Valner Valme ütleb, et üks ülearune koidutäht meil kõigil kuklas kumab, aga Norra kirjanik Knausgård on selle romaaniks valanud.
Kunstnik Holger Loodus: maailmalõpulaulikud ja paanikakülvajad tekitavad asjatut hirmu tuleviku ees (3)
„Kui eelmisel sajandil tundus, et hakkame kuskile uude korda jõudma, siis nüüd ei saa enam keegi täpselt aru, mis see on,“ rääkis kunstnik Peeter Kormašovile.
Andres Mustonen esines märtsi keskel Venemaal festivalil, kuigi Eesti on selle riigiga kultuurikoostöö lõpetanud (67)
Hoolimata Venemaa ja Eesti kultuurikoostöö ametlikust peatamisest enam kui aasta tagasi astus dirigent ja muusik Andres Mustonen hiljuti üles Vene riigi rahastatud Trans-Siberi kunstifestivalil.
„Kõik algas igatsusest katku järele.“ Kuidas keskaja meemid meie rõõmuks interneti vallutasid (18)
Värskes Ekspressis!Anne Vetik mõtiskleb selle üle, kuidas keskaeg on sotsiaalmeedias võimsa comeback’i teinud.
„Olgem ausad“ on Areeni rubriik, kus kultuuriinimesed räägivad sellest, millest nad tavaliselt ei räägi.
Kriitikud sätivad paremusjärjestusse Eesti kinodes jooksvad linateosed.
Peeter Kormašov tahaks hea meelega kiirrongiga Berliini vahet käia, aga pärast filmi „Trail Baltic. Väljasõit rohelisse“ vaatamist Artises pole selles enam nii kindel.
Andrei Hvostov filmist „Vetelkõndija“: dokumentaalportree peaks olema tehtud mitte ainult fännidele (51)
Andrei Hvostov käis vaatamas Anu Auna filmi „Vetelkõndija“, jagab nüüd oma nõutust ning annab ka ühe soovituse.
Andrei Liimets kirjutab, et kulka aastaauhinna nominentide sekka jõudnud „Ahvide pasteet“ on „Ahvide planeedi“ paroodia ja tuttavlik kõverpilt tänasest päevast.
Helene Vetik kirjutab jaburast antisuperkangelaste seriaalist.
Kadri Kõusaar: naised kirjutavad stsenaariume küll ja tahavad ka ise olla režissöörid, aga nende filme rahastatakse vähem (21)
Kadri Kõusaar kirjutab, kuidas naised, naiste teemad ja naisrežissöörid pääsevad filmikunsti märksa raskemini.
Suitsusaunadokumentaali autor Anna Hints: Üks inimene soovitas vägistamisele vihjata, aga mitte otsesõnu rääkida. Mis mõttes!? (62)
Andrei Liimets usutleb saunalavalt Sundance'i filmifestivali lavastajapreemiani jõudnud Anna Hintsi.
Raske roki vägilased lähevad koos tulevärgiga kuulsat mäestikku vallutama.
Raili Keiv rehabiliteerib ja elustab julgelt kodumaist tööstustoodangut, leiab Karin Paulus.
Kriitikud sätivad paremusjärjestusse Eesti kinodes jooksvad linateosed.
AINULT EKSPRESSIS | Genka ja DEW8 harutavad lahti oma teise kauamängiva: „Pool plaadist sündis autoroolis“ (3)
Kui Genka ja DEW8 oma teist kauamängivat sepitsema hakkasid, oli neil plaanis midagi lõbusat, kerglast. Siis hakkas sõda. Tandemi uue tumeda teose saamisloost kirjutab Aleksander Algo.
Kaspar Viilup kirjutab, et isegi kui te nutta ei taha ja melodraama pole ka mokkamööda, siis „Isa“ režissööri Florian Zelleri uut filmi vaatama minge ikka.
„Olgem ausad“ on Areeni rubriik, kus kultuuriinimesed räägivad sellest, millest nad tavaliselt ei räägi.
Nädala olukord on Areeni rubriik, kus elu ennast (kuid mitte ainult) kujutavad Maari Soekov ja Janno Pikkat ehk loometandem AW.
Katrin Pauts kirjutab, et Oscarid ja teised tähtsad-kuldsed karikad on ebaoluliseks muutunud.
Sõdiva Venemaa suurim kinohitt „Potsataja“: kassarekordi teinud filmi peetakse ka vene kultuuri vastaseks vandenõuks (46)
Uue Potsataja filmi edu ja vastuvõttu Venemaal vaatleb Andrei Hvostov.
Kriitikud sätivad paremusjärjestusse Eesti kinodes jooksvad linateosed.
Sari „Sinu Margot“ põhineb Soome kirjaniku Meri Valkama samanimelisel debüütromaanil, mis on ilmunud ka eesti keeles.
Kadri Karro vaatas Netflixi sarja „Cunk on Earth“, mille saatejuht lähtub põhimõttest „küsida võib kõike“.
„Olgem ausad“ on Areeni rubriik, kus kultuuriinimesed räägivad sellest, millest nad tavaliselt ei räägi.
Aeg, kui trende loovad moemajad, on mööda saamas, tõdeb Anne Vetik.
Peeter Kormašov usutleb režissöör Tanel Toomi, kelle postapokalüptiline film „Viimane vahipost“ kohe kinodesse jõuab. Ekraanil on välismaa staarid, eesotsas Kate Bosworthiga.
Nädala olukord on Areeni rubriik, kus elu ennast (kuid mitte ainult) kujutavad Maari Soekov ja Janno Pikkat ehk loometandem AW.
Anne Vetik kirjutab tunnetest, mis valdavad firmadelt ülisõbralikke sõnumeid saades.