Teine mure - turvalisus
Kuidas laps kooli ja koju jõuab, tasub peres varakult läbi mõelda. Juba nüüd võtke koolitee koos ette, jätke meelde keerulised teeületuskohad, kui tarvis, harjutage trammi- ja bussisõitu. Rüblikul kipuvad manitsused ühest kõrvast sisse ja teisest välja minema, pole liiast elementaarseid tänaval liikumise reegleid üha üle korrata. Nagu sedagi, et ühegi võõraga kaasa ei minda, midagi vastu ei võeta ja koolist tullakse otse koju, kui pole vanematega teisiti kokku lepitud. Hea, kui ka naabrid teavad, et majas on algaja koolijüts. Varusta-ge laps vajalike numbritega. Õpetage teda toitu soojendama nii, et köögikardin ei süttiks. Ongi vist kõik.
Olmemuredest suurem on mure kooli-suhete turvalisuse pärast. Taas - niipea kui märkate lapse käitumises muutusi, rääkige õpetajaga. Küsige lapselt koolis toimunu kohta iga päev. Kahelauseline dialoog „Kuidas koolis läks?"- „Hästi!" siinkohal arvesse ei lähe.
Esimene kokkupuude pisaratega selles valdkonnas oli meie lapsel siis, kui pärast tunde võttis suur poiss kooliuksel väikeselt tüdrukult õuna ära. Teine siis, kui suur poiss võttis lapse klassiõelt ranitsa ja kallas selle koridori põrandale tühjaks. Täiskasvanu, kelle poole lapsed abi saamiseks pöördusid, vastas: „Aga mida mina teha saan?" See oli tüdrukule suurem šokk kui poiste käitumine. Sellisteks asjadeks tuleb paratamatult valmis olla. Tuleb rääkida ja toetada.

Esimene rõõm - toredad sõbrad
„Emme, tead, see tüdruk, kes mu taga istub, elab meie tänaval! Kas ma tohin talle külla minna? Ta ema lubab." Miks ei tohi, kui laps leiab uusi sõpru ja ühtlasi saab toetuda ka juba olemasolevatele.
Üks kodukooli suuri eeliseid on kindlasti see, et paljude klassikaaslastega saab käia igapäevast ühist kooliteed. Meie laps näiteks teab, et igal hommikul kindlal kellaajal möödub majast klassiõde Marta Mia. Ja kohe samal ajal ilmub ristmikule Katrina ja teiselt poolt lähenevad kaksikud. Kord õnnestus jala välja väänanud tütrel panna klassivennad oma ranitsat tassima, otse koduukseni välja.
Üks soovitus siiski on: vastastikused külaskäimised ei tohiks venida ülemäära pikaks, kuid mõistlik on neid mitte keelata. Meie väikese kodu uksed on lapse sõpradele alati lahti, uskuge, see tasub end ära.

Teine rõõm - sain hakkama!
Siiani on meeles lapse säravad silmad ja suur õhin, kui ta esimese viiega, õigemini küll hinnanguga „väga tubli" koju tuli. Võin väita, et sellest päevast läks ka koduste ülesannetega varasemast libedamalt. Seda, et esimese klassi lapsel on iga päev igaks aineks palju õppida, karta ei maksa. Pigem annavad õpetajad väikeseid ülesandekesi, et harjutada jütse ka kodus raamatusse-vihikusse vaatama. Lugemist tuleb küll iga päev harjutada. Kel tunniplaanis võõrkeel, siis sedagi.
Lugemise harjutamine on parim, mida lapsega kodus teha saate. Sellest oskusest hakkab sõltuma, kuidas teie laps saab aru matemaatikas tekstülesannetest või loodusõpetuse töövihiku harjutusest. Kui lugemine lonkab, hakkavad lonkama ka kõik teised õppeained. Eirake ametnike juttu sellest, et enne kooli ei pea laps lugeda oskama. Kooliprogrammid on nii tihedad, et lugemisoskuseta hakkama ei saa. Hakake kohe praegu lapsega lugemist harjutama, hiljem olete endale tänulik.