Kas juubeliaastal jagub kõigile Eesti filmidele publikut?
30. augustil jõuab kinodesse Sofi Oksaneni menukil põhinev Soome-Eesti koostööfilm “Puhastus”, režissöör Antti Jokinen. 20. septembril esilinastub Toomas Hussari must komöödia “Seenelkäik”. Ilmar Raagi pikka aega põnevust hoidnud “Eestlanna Pariisis” tuuakse välja 11. oktoobril. Ain Mäeotsa kirjutatud ja lavastatud “Deemonid” esilinastub 8. novembril.
Heleri Saariku mängufilmidebüüt “Kõik muusikud on kaabakad” (fotol kaader filmist) esilinastus on samuti viimastel andmetel kavas novembris 2012, aga mitte juunis, nagu Allfilmi kodulehel kirjas. Impressionistlikus noore põlvkonna unistustedraamas, mis lisaks mõrule armastusloole väljendab protesti nii ühiskonnas kui kangelastes endis valitseva segaduse vastu, mängivad Riina Maidre, Nero Urke, Helina Risti, Lotte Jürjendal, Jarek Kasar jpt.
Tõenäoliselt jõuab 25. novembril kinodesse ka Nukufilmi toodetud täispikk 3D-film, Mait Laasi lavastatud “Unustatud lugude ooper: Lisa Limone ja Maroc Orange tormakas armulugu”. Looga apelsinipoisi ja sidrunitüdruku magushapust armastusest tähistatakse Nukufilmi 55. aastapäeva.
Filmiaasta lõpetab Hardi Volmeri ajalooline draama “Elavad pildid” (Eesti-Austria koostöö), mis esilinastub 9. detsembril.
Niisuguse pealtnäha meeldiva filmiuputuse teine külg on paratamatult see, et filmid hakkavad ära sööma üksteise potentsiaalset publikut – kui ikkagi iga kahe nädala tagant on esilinastus, siis peab filmi turundus olema erakordselt tugev, et sõnum uuest filmist muu meelelahutuse keskel vaatajateni jõuaks.
Eesti Filmi Sihtasutus, mis on üks põhilisi Eesti filmi rahastajaid, kasutab produtsentide esilinastusotsuse “kritiseerimiseks” võimalust jätta nad ilma levitoetusest.
Kadri Kõusaar on oma teise täispika, “Kohtuniku” (varasema tööpealkirjaga “Euroopa psühho”) esilinastuse plaaninud PÖFFile, kinolevisse jõuab see viimastel andmetel 2013. aasta alguses, et mitte esikate-tulva ära kaduda.