinimootoritest on parim valik 4.2 quattro, siiani tootmises olev mootor on legendaarselt pommikindel. 2,8-liitrine mootor jääb suure auto jaoks veidi nõrgaks, ning kütusekulu erinevus 3,7- ja 4,2-liit­rise V8 vahel ei õigusta nõrgema mootori valimist, keskmine kulu vastavalt 12,3 ja 12,9 liit­rit 100 km kohta. 6.0 W12 on vähelevinud. Tuleksarvestada, et haruldase mootori puhul on ka mootori hooldus kallim.

Diislitest tasuks otsida 3.3L TDI mootorit, sest varasematel 2,5-liitristel on nukkvõllide kulumisega tõsiseid probleeme, ja nende parandamine ei ole just odav. 

Imeodav – tõesti võimalik?

Hetkel on võimalik A8 D2 osta lausa 50 000 krooni eest ning kallimad mudelid maksavad 200 000 kanti. Sellised hinnad teevad selle auto ostmise eriti ahvatlevaks. Kuid tegu on siiski luksusautoga ja sellega tuleb arvestada. 

Luksusauto kuluosade ja hoolduste hinnad pole pisikese säästuautoga võrreldavad, näiteks õli mahub 4,2 l mootorisse lausa 7,5 liitrit. Ostes tasuks otsida selli­ne mudel, millel on juba kõik soovitud lisad olemas. Nende hilisem lisamine on võimalik, kuid aja ja töömahukas. 

Soovitatav on teha ostueelne ülevaatus, mis annab veidi selgust auto seisukorrast. Kindlasti ei tohiks osta autot enda eelarve piiri lähedalt, vaid jätta vähemalt 10 000 reservi, juba tegemata hooldus koos rihmade vahetusega suudab selle ära kulutada.

Alumiiniumkere, mis on autole suur pluss, on õnnetuste korral ka tema suurim miinus. Kere naljalt ei keevitata, ning halva õnne puhul tuleb auto täitsa maha kanda, sest väändunud keret ei venitata. Lammutustes on neid autosid siiski leida ja väiksemate plekimõlkimiste likvideerimine ei laosta.

D2 põlvkonna A8 otsesteks konkurentideks olid BMW 7-seeria, Mercedes Benzi S-klass ning Jaguar XJ. Kasutatud autode hulgas on kõige vähem Jaguare. Müügil on mõned üksikud mudelid, hinnaga alates 70 000 krooni. Mercedeste hulgas on valik parem ning neid võib leida altpoolt 50 000 pii­ri. Kõige rohkem on turul E38 kerega 7-seeria BMW mudeleid, mille eest küsitakse 35 000. Kõikide autode puhul kehtib pigem reegel, et odav hind näitab autode seisukorda. Enamasti on mõttekam osta kallim, kuid paremas korras auto.

Audi A8 D2, 1994–2002

Proovitud mudel

Mootor V8 4172 cm3

Võimsus 310 hj

Tippkiirus 250 km/h

Aeg 0–100 km/h 6,9 s

Tühimass 1750 kg

Pikkus/teljevahe 5034/2880 mm

Pakiruum 524 l

Kütusekulu (B) 12,9 l / 100 km

CO2 pääst 310 g/km