Selline vastus ettevõtjaid ära ei hirmutanud, sest oma äriidees olid nad veendunud. Ettevõte pandi püsti oma vahenditega ja hoolimata ka mõnede teiste ettevõtjate skeptilisusest personalirendi suhtes, sai ettevõtmine hoo sisse. Kolm aastat pärast alustamist laienes ettevõte juba Soome ning käive oli 40 miljonit krooni. Kõik see toimus enne masu.

Üle poolte loodud ettevõtetest oma viiendat sünnipäeva ei tähista. „Nendel kõige raskematel aegadel oli küll tunne, et meiegi võime kuuluda selle enamiku hulka, kes peavad tõdema, et seekord ei õnnestunud. Aga tahe tegutseda oli liiga suur, me ei tahtnud alla anda,” rääkis Humanlinki tegevjuht ja kaasasutaja Jarkko Tainio rasketest aegadest.

Foto: Graafika: Humanlink

„Lihtsalt suure sooviga asju ära ei tehta, enda tooteid ja teenuseid peab pidevalt arendama, et ajaga kaasas käia. Seega mõtlesime välja hoopis täiesti uue kontseptsiooni. Otsustasime, et keskendume kaubandusele – töötasime välja kontseptsioonid, mis aitaksid ettevõtetel oma ressursse optimeerida,” seletas Balti äride juht ja kaasasutaja Toomas Sabsay Humanlinki edu võtit.

Esimestel tegutsemisaastatel tegeles Humanlink tööjõu rentimisega nii kaubanduses, teeninduses, tootmises, logistikas, halduses, IT-s kui ka juhtimise tasandil. Praeguseks on tööjõu rendilt üle mindud ettevõtetele müügi optimeerimise täisteenuse pakkumisele. „Masu ajal tuli kõigil ettevõtetel oma tegevust efektiivsemaks muuta. Surutise ajal saadud kogemused muutsime oma ettevõtte tugevusteks. Analüüsisime, kuidas sooritada erinevaid tööülesandeid väiksema ajakuluga ja seejuures pakkuda oma klientidele paremat teenust. Nõnda sündisid meie efektiivse siselogistika ja checkout-protsessid,” rääkis Sabsay.

Koos Transvali grupiga on Humanlinkil rohkem ressursse ja teadmisi, et pakkuda klientidele veelgi enam efektiivseid teenuseid. Foto: Opa Latvala

Kliendikogemus kajastub müüginumbrites

Kõrgel tasemel siselogistika ja check-out-protsesside kasutamine aitab optimeerida ettevõtte ressursse ning parandada keskmist ostu.

Kaupluse kulude vähendamise ja tegevuse tõhustamise positiivne mõju on oluliselt parandanud kliendikogemust. „Efektiivse siselogistika ja checkout-protsessi kasu on ilmselge. Kui riiul on tühi ja klient ei saa soovitud toodet osta, sest partii seisab laos, ei ole kellelegi kasu.

Kui aga riiulid on täidetud ja kaup korralikult riiulil servast serva, võib see suurendada müügikäivet lausa viiendiku võrra. Kliendikogemust mõjutab ka järjekordade pikkus kassades. Ükski inimene ei tule poodi selleks, et järjekorras seista. Meie igapäevatöö on aidata oma koostööpartneritel need mured lahendada,” kirjeldas Jarkko Tainio.

Humanlink pakub paindlikku tööaega

Humanlinkis töötavad erinevad inimesed, keda ühendab üks omadus – nad soovivad paindlikku tööaega. Näiteks saab tööl käia enne seda, kui ülikoolis loengud algavad.

Samuti käivad Humanlinkis tööl sportlased, kes teevad oma töö ära enne trenni ning vanemad inimesed, kes soovivad pensionilisa teenida. Kõik, kellele tavaline kaheksast viieni töörutiin ei sobi, leiavad Humanlinkis endale rakenduse.

„Meie meeskonda iseloomustab pidev enesetäiendamine. Jagame omavahel kogemusi ja häid praktikaid, et tööprotsesse veelgi efektiivsemaks muuta. Nii nagu Humanlink pakub paindlikkust oma koostööpartneritele, pakume paindlikkust ka oma töötajatele. Meil on võimalik töötada paindliku graafikuga ning teha vahelduva sisuga tööd,” lisas Toomas Sabsay.

Kogemuste ja heade praktikate jagamine on osa Humanlinki meeskonna pidevast enesetäiendamise protsessist. Foto: Olli-Pekka Latvala

Liitumine Transvali grupiga

2017. aasta juulis sõlmisid Humanlinki ja Soome ettevõtte Transval Group omanikud lepingu, millega Transval Goup sai Humanlinki osanikuks. Transval Group on Soome juhtiv siselogistikaga tegelev ettevõte, mis pakub tööstus-, kaubandus- ja logistikaettevõtetele ladude ja terminalide tööjõudu optimeerivaid lahendusi ning konsultatsioone.

„Humanlink on kiiresti kasvanud ja leidsime, et on õige hetk saada suurema kontserni osaks. Transvali tükitööpõhine tegutsemisviis ja tugev oskusteave toetavad hästi Humanlinki kasvustrateegiat. Koos Transvaliga on meie ressurss veelgi suurem ja tänu sellele suudame oma klientide vajadusi senisest veelgi paremini täita,” ütles Humanlinki tegevjuht Jarkko Tainio.

Humanlink kasvab

Humanlinki Balti äride juht Toomas Sabsay lisas, et koostöö Transvaliga tähendab teenuste portfelli kasvu Baltikumis. „Alustame peatselt uute teenustega, mille osas on Transvali grupil olemas head kogemused ja teadmised. Neid kogemusi ja teadmisi soovime pakkuda ka olemasolevatele ning uutele koostööpartneritele,” selgitas Sabsay.

Jarkko Tainio sõnul on plaan laiendada Humanlinki tegevust nii uutesse valdkondadesse kui ka lähiriikidesse. „Oleme seni pakkunud efektiivse siselogistika ja checkout-teenust peamiselt toidukaupade jaemüügis. Oleme teinud ettevalmistusi, et pakkuda neid teenuseid jaekaubanduses laiemalt ning ümber kohandatult ka teistes valdkondades. Samuti oleme planeerinud oma tegevuse laiendamist lähiriikidesse,” täpsustas Jarkko Tainio.