Surmatestide taga on Portugali firma
Morbiidse surnuaiavaate ja kriiskava vikatimehega reklaam meelitab juba kuu aega Eesti netikasutajaid võrguküljele www.surmatest.com . Seal arvutatakse välja sinu eeldatav surmakuupäev. Lisaks sellele võid endale ootamatult (kui ei märka väikest kirja) kaela saada iganädalase 27kroonise mobiiliarve uute dieedinippide ja helinate eest.
Ekspress selgitas välja, et äriidee taga on Portugali telekomifirma TIM w.e. peakontoriga Lissabonis. Firma kavatseb digitaalse meelelahutuse vallas tõusta "maailma parimaks". TIMi esindaja Laurenco Arriaga ütleb Ekspressile, et surmatesti pakutakse lisaks Eestile veel mitmes Lõuna-Aafrika, Lõuna-Ameerika ja Euroopa riigis, näiteks Saksamaal, Austrias ja Šveitsis. Surmatesti täitnud dieedinippide saajaid on firmal hetkel üle 2000 ning iga nädal lisanduvat 30-40 uut kergeusklikku arvesaajat.
Arriaga kinnitas, et on ka ise surmatesti täitnud ning elab selle kohaselt aastani 2060.