Kirjutasime viimases numbris võrkturundusfirmast Lyoness, mis lubab võrguga liituvatele ja edasi arendada aitavatele Eesti inimestele suurt tulu ja heaolu. ­Siinse Lyonessi-püramiidi tipus (Eestis kinnitab tarbijakaitse, et tegu on seaduskuuleka äri, mitte püramiid­skee­miga) figureerib Eesti ainus 8. taseme marketer Martin Mander, kelle ­teenistus peaks kirjade järgi küündima kuus 150 000 euroni.

Kuidas sattusite Lyonessi juurde?

Olin esimene, kes tuumikmeeskonna kokku pani. Minule tutvustas seda äri 2012. aasta suvel mu äripartner Lätist, kes oli sellega alustanud. Alustasin, kuna mulle kui ettevõtjale tundus idee lihtne ja loogiline. Pikka aega on räägitud, et paljude eri kliendikaartide asemel võiks olla üksainus kliendikaart, mis töötaks paljudes kohtades, ning Cash­back kaart on lahendus sellele probleemile.

Eriti meeldis mulle see, et kõik osapooled võidavad – partnerettevõtted saavad lisakliente ja lisakäivet, tavaklient saab tasuta kliendikaardi ning igalt ostult raha tagasi ning Lyconeti liikmed (ehk äri ehitajad – T. T.), kes on teinud tööd ja aidanud turgu üles ehitada, teenivad antud käibe pealt.

Levelil 8 teenib marketer 50 000 kuni 150 000 eurot kuus. See tähendab, et peaksite olema miljonär. Kas vastab tõele?

Level 8 teenistus algab 50 000 eurost ja võib küündida kuni 150 000 euroni, aga miljonär ma ei ole. Küll aga on selle viie ja poole aasta jooksul tasusid välja makstud päris korralikult, nii et vabadus on olemas. Lisaks, kuna süda on igatsenud anda perele (vanematele) vabadus raskest maatööst, olen saavutanud ka selle. Samas olen panustanud siia ärisse 24/7 kogu oma aja ja kogu oma energia.

Ühele marketerile, kes oli levelil 8.1, kingiti Ferrari. Kas teile on ka kingitud Ferrari?

Minule ei ole Ferrarit kingitud. Eesmärk on 8.1 saavutada sellel aastal.

Mida ja kui palju olete teie teinud, et saavutada kõigile eeskujuks olev level 8?

Lyonetis on võimalik suurt edu saavutada ainult suure tööga. Sellest viiest ja poolest aastast esimesed kolm aastat panin sõna otseses mõttes hullu. Kõik suved, tähtpäevad, nädalavahetused jne tegin lihtsalt tööd.

Seejuures on kõige tähtsam see, et lihtsalt töö tegemisest siin äris ei piisa. Tuleb ka ennast arendada, kuna näiteks selleks, et teenida kuus 1000 eurot, on tarvis teatud oskusi ja teadmisi. Kuid selleks, et teenida topelt sama palju, on tarvis juba hoopis teisi teadmisi ja oskusi. Ehk pidev eneseareng ja töö, rõhuasetusega sõnal „meeskonnatöö“, on see, mis meie äris eduni viib.

Sügisel 2016 oli Eestis 550 Cash­backi lojaalsusprogrammi ettevõtet, nüüd on 600. Miks ettevõtted nii visalt partneriteks tulevad?

Kuna selle aja jooksul on olnud nii tulijaid kui minejaid, on tegelikkuses selle numbri stabiilsena samas suurusjärgus hoidmine saavutus omaette. Sel aastal on Eestis liitunud rohkem kui 50 uut partnerettevõtet, sealt ka see kasv.

Kui vaadata seda, et enne meie ettevõtte tulekut oli siinse turu suurim lojaalsusprogramm selline, kus kaasatud suurusjärk paarkümmend ettevõtet, ei ole põhjust kurta, vaid me saame aru, et niivõrd suure ja ühtse süsteemi ülesehitamine ning käima jooksmine võtabki aega.

Lyonessi puhul on põhiline kriitika, et arvestatavat passiivset tulu hakkavad teenima vaid vähesed. Ehkki seminarijuttu uskudes saavad praktiliselt kõikidest saalisolijatest miljonärid. Lõviosa ei jõua kunagi oma eesmärkideni.

Lõviosa inimestest tõesti ei jõua oma eesmärkideni. Kuid mitte sellepärast, et meie äri ei toimiks, vaid pigem sellepärast, et nad ei ole valmis tööd tegema. Paljud arvavad või loodavad, et meil on lihtne raha, kuid tegelikult ei ole. Tuleb samamoodi tööd teha nagu palgatööl või tavaettevõtluses.