23.05.2008, 00:00
Subaru mis?
Mariine Auto müügisalongi ees seisab masin, millel pole nelikvedu ega boksermootorit, aga radiaatorivõret ehib siiski tuntud kuue tähega embleem. See on Subaru Justy.
“Mis Subaru see veel on?” imestab teeservas priiküüti
palunud noorsand, kelle ma peale võtsin. “Minu isal oli Impreza
WRX, aga sellist Subarut pole ma kunagi näinud.”
Tal oli
õigus. Subaru Justyt on Eestimaal vähesed näinud. Või
kuidas võtta – hiljutisel Tallinna autonäitusel seisis Justy
eksponaatide hulgas. Iseasi, paljud seda tähele panid.
Justy
polegi õieti Subaru, vaid Subaru märgiga Daihatsu Sirion. Jaapanis
on selline badge engineering tavaline, eriti just väikeautode puhul.
Eelmise põlvkonna Justy kujutas endast näiteks Suzuki Ignise
teisendit. Milleks see hea on? Üks firma saab lihtsa vaevaga oma toodangut
suurendada, teine mudelivalikut laiendada ja kasu lõikavad
mõlemad. Liiatigi seovad omandisuhted nii Daihatsut kui ka Subarut
Toyota kontserniga.
Justy on ehtne jaapani koolkonna väikeauto.
Põhirõhk pandi mahutavusele ja
manööverdusvõimele, mugavus ja juhitavus jäid selgelt
teisejärguliseks. Kabiini mahub neli inimest, kitsas neil ei hakka
ning igaühel on kasutada oma uks. Interjöör kujundati lihtsuse
ja odavuse tähe all ning seetõttu häirib materjalikasutus
– Euroopa autodes enam nii kalki plastpinda käe alla naljalt ei
satu.
“Kellad” ja lülitid on suured, selged ja
kättesaadavad, kahe erandiga. Peeglite ja esitulede reguleerimisnupud
asuvad praktiliselt rooli all, sellest PAREMAL. Et neid üles leida,
nõuab esimese hooga parasjagu fantaasiat. Kindalaegas näeb
välja selline, et sinna peale kinnaste suurt muud ei mahugi, selle
korvamiseks jookseb armatuurlaua allservas mahukas lahtine riiul. Ja
topsihoidjaid on kokku kuus.
Justy eeldatavatest
sõiduomadustest annab märku rehvimõõt 155/80 R13.
Jällegi tuleb nentida, et Euroopas vajus selline numbrikombinatsioon
unustuse hõlma juba tükk aega tagasi.
Esiti tunduski,
et tuliuus auto liigub kui libedal jääl ja ei lase end üldse
keerata. Aga ju oli tegu rehvide libeda pealiskihiga, sest sajakonna kilomeetri
järel paranes pidamine kõvasti.
Kruusateel kulgemine
oli lausa lust ja lillepidu, kõrge profiiliga rehvid neelasid enamiku
ebatasasustest. See-eest tuleb “lamavate politseinikega”
ettevaatlik olla. Neid vähekenegi suurema hooga ületades kostis
autoninast selline kolksatus, nagu ähvardaks esisild alt ära
kukkuda.
Lärmakus ongi Justy suurim probleem. Aasia
väikeautodele tüüpiliselt pole heliisolatsioonile erilist
rõhku pandud, tuppa kostab nii tee- kui ka mootorimüra.
Tühikäigul häirib veel kolmesilindrilisele mootorile omane
vibratsioon.
Samas liigutab see mikromootor kerget autot vaevata
edasi ja näitab üles imetlusväärset paindlikkust. Bensiini
kulub minimaalselt ning kõigele lisaks on Justy suuteline peaaegu et
kohapeal ringi keerama. Väikeauto kohta on varustuski korralik ja Justy
pole kaugeltki mootoriga ostukorv.
Subaru Justy | |
Mootor | R3 998 cm3 |
Võimsus | 70 hj |
Tippkiirus | 160 km/h |
Aeg 0–100 km/h | 13,9 s |
Tühimass | 890 kg |
Pikkus/teljevahe | 3610/2430 mm |
Pakiruum | 225–630 l |
Kütusekulu (B) | 5,0 l / 100 km |
CO2-pääst | 118 g/km |
Hind alates | 164 900 kr |