15.07.2011, 14:22
Kiirmood sunnib riideid järjest tihedamini ostma
Pärast Zara Eestisse jõudmist on ka paljud eestlased hakanud riideid pidama ühe hooaja kaubaks.
FOTO:
Kätlin (29) ostis Zarast ilusa lillelise pluusi. Sai seda mõned korrad kanda, kui kaenla alt tuli õmblus lahti, värv tuhmus ja esimese pesuga muutus riie topiliseks. Pluus läks tolmulapiks. Meelis (25) on harjunud, et kui soetab A&Gst kohe kaks paari tenniseid - talle on teada nende lühike eluiga. Teismeline Anni ei ostagi viimasel ajal mujalt riideid kui Bershkast ja Terranovast – tema teada kantaksegi rõivaid maksimaalselt kaks hooaega. Anni vanaemal ja emal on aga kapid rõivaid paksult täis, sest ennemuiste vanu riideid ära ei visatud. "Veel kümme aastat tagasi olime Eestis seisus, kus me ei saanud näiteks uue moevärvi ja moekuju kõrvale tuua moodsat materjali. Tolle aja bestsellerid olid klassikalisemad tooted, kuigi ikka pikka aega üritati meestele roosasid särke müüa, mis kaubaks ei läinud," ütleb Baltika grupi juhatuse liige Maire Milder on rõivaäris tegutsenud 12 aastat. "Viimased viis aastat on aga kliendid olnud moetoodetele täiesti avatud, selles suhtes võib Eestile ja kogu Baltikumile teha kummarduse - me oleme tõeliselt Euroopa Liitu jõudnud. Meil läheb väga hästi!“ Baltika toob oma kaubamärgi Monton kauplustesse 12 korda aastas müügile uue kollektsiooni, milles on 70-100 erinevat eset. „Selles mõttes oleme me, jah, kiirmoe bränd. Aga mis puudutab masstootmist ja kvaliteedis järele andmist, siis seda me ei tee,“ toonitab Milder. Just rõivaste kvaliteet on see, millele globaalsed kiirmoe brändid vaatavad sageli läbi sõrmede – need riided lähevad ju kiiresti moest, neid tarbitaksegi lühiajaliselt, seega peavad need olema taskukohased. Baltika meestebrändi Baltmani disainer Antonio ütleb otse: „Välismaised kiirmoe brändid nagu Zara ja Mango ongi tehtud puhtalt selle pärast, et kui inimene läheb reede õhtul välja, ostab mingi topi, viskab ta selle järgmisel päeval ära. Need on täpselt sellise kvaliteediga tooted, mis on mõeldud enamvähem nii palju vastu pidama.“