10.07.2009, 00:00
Ithaka Maria “A Little Wicked”
Šabloonsed refräänid diskobiidi küljes.
Ithaka Maria
“A Little Wicked”
(MIG)
Enamiku
jaoks meist on Ithaka Maria olnud pop-püüdlejana natuke liiga
anonüümne. Tema nimi jääb jah meelde. Ja ta on kena,
muidugi. Aga edasi? Kõik need kohad Eurovisiooni eelvoorude
esikümnete keskel? Vähe nagu.
Iseasi, et
anonüümsusel oleks potentsiaali sobivas kontekstis distantseeritult
salapärasena paista ning õigete laulude ja julgema produktsiooni
korral oleks midagi sellist siin võinud ju juhtudagi. Ma kujutasin
kuulamise aegu umbes ette, millist materjali Ithaka Marial vaja võiks
minna – selliseid õrna touch’i, jaheda tekstuuri ja
kaalutletud kõlaefektidega täiskasvanulikke lugusid, mis laseksid
tal paista sügavamana kui tema lavapersoon ehk päriselt on.
Paraku näib ta ise koos oma abilistega eelistavat teistsuguseid laule
– selliseid, mis klammerduvad esimesel võimalusel nelinurkse
diskobiidi ning suurte ja paraku enamasti banaalsete refräänide
külge. Aga selleks, et taolisi asju oma huvides tööle panna,
pole Ithaka Maria lauljahääles lihtsalt piisavalt musklit,
sirgjoonelisust ja vulgaarsust. Lootustandvam on plaadi lõpuosa –
veidralt teatraalne “My Way” (ehkki Ithaka Maria ei mängi
päriselt välja seda maneeri, mida Rainis Kempe lugu ootaks) ning
ülipoleeritud “Just For You” (mille kalkuleeritud
emotsionaalne tühjus on omamoodi nakkav). Muidu aga – kus on nood
paar-kolmgi kammerlikku, introspektiivset ballaadi, mida too plaat oma
pleegitatud tantsuhimu tasakaalustamiseks nii väga vajaks?
4