19.06.2009, 00:00
Marilyn Manson “The High End of Low”
Sandistatud sado-maso-kloun leidis uue hingamise.
Marilyn Manson
“The High End of Low”
(Interscope)
Manson on tagasi tugevamana kui kunagi varem. Võimalik, et
Twiggy Ramireze naasmine bändi ja lahkuminek Dita von Teese’st, kes
Mansoni ego kuuldavasti tikk-kontsadega hakkšnitsliks trampis, on
loomingulises plaanis kõige paremad asjad, mis pop-rokk-pervertide
kuninga(nna?)ga juhtuda said. Tänavune album on naljakam, valulisem ja
äkilisem kui “Eat Me, Drink Me” kõrghetkedel, ja ehkki
Manson pole loobunud lapsikuvõitu morbiidsusekultusest, kõlab ta
sarkasm nüüd vähem teeseldult kui kogu varasema
meediatsirkusefriigi-karjääri vältel. Kohati bluuslik,
meeldejäävatest riffidest ja nutikatest parafraasidest kubisev
“The High End of Low” on veetlev hoolimata taotluslikest
ebaküpsustest (“Prettys As a Swastika”, “Blank and
White”), mille muusika kaasakiskuvus ja väitsana vahe eneseiroonia
kuhjaga kompenseerivad. Kui inetule, kuid pretensioonikale kujundusele ja
natuke liiga pikale kestusele mitte tähelepanu pöörata, on
Marilyn Mansoni värskel panusel lootust jõuda paljude keskmisest
rafineerituma maitsega industriaalpopisõprade tänavustesse
isiklikesse edetabelitesse.
8