Tee pole kohustuslik
Tegelikult ei erine Isuzu D-Max kuigivõrd teistest pikapitest. Müüjafirma ise (samuti konkurendid) teab, kus on tema tugevad ja nõrgad kohad. Ehk on kabiin kahe sentimeetri võrra pikem või kast pooleteise sentimeetri võrra kitsam? Aga see ei muuda asja. Põhimõtteliselt on tegu vana kooli maasturiga, kus osa kabiinist on ohverdatud veokastile. Võtmesõnadeks on veel lihtsus, töökindlus ja vastupidavus. Kere toetub robustsele redelraamile, nelikveoskeem sisaldab aeglustit ning diiselmootor ei ole tavaliselt just tehnika viimane sõna.
Maanteesõidul löövad D-Maxi "vanad head" geenid kohe välja. Vaatamata tagaveole kuulab auto rooli vastumeelselt, korra kurvi sisenenult aga annab liikumissuuna muutusest märku tuntava kreeniga. Mootorimürin rahulikku vestlust kabiinis ei häiri, tuule- ja teemüra aga ei erine tavalise sõiduauto omast. Kütusekulu püsis maanteesõidul 10 l / 100 km ümber ja 76-liitrist paaki väga tihti täitma ei pea. Linnasõidul on lugu muidugi teine, aga mootori janust märksa häirivamaks muutub seal D-Maxi ookeaniaurikut meenutav pöörderaadius.
Kolmeliitrine diisel moodustab neljaastmelise automaatkäigukastiga üllatavalt harmoonilise paari. Mootori maksimaalne pöördemoment 333 N∙m on saadaval kogu reaalselt kasutatavas pööretevahemikus ning käigukast ei hüppa madalamale käigule iga kerge gaasilisamise peale.
Nelikvedu lülitatakse sisse esipaneelil asuva nupuga ja seda võib teha kiirusel kuni 100 km/h. Peaasi, et rool otse oleks. Aeglusti käivitamiseks piisab samuti nupulevajutusest, ent selle tarvis peab auto seisma.
Ja kui juba aeglusti sisse lülitatud, siis peab ka maastikule ronima. Soid ja rabasid ma läbida ei üritanud, ent fotosessiooni käigus tuli turnida ühel paarikümnekraadise kaldega nõlval. Libeda märja rohu ja lahtise kruusa kiuste ei tekkinud vähimaidki haardumisprobleeme. Isegi paigaltvõtul ei hakanud rattad kordagi kaapima. Mis nõlvu puudutab, siis on D-Max suuteline üles ronima 42kraadisest tõusust ning kannatab välja - loe ja imesta! - 49kraadise külgkalde. 225 millimeetrit kliirensit mõjub rahustavalt kändude vahel ukerdades ning poole meetri sügavuse veetakistuse läbimine ei valmista samuti raskust.

Peaaegu viiekohaline
Kabiinis võivad eesistujad end tunda sama mugavalt kui sõiduautos. OK, mitte just kõige uuemas. Näiteks saab rooli reguleerida ainult püstisuunas. Ent kõik elementaarsed mugavused on olemas.
Tagaistmel nii hea muidugi pole. Otsene ruumikitsikus ei ähvarda, kuid isteasend (püstine seljatugi ja madalal asuv istmepadi) võib muutuda pika sõidu jooksul väsitavaks. Nii eesmisi kui ka tagumisi seljatugesid saab ettepoole maha keerata, aga selle omaduse mõte jääb veidi arusaamatuks. Tagumise leeni tagust saab hea tahtmise korral isegi väikese panipaigana pruukida, paar ajalehte sinna ikka mahub. Aga miks juhiistme seljatuge alla keerata?
Pakiruum pikapil puudub, selle asemel laiutab autopäras veokast. Kui aga varustada kast lukustatava kattega, on ka see puudus likvideeritud. Et kas plastkate on vargakindel? Konserviavajaga saab sinna ehk augu sisse, ent sõiduauto küljeklaasi sisselöömine on palju lihtsam.
Hinnavaatlejad märkasid kindlasti juba ammu, et täisvarustuses D-Max maksab umbes sama palju kui korralik linnadžiip. Tõsi ta on. Aga kui veel tööriistade vallast võrdlust otsida, siis ei hakka ju keegi naela seinalöömiseks sülearvutit kasutama.

Isuzu D-Max Space Cab 3.0 LS AT

Mootor
R4+turbo 2999 cm3
Võimsus 163 hj
Tippkiirus 175 km/h
Aeg 0-100 km/h -
Tühimass 1845 kg
Pikkus/teljevahe 5155/3050 mm
Veokast 1795 x 1460 x 480 mm
Kütusekulu (D) 9,0 l / 100 km
CO2-pääst 237 g/km
Hind alates 435 900 kr