31.05.2007, 00:00
Turule tuleb uus kõhnumisravim
Dieedikapslitega võib kaasneda kõhulahtisus, mistõttu tootjafirma;soovitab kaasas kanda varupükse.
Magades pole võimalik kõhnemaks saada.
Ega ka siis, kui sööd kõike, mida hing ihaldab.
Sellise kainestava sõnumiga tuuakse juunis USAs turule uus kõhnumisravim. Ravimi nimi on Alli ja seda toodab suurfirma GlaxoSmithKline. Tegemist on esimese käsimüügi kõhnumisravimiga, mis on saanud USA Toidu- ja Ravimiameti heakskiidu.
GlaxoSmithKline’i Eesti valitsussuhete juht Neve Hõbemägi ütleb, et ravim on hetkel Euroopa Liidus registreerimisel, seepärast ei soovi ta Alli siinsele turule toomisest veel rääkida: “Hea meelega kommenteerime seda siis, kui see ravim on ka Eestis registreeritud.”
Ravimi nimi Alli viitab inglise keeles “liitlasele” – seega ei lubata tarbijale kõigi probleemide kohest lahendamist, küll aga head abimeest raskel teel.
Eksperdid arvavad, et ravimi edu sõltubki GlaxoSmithKline’i võimest inimesi veenda, et kõhnumisravimid ei ole mingid imerohud.
“Mis puudutab kõhnumisravimeid, siis on inimeste lootused naeruväärselt kõrged. See toob kaasa pettumise ja rohtudele halva kuulsuse,” ütles WBB Securitiesi analüütik Steven Brozak ajalehele USA Today.
Eelmine dieediravim kukkus läbi
Selline oli sarnase retseptiravimi Xenical saatus, mida toodab Roche Holding ning mis sisaldab kahekordset kogust toimeainet (orlistat). Peadpööritavaid tulemusi Xenical ei andnud, inimesed pettusid ning ravim ei saavutanudki erilist populaarsust.
Näib, et GlaxoSmithKline on juhtunust õppust võtnud ning loodab, et Alli toob kõvasti raha sisse. Tänavu kulutab firma ravimi reklaamimisele 150 miljonit dollarit – seni pole tootja ühegi oma ravimi reklaami nii palju raha pannud.
“Oleme olnud nii avameelsed kui võimalik,” ütles GlaxoSmithKline Consumer Healthcare kaalujälgimise osakonna asepresident Steve Burton. “Läheneme asjale hoopis teisiti, kui on harjunud moedieete harrastavad inimesed.”
Toidu- ja Ravimiamet väidab, et kliiniliste uuringute käigus langes Allit tarvitanud inimeste kaal lisaks dieedi ja kehalise treeningu läbi kaotatud veidi üle kahele kilole veel kilo või natuke rohkem.
Ravim mõjub järgmiselt: võttes rohtu sisse söögi ajal, blokeerib ravim umbes neljandiku kogu
tarbitud rasva imendumise organismi. See rasv (mille energeetiliseks väärtuseks on umbes 150–200 kalorit) viiakse kehast välja. Kõrvalnähuna võib kaasneda lahtine kõht.
GlaxoSmithKline ei hakka neid kõrvalmõjusid varjama. Firma väidab, et neid on võimalik kontrolli all hoida, kui ravimit õigesti tarvitatakse. Reklaamikampaania rõhutab, et oluline on toidukorra ajal tarbida rasva mitte rohkem kui 15 grammi.
Infomaterjalides soovitatakse isegi alustada kuuri sel ajal, kui teil on töölt paar vaba päeva, või siis võtta töö juurde kaasa mõni paar puhtaid pükse. Asjatundjate arvates oli üks Xenicali läbikukkumise põhjusi see, et tarbijaid ei valmistatud kõrvalnähtudeks piisavalt ette.
Glaxo väidab, et Alli avaldab mõju vaid seedimisele ning tegu on ainsa ohutu käsimüügi kõhnumisravimiga, mille tulemused on tõestust leidnud.
Ühe kapsli hind umbes 10 krooni
Uut ravimit hakatakse müüma “stardipakettides”, mis sisaldavad toitumispäevikut, tervisliku toitumise õpikut ning rasva- ja kaloriteatmikku. 60 kapslit sisaldav pakett maksab umbes 50 dollarit, 90 kapslit aga umbes 60 dollarit. Soovitatav annus on üks kuni kolm kapslit päevas.
Pakil on kirjas, et Alli sobib kõigile ülekaalulistele või inimestele, kelle kehamassi indeks on 25 või kõrgem. Kehamassi indeksit üle 30 peetakse rasvumise tunnuseks. Samas on kaks kolmandikku ameeriklastest ülekaalulised või rasvunud.
Teadmata on, kui paljud inimesed leiavad Alli oma hinda väärt olevat. Enamik ootab ikkagi kiiret ja silmaga nähtavat tulemust – kõhnumisravimid töötavad aga vaid siis, kui nende tarvitamisega koos peetakse dieeti ja tegeletakse kehalise treeninguga.
Üldiselt peetakse GlaxoSmithKline’i lähenemist Alli reklaamimisel radikaalselt erinevaks sarnaste ravimite varasematest kampaaniatest. Põhiline on, et Alliga ei lubata lihtsaid lahendusi, vaid antakse inimestele aega süveneda sellesse, milliseid muutusi oma elus tegelikult tuleks teha.
Tootja on juba pannud tööle veebikülje http://www.myalli.com/ , kus seletatakse, kuidas ravim töötab ja mida ta sisaldab. Eriti rõhutatakse seal, et kaalu langetamiseks peab olema iseloomu ja püsivust.
Sellise kainestava sõnumiga tuuakse juunis USAs turule uus kõhnumisravim. Ravimi nimi on Alli ja seda toodab suurfirma GlaxoSmithKline. Tegemist on esimese käsimüügi kõhnumisravimiga, mis on saanud USA Toidu- ja Ravimiameti heakskiidu.
GlaxoSmithKline’i Eesti valitsussuhete juht Neve Hõbemägi ütleb, et ravim on hetkel Euroopa Liidus registreerimisel, seepärast ei soovi ta Alli siinsele turule toomisest veel rääkida: “Hea meelega kommenteerime seda siis, kui see ravim on ka Eestis registreeritud.”
Ravimi nimi Alli viitab inglise keeles “liitlasele” – seega ei lubata tarbijale kõigi probleemide kohest lahendamist, küll aga head abimeest raskel teel.
Eksperdid arvavad, et ravimi edu sõltubki GlaxoSmithKline’i võimest inimesi veenda, et kõhnumisravimid ei ole mingid imerohud.
“Mis puudutab kõhnumisravimeid, siis on inimeste lootused naeruväärselt kõrged. See toob kaasa pettumise ja rohtudele halva kuulsuse,” ütles WBB Securitiesi analüütik Steven Brozak ajalehele USA Today.
Eelmine dieediravim kukkus läbi
Selline oli sarnase retseptiravimi Xenical saatus, mida toodab Roche Holding ning mis sisaldab kahekordset kogust toimeainet (orlistat). Peadpööritavaid tulemusi Xenical ei andnud, inimesed pettusid ning ravim ei saavutanudki erilist populaarsust.
Näib, et GlaxoSmithKline on juhtunust õppust võtnud ning loodab, et Alli toob kõvasti raha sisse. Tänavu kulutab firma ravimi reklaamimisele 150 miljonit dollarit – seni pole tootja ühegi oma ravimi reklaami nii palju raha pannud.
“Oleme olnud nii avameelsed kui võimalik,” ütles GlaxoSmithKline Consumer Healthcare kaalujälgimise osakonna asepresident Steve Burton. “Läheneme asjale hoopis teisiti, kui on harjunud moedieete harrastavad inimesed.”
Toidu- ja Ravimiamet väidab, et kliiniliste uuringute käigus langes Allit tarvitanud inimeste kaal lisaks dieedi ja kehalise treeningu läbi kaotatud veidi üle kahele kilole veel kilo või natuke rohkem.
Ravim mõjub järgmiselt: võttes rohtu sisse söögi ajal, blokeerib ravim umbes neljandiku kogu
tarbitud rasva imendumise organismi. See rasv (mille energeetiliseks väärtuseks on umbes 150–200 kalorit) viiakse kehast välja. Kõrvalnähuna võib kaasneda lahtine kõht.
GlaxoSmithKline ei hakka neid kõrvalmõjusid varjama. Firma väidab, et neid on võimalik kontrolli all hoida, kui ravimit õigesti tarvitatakse. Reklaamikampaania rõhutab, et oluline on toidukorra ajal tarbida rasva mitte rohkem kui 15 grammi.
Infomaterjalides soovitatakse isegi alustada kuuri sel ajal, kui teil on töölt paar vaba päeva, või siis võtta töö juurde kaasa mõni paar puhtaid pükse. Asjatundjate arvates oli üks Xenicali läbikukkumise põhjusi see, et tarbijaid ei valmistatud kõrvalnähtudeks piisavalt ette.
Glaxo väidab, et Alli avaldab mõju vaid seedimisele ning tegu on ainsa ohutu käsimüügi kõhnumisravimiga, mille tulemused on tõestust leidnud.
Ühe kapsli hind umbes 10 krooni
Uut ravimit hakatakse müüma “stardipakettides”, mis sisaldavad toitumispäevikut, tervisliku toitumise õpikut ning rasva- ja kaloriteatmikku. 60 kapslit sisaldav pakett maksab umbes 50 dollarit, 90 kapslit aga umbes 60 dollarit. Soovitatav annus on üks kuni kolm kapslit päevas.
Pakil on kirjas, et Alli sobib kõigile ülekaalulistele või inimestele, kelle kehamassi indeks on 25 või kõrgem. Kehamassi indeksit üle 30 peetakse rasvumise tunnuseks. Samas on kaks kolmandikku ameeriklastest ülekaalulised või rasvunud.
Teadmata on, kui paljud inimesed leiavad Alli oma hinda väärt olevat. Enamik ootab ikkagi kiiret ja silmaga nähtavat tulemust – kõhnumisravimid töötavad aga vaid siis, kui nende tarvitamisega koos peetakse dieeti ja tegeletakse kehalise treeninguga.
Üldiselt peetakse GlaxoSmithKline’i lähenemist Alli reklaamimisel radikaalselt erinevaks sarnaste ravimite varasematest kampaaniatest. Põhiline on, et Alliga ei lubata lihtsaid lahendusi, vaid antakse inimestele aega süveneda sellesse, milliseid muutusi oma elus tegelikult tuleks teha.
Tootja on juba pannud tööle veebikülje http://www.myalli.com/ , kus seletatakse, kuidas ravim töötab ja mida ta sisaldab. Eriti rõhutatakse seal, et kaalu langetamiseks peab olema iseloomu ja püsivust.