Waltari sõlmib asjatundlikult kokku ajaloolisi fakte, kohti, sündmusi ja inimesi, luues koherentse ja tervikliku, ehkki ajuti anakronistliku tekstimaailma. Arvukalt on kujutatud kombeid, rituaale, veendumusi, filosoofiaid, uskumusi (olgu nad siis eba-, umb- või muud). Ehkki kristluse ilmumise, kiire arengu ja juurdumise tagamaad moodustavad olulise osa romaani narratiivist, oleks ekslik pidada teost puhtalt kristlusekeskseks. See on vaid üks mõtteviis keset paljusust, mis hõlmab Rooma ametlikku religiooni, briti druiide, Mithra-kultust, erinevaid juudi usulahke jt gruppe, kõik omaenda huvide ja ideoloogiatega. Tekst kirjeldab ennekõike mõttemalle ja retoorilisi käike, millega inimesed ümbritsevad igapäeva, et oma elu talutaval moel kuidagi ära elada. Selline käitumisstrateegia annab lohutust ja lootust, kuid on ühtaegu sihipärane pimestatus, läbinägelikkuse ja maailma mitmekülgsuse äratõukamine.