Parema kasutajakogemuse pakkumiseks kasutame nii enda kui ka kolmandate osapoolte küpsiseid. Selleks:
salvestame seadmetes olevat teavet,
pääseme juurde Teie seadme teabele ehk küpsistele,
töötleme Teie isikuandmeid.
Töödeldavateks isikuandmeteks on:
identifikaatorid,
geolokatsiooniandmed,
seadme saadetud standardteave,
teave seadme omaduste kohta.
Küpsiste kasutamine aitab parandada reklaamide esitlemist, analüüsida liiklust ja pakkuda Teie jaoks kohandatud sisu. Privaatsussätete all saate lähemalt tutvuda, millist liiki küpsiseid me töötleme, ja seadistada nende lubatavust. Oma valikuid saate igal ajal muuta lehe jaluses „Privaatsussätete“ alt. Teie eelistused kehtivad ainult Delfi Meedia veebilehtedel. Delfi Meedia töötleb kõiki isikuandmeid lähtudes andmekaitsetingimustest, mis on kättesaadavad siin.
Kolmandate osapoolte küpsiste (Delfi Meedia partnerite (140)) seadistusi saate muuta
Küpsistega mitte nõustumise korral ei pruugi veebilehekülg toimida selliselt nagu meie poolt on see loodud
Mitmed kolmanda osapoole partnerid ei küsi Teie nõusolekut Teie andmete töötlemiseks, need põhinevad nende õigustatud ärihuvil. Teil on õigus nendest keelduda tehes allpool valikud. Lisainfo saamiseks vaadake meie partnerite loendit, et näha, millised on nende õigustatud huvid, ja teavet selle kohta, kuidas saate vastuväiteid esitada.
Piiratud andmete kasutamine reklaami valimiseks
Teile selles teenuses kuvatavate reklaamide valik võib põhineda piiratud andmetel, nagu teie kasutatav veebisait või rakendus, teie mittetäpne asukoht, teie seadme tüüp või sisu, mida kasutate (olete kasutanud) (näiteks selleks, et piirata teile sama reklaami kuvamiskordade arvu).
Isikupärastatud reklaamiprofiili loomine
Andmeid teie tegevuse kohta selles teenuses (nt teie esitatud vormid, teie vaadatud sisu) saab salvestada ja kombineerida muude andmetega teie (näiteks andmed teie varasema tegevuse kohta selles teenuses ja teistel veebisaitidel või rakendustes) või sarnaste kasutajate kohta. Seejärel kasutatakse seda teie profiili loomiseks või täiustamiseks (mis võib hõlmata võimalikke huve ja isiklikke aspekte). See juriidiline isik ja teised saavad kasutada teie profiili (sh hiljem) selleks, et kuvada reklaame, mis on teie võimalike huvide põhjal asjakohasemad.
Profiili kasutamine isikupärastatud reklaamide valimiseks
Teile selles teenuses kuvatav reklaam võib põhineda teie reklaamiprofiilidel, mis võivad kajastada teie tegevust selles teenuses või teistel veebisaitidel või teistes rakendustes (nt teie esitatud vormid, teie vaadatud sisu), võimalikel huvidel ja isiklikel aspektidel.
Isikupärastatud sisuprofiili loomine
Andmeid teie tegevuse kohta selles teenuses (nt teie esitatud vormid, teie vaadatud mittereklaamsisu) saab salvestada ja ühendada muude andmetega teie (näiteks teie varasem tegevus selles teenuses ja teistel veebisaitidel või rakendustes) või sarnaste kasutajate kohta. Seejärel kasutatakse seda teie profiili loomiseks või täiustamiseks (mis võib nt hõlmata võimalikke huve ja isiklikke aspekte). Teie profiili saab kasutada (ka hiljem) selleks, et kuvada sisu, mis näib teie võimalike huvide põhjal asjakohasem, näiteks kohandada teile sisu näitamise järjestust, et teil oleks veelgi lihtsam leida sisu, mis vastab teie huvidele.
Profiili kasutamine isikupärastatud sisu valimiseks
Teile selles teenuses kuvatav sisu võib põhineda teie sisu isikupärastamise profiilidel, mis võivad peegeldada teie tegevust selles või muudes teenustes (nt teie esitatud vormid ja vaadatud sisu), võimalikke huve ja isiklikke iseärasusi. Nende andmete põhjal saab näiteks kohandada teile sisu näitamise järjestust, et teil oleks veelgi lihtsam leida (mittereklaam)sisu, mis vastab teie huvidele.
Reklaamide tulemuslikkuse mõõtmine
Andmeid selle kohta, milliseid reklaame teile kuvatakse ja mida nendega teete, saab kasutada selleks, et teha kindlaks, kui hästi on reklaam teie või teiste kasutajate jaoks töötanud ja kas reklaami eesmärgid on saavutatud. Näiteks, kas nägite reklaami, kas klõpsasite sellel, kas see pani teid toodet ostma või veebisaiti külastama jne. See on väga kasulik reklaamikampaaniate asjakohasuse analüüsimisel.
Sisu tulemuslikkuse mõõtmine
Andmeid selle kohta, millist sisu teile kuvatakse ja mida sellega teete, saab kasutada selleks, et teha kindlaks, kas mittereklaamsisu jõudis sihtrühmani ja vastas teie huvidele. Näiteks, kas loete artiklit, vaatate videot, kuulate veebisaadet või vaatate toote kirjeldust, kui kaua selles teenuses aega kulutasite ja milliseid veebilehti külastate jne. See on väga kasulik teile näidatava mittereklaamsisu asjakohasuse analüüsimisel.
Vaatajaskonna analüüsimine statistika või erinevatest allikatest pärinevate andmete kombinatsioonide kaudu
Aruandeid saab koostada andmekogumite kombinatsiooni (nt kasutajaprofiilid, statistika, turu-uuringud, analüütikaandmed) põhjal, mis puudutab teie ja teiste kasutajate tegevusi reklaamsisu või mittereklaamsisuga, et tuvastada ühised omadused (näiteks selleks, et teha kindlaks, millised sihtrühmad on reklaamikampaania või teatud sisu suhtes vastuvõtlikumad).
Teenuste arendamine ja täiendamine
Andmed teie tegevuse kohta selles teenuses, näiteks tegevused reklaamide või sisuga, võib olla väga kasulik toodete ja teenuste täiendamiseks ning kasutaja tegevuste, vaatajaskonna liigi jm põhjal uute toodete ja teenuste arendamiseks. See konkreetne eesmärk ei hõlma kasutajaprofiilide ja identifikaatorite arendamist ega täiendamist.
Piiratud andmete kasutamine sisu valimiseks
Teile selles teenuses kuvatava sisu valik võib põhineda piiratud andmetel, nagu teie kasutatav veebisait või rakendus, teie mittetäpne asukoht, teie seadme tüüp või sisu, mida kasutate (olete kasutanud) (näiteks selleks, et piirata teile sama video või artikli kuvamiskordade arvu).
Ekspress otsis Norrast üles Ärma talu külalistemaja ehitaja Mait Ausi. Oma esimeses intervjuus räägib ta, miks ehitus pooleli jäi ja kuidas Evelin Ilves nende firma põhja lasi.
Ärma talu uhkus ja hiilgus: Evelin Ilves poseerimas oma valdustes 2007. aastal. (StanislaV Moshkov / Bravo! / Scanpix)
Viimased viis aastat, alates 2006. aasta sügisest, mil Toomas Hendrik Ilves presidendiks sai, on Kadrioru kohal olnud „meele-Ärma“ pilved. Need puudutavad Toomas Hendrik Ilvese kodutallu Ärmale rahatud külalistemaja ja selle juhataja Evelin Ilvese rahalisi segadusi. Ärma külalistemaja ehitanud Aivar Aus ja Mait Aus ei ole kordagi viie aasta jooksul rääkinud, miks nad tüliga Ärmalt lahkusid. Ekspress otsis Norrast, Bergenis elava Aus Investi endise tegevjuhi Mait Ausi üles, et küsida, mis õieti toimus. Telefoniintervjuus jätab ehitusfirma Klimahus projektijuhina töötav Aus enesekindla mulje. Muu hulgas lausub ta: „Mul tegelikult ei ole Toomas Hendrik Ilvese poliitika vastu midagi, ta on hea poliitik, tema suunad ühtivad ka minu mõtetega. Ta ei pruukinud olla kursis Ärma jooksvate töödega.“
Te ei ole kordagi avalikkuse ees selgitanud, mis juhtus Ärmal. Kas teile on vaikimise eest makstud?
Ei ole. Meile soovitati asja mitte torkida, et kui meie ei torgi, siis nemad (Ilvesed.toim) ka ei torgi… Et keegi kellegi vastu hagi ei esita. Ebameeldiv oli see, et kõik käisid meie käest küsimas igasugu asju, mille eest oleks pidanud maksma klient ehk Evelin. Eelkõige need tarnijad, kes sinna midagi viinud on.
Kuidas te Ärma talu külalistemaja ehitama sattusite?
Saime nende kontaktid, tegime hinnapakkumise 2005. aastal. Seal oli veel firmasid, kuid meil oli kõige parem hinna-kvaliteedisuhe. See oli selle firma esimesi projekte, varem oli isa (Aivar Aus.toim) oli selles valdkonnas tegutsenud.
Evelin Ilves on öelnud, et 2006. aasta teisel poolel hakkasid ehitustööd venima ja katkesid sootuks?
See venimine hakkas tekkima lõpupoole, kui isa esitas Evelin Ilvesele kulude aruandeid, kuid kooskõlastamine muutus raskeks. Tööde katkemine käis sellega käsikäes. Nemad muudkui tellisid ja nõudsid, kuid mis moodi selle eest makstakse, see muutus äkki segaseks…
Kuidas ehitus käis seal - tegite mingi töölõigu ära, esitasite Ilvesele arve?
Enamus asi käis, jah, nii, et põhiliselt käis tagantjärgi maksmine. Alguses maksti ette, näiteks mingi materjali eest.
Ja ühel hetkel Evelin Ilves ei aktsepteerinud neid arveid?
Jah, ta ütles, et ma olen juba nii palju maksnud kogusummast. Paljud arved olid nii, et mis nime all mis arved esitati, seal oli ka natuke öeldes segadust.