Maailma üks suurimaid autotootjaid, saksa Daimler (tuntuim mark Mercedes-Benz) panustab koos teiste investoritega 175 miljonit dollarit Eesti ettevõttesse Taxify. Seega hinnatakse Taxify turuväärtust enam kui miljardile eurole. Taxify looja on 24aastane Markus Villig.

Saksamaa suuruselt teine ettevõte Daimler oli Taxifysse suuremat investeeringut tegemas ka kaks aastat tagasi.

Kirjutasime veebruaris turu ootusest, et Taxifyst saab tänavu Transferwise’i järel lausa Eesti järgmine nn ükssarvik – IT-firma, mille väärtus ületab investorite silmis miljard dollarit (eestlastele tuntud ükssarvikud on näiteks Uber, AirBnb, Spotify jt). Nüüd paistab, et see prognoos on tõeks saamas.

Seejuures pole firma väärtuse kohalt olulised mitte kasumi- ja käibenumbrid – need on Taxifyl vaatamata kümnekordsele kasvule 2017. aastal seni ebaolulised –, vaid investorite usk ettevõtte tulevikupotentsiaali.

Taxify osanike hulka kuulub 19 firmat, nende seas näiteks Mobi Solutions (omanike hulgas Rain Rannu, Linnar Viik, Veiko Raime), Hiina sõidujagamisplatvorm DiDi, AdCash, Chilli Invest OÜ (Märt Kelder), Fischermay OÜ (Andrus Purde ja Aare Jaanus), Fischermay OÜ (Andrus Purde, Aare Jaanus) jt.

Taxify asutasid 2013. aastal vennad Villigud – toona kõigest 19aastane Markus ning tema vanem vend Martin. Täna sõidab nelja maailmajao umbes 30 linnas iga päev üle 100 000 Taxify süsteemiga liitunud taksoauto. Ettevõte tegutseb nii Kanadas kui Austraalias, samuti Saudi Araabias, Bagdadis, Pariisis ja Kaplinnas.

Taxify on ülivõimsalt turuvalitseja nii Tallinnas kui ka näiteks Nigeeria suurlinnades.

Taavi Kotka on arvutanud, et Taxify äpi kaudu tehakse juba käivet ligi pool miljardit eurot aastas.

„Ükssarvikuks saab käputäis ettevõtteid üle maailma. Olümpiakulda on lihtsam saada,“ leiab Kotka.