Vietnam on teatanud otsusest hakata korraldama turismireise tillukestele Spratly saarekestele Lõuna-Hiina meres, mida kohalikus keeles tuntakse Truong Sa nime all. 800 dollarit maksvad kuuepäevased kruiisid sisaldavad lisaks merereisile ka öist kalastamist, majaka külastust ning teisi atraktsioone. Plaan on ajanud vihale Hiina, kes peab osa Spratly saarestiku tükkidest enda omaks ning on viimasel ajal tegelenud nende kunstlikult suuremaks ehitamisega. Aasia suurvõim on juba ähvardanud reisikorraldajaid sõjaväelaste sekkumisega nii merel kui ka maal.Olukorda komplitseerib asjaolu, et Filipiinid peavad tülialusest arhipelaagist omaks kaheksat, Malaisia viit ja Taiwan ühte saarekest. Enamik strateegiliselt olulistest Spratly saartest on asustamata ning mõnedki ­neist ilmuvad nähtavale vaid madala veeseisu ajal. Kokku kujutavad S­pratly saared enam kui viie Eesti suuruses ulgumeres vähem kui poole Naissaare suurust maapinda.

Tallink ei lubanud naiste­rahval broneeringut muuta

Eesti Ajalehtede sekretär helistas esmaspäeval Tallinki broneeringukeskusesse, et muuta kahe komandeeringusse lähetatava meesajakirjaniku broneeringut, mis ta ise varem teinud oli. Peale broneeringunumbri kuulmist teatas teenindaja, et pikka juttu enam pole, kuna reisijad on mehed, helistaja tundub aga naisterahva häälega. Kuna broneeringus pole aga ühtegi naist, keeldus Tallink reisiplaani muudatusi tegemast. “Pöördusin siis meeskolleegi poole - ta ei olnud samuti kumbki reisija - ja palusin helistada samale numbrile,” kirjeldab vapustatud sekretär. “Broneering saigi muudetud, kordagi ei küsitud ka, kas olete reisija.” Päev hiljem lubati meeshelistajal broneeringusse lisada ka auto, naishäälel aga mitte.
Tallinki pressiesindaja Luulea Lääne kommenteeris, et meesterahva häälega helistaja olevat siiski andnud mõista, et ta on üks reisijaist. “Muudatusi võivad teha ainult need isikud, kelle nimi broneeringus reisijana eksisteerib. Turvanumbrit broneeringu muutmisel ei küsita, oluline on broneeringunumber ja reisija/kontakt­isiku nimi. Isegi kui piletite broneerija pole ise reisijate hulgas, kuid märgib ennast kontaktisikuks, siis ei ole tal hiljem mingeid muresid broneeringu muutmisel,” lausus Lääne.

SAS taganes äriklassis-vaid-kolm-jooki poliitikast

Skandinaavia lennukompanii SAS on pärast pahurat tagasisidet loobunud mõned nädalad tagasi väljakäidud poliitikast, mille kohaselt pakutaks Euroopa lendude äriklassis reisijaile maksimaalselt kolm tasuta alkohoolset jooki. Seoses sellega trükib lennufirma ka uued menüüd,kust kolme joogi piir eemaldatud. SASi proviandipealik Johan Mägi on seletanud, et tegu oli kommunikatsiooniveaga ning kolm jooki oli niiehknaa mõeldud vaid leebe orientiirina, et reisijad endale aloholiga liiga ei teeks.

Suur Korallrahu ei ole siiski veel lagunemisohus

Austraallased võivad kergendustundega hinge tõmmata: nende kuulsat Great Barrier Reef’i ei ähvarda esialgu veel otsene hävimisoht ja Unesco hiljutise otsusega pole tarvis seda maailma suurimat korallrahu kaitset vajavate objektide nimekirja paigutada. Looduskaitsjad ja teadlased on otsusega ääretult rahul. Austraalia valitsus on seega küllaldaselt meetmeid rakendanud ja vaeva näinud selle veealuse imedemaailma kaitsmiseks saastatuse ja lagunemise eest, olles peatanud näiteks sadamate laiendamise kogu korallrahu piirkonnas ning keelanud ära pestitsiidide ja muude keskkonnale kahjulike materjalide kasutamise.