Lennuk IL-76 (4L-AWA) alustas lendu Kiievist, tegi vahemaandumise Bakuus, Sri Lankal ja Bangkokis. Põhja-Korea pealinnas võttis lennuk peale kaubalasti (dokumentide järgi naftatööstuse seadmed, 35 000 kg).

Tagasiteed alustanud lennuk ei jõudnud kaugemale Bangkokist, kus see peeti kinni ja meeskond (Valgevene kodanik
Mihail Petuhov
ja neli Kasahstani kodanikku) vahistati. Jaanuari lõpus saatis Tai  ÜRO julgeolekunõukogule raporti relvaveo detailide kohta. Tai võimude andmetel sisaldas tegelik last õlalt lastavaid mürske, maa-õhk rakettide detaile ja relvade elektroonilise juhtimise süsteeme. Kauba saatjaks oli märgitud "Korea Mechanical Industry Co" ja laadungi sihtpunktiks Teherani Mehrabadi lennujaam.

(Vaata ka kaarti, sinine joon- IL-76 toimunud teekond, punane joon - lennuki ärajäänud teekond)

View Relvavedu in a larger map


Eesti lugeja jaoks läheb lugu põnevamaks asjaolust, et SP Trading (Uus-Meremaa firma) , mis liisis kaubalennuki IL-76 Gruusia firmalt Air West (lennukiomanik "Overseas Cargo" asub omakorda Araabia Ühendemiraatides, Sharjah Freezones), esitas liisingulepingus pangarekvisiitidena Eesti Sampo Panga andmed.

Sampo Panga pressiesindaja Tõnu Talinurm andis Eesti Ekspressi päringule järgmise vastuse:
Pank ei saa tulenevalt pangasaladuse hoidmise kohustusest kommenteerida kolmandatele osapooltele klientidega seotud informatsiooni. Pank täidab kõiki rahapesu- ja terrorismivastaseid eeskirju ja nõudeid.

Samuti ei kommenteeri rahapesubüroo tulenevalt seadusest praeguses faasis SP Tradingu seotust Sampo Pangaga.

Käesolev lugu on kirjutatud IPIS(International Peace Information Service, Antverpen) ja Transarms (Chicago) ja Reutersi materjalidele toetudes.