Tal oli õigus. Subaru Justyt on Eestimaal vähesed näinud. Või kuidas võtta – hiljutisel Tallinna autonäitusel seisis Justy eksponaatide hulgas. Iseasi, paljud seda tähele panid.


Justy polegi õieti Subaru, vaid Subaru märgiga Daihatsu Sirion. Jaapanis on selline badge engineering tavaline, eriti just väikeautode puhul. Eelmise põlvkonna Justy kujutas endast näiteks Suzuki Ignise teisendit. Milleks see hea on? Üks firma saab lihtsa vaevaga oma toodangut suurendada, teine mudelivalikut laiendada ja kasu lõikavad mõlemad. Liiatigi seovad omandisuhted nii Daihatsut kui ka Subarut Toyota kontserniga.


Justy on ehtne jaapani koolkonna väikeauto. Põhirõhk pandi mahutavusele ja manööverdusvõimele, mugavus ja juhitavus jäid selgelt teisejärguliseks. Kabiini mahub neli  inimest, kitsas neil ei hakka ning igaühel on kasutada oma uks. Interjöör kujundati lihtsuse ja odavuse tähe all ning seetõttu häirib materjalikasutus – Euroopa autodes enam nii kalki plastpinda käe alla naljalt ei satu.


“Kellad” ja lülitid on suured, selged ja kättesaadavad, kahe erandiga. Peeglite ja esitulede reguleerimisnupud asuvad praktiliselt rooli all, sellest PAREMAL. Et neid üles leida, nõuab esimese hooga parasjagu fantaasiat. Kindalaegas näeb välja selline, et sinna peale kinnaste suurt muud ei mahugi, selle korvamiseks jookseb armatuurlaua allservas mahukas lahtine riiul. Ja topsihoidjaid on kokku kuus.


Justy eeldatavatest sõiduomadustest annab märku rehvimõõt 155/80 R13. Jällegi tuleb nentida, et Euroopas vajus selline numbrikombinatsioon unustuse hõlma juba tükk aega tagasi.


Esiti tunduski, et tuliuus auto liigub kui libedal jääl ja ei lase end üldse keerata. Aga ju oli tegu rehvide libeda pealiskihiga, sest sajakonna kilomeetri järel paranes pidamine kõvasti.


Kruusateel kulgemine oli lausa lust ja lillepidu, kõrge profiiliga rehvid neelasid enamiku ebatasasustest. See-eest tuleb “lamavate politseinikega” ettevaatlik olla. Neid vähekenegi suurema hooga ületades kostis autoninast selline kolksatus, nagu ähvardaks esisild alt ära kukkuda.


Lärmakus ongi Justy suurim probleem. Aasia väikeautodele tüüpiliselt pole heliisolatsioonile erilist rõhku pandud, tuppa kostab nii tee- kui ka mootorimüra. Tühikäigul häirib veel kolmesilindrilisele mootorile omane vibratsioon.


Samas liigutab see mikromootor kerget autot vaevata edasi ja näitab üles imetlusväärset paindlikkust. Bensiini kulub minimaalselt ning kõigele lisaks on Justy suuteline peaaegu et kohapeal ringi keerama. Väikeauto kohta on varustuski korralik ja Justy pole kaugeltki mootoriga ostukorv.


 Subaru Justy
 Mootor R3 998 cm3
 Võimsus 70 hj
 Tippkiirus 160 km/h
 Aeg 0–100 km/h 13,9 s
 Tühimass 890 kg
 Pikkus/teljevahe
 3610/2430 mm
 Pakiruum 225–630 l
 Kütusekulu (B) 5,0 l / 100 km
 CO2-pääst 118 g/km
 Hind alates164 900 kr