Korvpallurid ja võrkpallurid
Eesti võrkpall jõudis EMi finaalturniirile. Samal ajal laiutab
meedias manduv, ilma järelkasvuta kohalik korvpall.
Kui
näiteks Eesti meeskond juhtub täiesti tähtsusetus mängus
võitma teise koosseisuga mängivat Lätit, tekitab see
reporterites 24tunnise orgasmi ja mõnuvärina. Kujutage ette:
sedasama Lätit, keda Tammiste ja Tomsoni ajal ühe käega
loputati.
Ühe kolmandajärgulise ameeriklase ootamatu
lahkumine pöörab Eesti klubikorvpalli tipu pea peale. Armetumat
olukorda pole sel spordialal olnudki.
Ka Eesti kultuuris on
“korvpallurid” ja “võrkpallurid”. On need, keda
igasugu festivalidel ja kaamerasse koogutamistel ette lükatakse ja kes
paremal juhul on paarikümne aasta tagustele loorberitele puhkama
jäänud pensionieelikud, halvemal juhul aga lihtsalt aktiivsed
intrigandid. On riigiteatrid, kelle repertuaarist ka kõige
jõledam soperdis jõuab “OPi”. On kari mööda
sümpoosiume pläkutavaid kvaasikirjanikke, kes ei suuda moodustada
kahtki selge sõnumiga lauset.
Aga on ka väiketeatrid,
kes täidavad sama kindlalt ja tõhusalt oma missiooni nagu Argo
Meresaare blokk. Ja selgesõnalised luuletajad, kelle sõnad
niidavad nagu Martti Rosenblati servid.