(repro) ---

Just sellises keskkonnas kasvasid režissöörid ise üles. Ühtaegu kammerliku ja eepilise filmi keskmes on pereisa Larry Gopnik (­Michael ­Stuhlbarg), ülikooli füüsikaprofessor, kelle elu näib tükk tüki haaval koost lagunevat. Naine petab, lapsed ei austa, naaber hirmutab ja tööl lähevad asjad üha keerulisemaks, kui üks üliõpilastest üritab talle altkäemaksu anda.

Argidraamast tõuseb film aga lausa eepiliste mõõtmeteni, seades vastamisi väikese inimese ja suure saatuse. Nende kahe vahele asetub kultuur, mis ühtaegu toetab ja ahistab. Kuigi “Tõsine mees” räägib juudikultuurist (ja seda on peetud ka selle kriitikaks), võiks selles pigem näha inimese ja kultuuri vahelise suhte mudelit laiemalt. Coenitele omaselt pakub “Tõsine mees” temaatilisele raskusele vaatamata vaheldumisi kuiva ja musta huumorit ning mõjusaid karaktereid kõrvaltegelaste seas, neist märkimisväärseim on Fred Melamedi kehastatud hirmuäratavalt tüüne Sy Abelman.