Kokk: mul on liiga vähe aega
"Konverentsiäri on jõudnud küpsusfaasi. Entusiasm on ära proovitud. Nüüd tuleb asja teha professionaalselt. Rohkem aega läheb vaja, aga mul pole seda kuskilt võtta," põhjendab Kokk loobumist ärist, mis käis tema imagoga kaasas samamoodi nagu Eesti Ekspress Hans H Luige või Hansapank Hannes Tamjärvega.
Kokal on täna aega vähe, sest ta võttis kolm kuud tagasi endale auahne ülesande viia Päevaleht võimalikult kiiresti kasumisse. Kuni selle ajani töötas Kokk ühtaegu nii Eesti Ekspressi peatoimetaja kui konverentsifirma juhatuse esimehena.
Vaba aega oli Toomas Tamsarel, kes lahkus talvel Tallinna Kaubamaja eesotsast. Alates 1. aprillist töötab ta Balti Juhtimiskonverentside juhatuse esimehena. "Tegin seda tööd ka mõned aastad tagasi, kuid kaubamajja minnes ei jätkunud enam aega ning Aavo võttis asja üle," räägib Tamsar.

Tase tõuseb
Tamsar kavatseb firma tegevust põhjalikult uuendada: "Turg on kõikvõimalikke konverentse täis. Enamik konkurentidest püüab korralduses kasutada samasugust kahepäevast praktikult- praktikule-skeemi, mille me seitse aastat tagasi tuntuks tegime.
Konverentsid ei erine enam palju. Esinejad kipuvad liiga kiiresti korduma, sest kust sa ikka igal kuul või teisel uut tegijat võtad, kellel midagi ette on näidata, kes kõnelda oskab ja piisavalt seksikas nimi on, et inimesi saali tuua. Võrreldes klientide ootustega toimub teatav stagnatsioon. Aga meie klientide aega ei tohi keskpäraste asjade peale raisata."
Sel nädalal juhtimiskonverentsi püsiklientidele saadetud kirjas teatab Tamsar: "Tänavu otsustasime teha valiku, mille eest paar aastat põgenenud oleme. Vähendame oluliselt Eesti praktikute osakaalu ja vastavalt suurendame professionaalsete mõtlejate ja kõnelejate osa."
Tamsare idee on tõsta oluliselt konverentside sisulist taset. Ta on saavutanud ka kokkuleppe, et kevaditi toimuva finantskonverentsi võtab endale rendile audiitorfirma PriceWaterhouseCoopers.

Konverentsiäri idee sündis Kokal
90ndate keskel Hoiupangas töötades tekkis Kokal idee korraldada üritus, kus panga kliendid saaksid üksteisele tutvustada, kuidas nad äri ajavad. Pangas ei leidnud tema mõte aga toetust.
Kokk läks Kaubandus- ja Tööstuskoja presidendi Toomas Lumani jutule, sest talle tundus, et üritust võiks toetada mõni mõjukas organisatsioon. Kuid Luman polnud asjast vaimustuses. Küll aga huvitus konverentsist koja tookordne direktor Toomas Tamsar.
Kokk ja Tamsar otsustasid ise konverentsi korraldada. Nad kutsusid kampa ka Jaanus Pikani ja Tõnis Arro. Mehed olid uues firmas võrdsed osanikud.
Esimene juhtimiskonverents toimus sügisel 1996 Pärnus. Pärnu valiti toimumiskohaks teadlikult, sest sinna on Tallinnast piisavalt pikk maa ning ei teki ohtu, et osavõtjad lahkuvad enne lõppu või ei tule õhtul peole. Ka Pärnu hotellid soovisid sügiseks kliente saada.

Alka-Seltzerit haaratakse lennult
Juhtimiskonverentsid muutusid kiiresti populaarseks. Seda tänu esinejatele, kelle hulgas oli alati mõni välismaine tipp esinemistasuga kuni 500 000 krooni, aga ka õhtustele pidudele.
"Meie edu seisnes selles, et otsustasime teha huvitavad konverentsid, mitte igavad, nagu oli enne tavaks," ütleb Kokk.
Vaid üks esimestest pidudest läks korralduse nahka: ärimehed istusid õhtu osta kuursaalis pikkade laudade taga. Edasised peod on toimunud ööklubides ning teatri ruumides.
Kui korraldajad märkasid, et peojärgsel hommikul oli neil mõnikord kehv enesetunne ning saatsid üksteist apteeki Alka-Seltzeri järele, mõistsid nad kähku, et sama probleem on ka klientidel. Nüüd pakutakse teise päeva hommikuti osavõtjatele kohvi konjakiga ning Alka-Seltzerit täiesti ametlikult.

Äri laieneb hoogsalt
90ndate lõpus hakkasid mehed hoogsalt oma äri laiendama. Tekkisid finants-, büroo- ja turunduskonverentsid. Nad proovisid kätt ka uue majanduse, geenitehnoloogia ning ettevõtete julgeoleku alal. Lisaks aitas firma korraldada erinevate ettevõtete üritusi. Näiteks on ta mitu aastat teinud Hansapanga kevadkonverentsi.
Ettevõtte kontor kolis Mustamäelt Tallinna südalinna Ühispanga peegelklaasist peahoonesse. Täna kavatseb Tamsar kontori mõnda odavamasse kohta tagasi kolida.
Firmas töötab koos Tamsarega üheksa inimest.

Director vahetab omanikku
Kokk uskus, et kliendid peavad saama midagi ka konverentside vaheajal. Niisiis asutas ta mullu kevadel juhtimisajakirja Director.
Oma ideele leidis Kokk kinnitust dr Herbert Schmidtilt – erastamisagentuuri kunagiselt nõunikult, kes oli Saksamaal edukalt käima pannud samalaadse ajakirja.
Peatoimetajaks palkas Kokk Taivo Paju Postimehest, kes oli just äsja võitnud Bonnieri ajakirjandusauhinna. Tänaseks on Director jõudnud väikesesse kasumisse.
Nüüd, kui mehed oma vara ära jagavad, saavad Tamsar ja Arro konverentsiäri omanikeks. Kokk (ja Directori tegijad) ostavad aga ajakirja firmalt välja.